Dacia continuă să crească și țintește tot mai sus: vrea să-i seducă pe afaceriștii germani!

Pornind de la aproape zero după achiziția sa în 1999 de către Grupul Renault, Dacia a atins aproape 9% din cota de piață în Franța în 2022, crescând cu 4,5% într-un an pe o piață care este totuși foarte lentă. Succesul Dacia s-a răspândit în Europa: a fost una dintre puținele mărci care au avansat pe continent în 2022 (+13,8%), apropiindu-se de nivelurile de vânzări ale Toyota și Kia, în timp ce Volkswagen, Peugeot și compania-mamă Renault au înregistrat scăderi.

În aceste vremuri tulburi, focusul pe vehiculele entry-level funcționează, confirmă Cigdem Cerit, analist la agenția Fitch. „Cererea pentru aceste vehicule rămâne puternică, iar livrările au succes, în ciuda problemelor legate de lanțul de aprovizionare pe tot parcursul anului”, subliniază ea.

În reprezentanțe, marca a devenit „esențială pentru profitabilitate”, adaugă François Pisters, director general adjunct al Emil Frey Franța, responsabil de mărcile Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi.

„Ne axăm pe vehicule cu marjă redusă, dar și fără nicio reducere putem găsi foarte bine clienți. Și de la an la an reușim întotdeauna o creștere extraordinară”, explică el.

Care este rețeta? Dacia este produsă în România și Maroc, în fabrici unde se lucrează în trei schimburi cu o forță de muncă ale cărei salarii sunt scăzute comparativ cu vestul Europei.

Pentru a-și proiecta modelele, Dacia utilizează piese deja dezvoltate de Renault. Iar modelele sale vizează esențialul, cu minimum de opțiuni, fără scaune electrice sau majoritatea sistemelor electronice. Ca urmare, marca nu are rezultate de invidiat la testele de impact, dar aceste modele mai simple și mai ușoare sunt mai ieftine de produs.

Ultimul ingredient: Dacia vinde în principal persoanelor fizice, canalul considerat cel mai profitabil pentru că oferă cele mai puține reduceri și negocieri.

„Toate acestea oferă o rețetă mai ușor de gestionat în privința stocurilor și distribuției”, explică Denis le Vot, CEO Dacia, în timpul unui interviu pentru AFP.

Marca reprezintă acum un sfert din înmatriculările grupului Renault. Cifra sa de afaceri a crescut cu peste 20% în 2022 și este „o contribuție semnificativă la profitabilitatea grupului”, a declarat, joi, Thierry Piéton, director financiar Renault, la prezentarea bilanțului pe anul 2022. Marja sa operațională depășește 10%, față de 5,6% pentru grup.

Dacia vrea acum să-și îmbunătățească imaginea. Aceasta este misiunea încredințată în 2020 de Luca de Meo, șeful grupului Renault, lui Denis le Vot. Dar, de asemenea, se bazează pe inflație, ceea ce împinge prețurile mașinilor noi, precum și cele second-hand.

„Directorul german care nu vrea să pună 45.000 de euro pentru a-și înlocui mașina, trebuie să-și întoarcă spre noi capul”, a precizat le Vot. Marca vinde deja majoritatea variantelor de top pe modelele sale. „Trecem de la low-cost la cel mai bun raport calitate-preț”, spune șeful mărcii.

Dacia a adoptat, de asemenea, un logo mai modern, culori noi pentru modelele sale și aplică o estetică „outdoor” la dealerii săi.

Pe o piață din ce în ce mai electrificată, Dacia vinde în principal automobile pe benzină și GPL. Pe măsură ce marca Renault se îndreaptă spre segmentul electric și high-end, evident mai scump, Dacia trebuie să rămână în contact cu clasele de mijloc. Cu toate acestea, a lansat o mașină electrică mică, Spring, care se vinde foarte bine, și primul său hibrid, Jogger, ajunge în concesiuni, se mai arată în materialul preluat de la AFP și publicat pe autoactu.com.

Citiți și: Teaser cu noul SUV Renault Espace: un joc între lumină și întuneric

Comments are closed.