Toyota Auris – SPORTIVITATE SI DESIGN

Galerie foto

Cu Auris si Corolla ii impaci pe toti
Cind s-a hotarit sa desparta modelele sale din clasa compacta, Toyota le-a construit total diferit. Pentru cei care prefera o masina mare, numai buna de plecat in excursii linistite cu familia, a proiectat sedanul ce trebuie sa poarte pe mai departe fabuloasa mostenire a numelui Corolla. Cu Auris e altceva, insa. Masina asta a fost gindita pe doua coordonate principale: sportivitate si design. Se adreseaza cu totul altui segment de clienti decit sedanul Corolla, insa gaselnita constructorului japonez este aceea ca va reusi sa impace cam pe toata lumea cu cele doua modele compacte.

Consola centrala futurista
Auris nu-i cu totul si cu totul diferit de vechiul hatchback Corolla daca ne raportam la designul exterior. Liniile sint insa mult mai pronuntate, lucru care contribuie la aspectul dinamic al masinii. Partea frontala este preluata de la Yaris, modelul Toyota din clasa mica, iar blocurile optice din spate ies un pic in exterior asa ca la sedanul Corolla, care si el a preluat acest amanunt de la Camry, model din clasa mare, neimportat inca in Romania.

In interior esti atras din prima de consola centrala neobisnuita pentru Toyota. Designul a jucat un rol important, iar realizarea este intr-adevar de luat in seama. Faptul ca nu-i perpendiculara pe podea ci se prelungeste pina spre locul unde n-am gasit cotiera, consola centrala este unul dintre punctele de referinta ale acestei masini. Maneta schimbatorului de viteze a fost amplasata in consola centrala, asa cum se obisnuieste acum la monovolume, si e la 20 centimetri distanta de volan. Studiile Toyota au indicat faptul ca intr-o ora de condus prin oras soferul duce de vreo citeva sute de ori mina de pe volan pe schimbator, asa ca distanta dintre ele trebuie sa fie optima, pentru ca manevra sa nu devina obositoare.

Eu insa am resimtit lipsa cotierei centrale, dar Toyota imi poate spune ca n-a pus-o si din considerente de design, dar mai ales ca intr-o masina sportiva miinile trebuie sa se afle pe volan. Totusi pasagerul din dreapta care ar fi vrut sa-si sprijine bratul sting ar fi trebuit sa beneficieze de intelegere, insa poate gasi si alte variante pentru relaxare.
Spatiul interior este extrem de generos si cred ca poate concura cu succes la unul dintre locurile fruntase din clasa sa, iar in spate podeaua este plana. Instalatia audio este de calitate si citeste fisierele mp3, iar climatizarea am exploatat-o la maximum si n-as putea spune ca mi-a creat dificultati.

Diesel sportiv cit cuprinde
Modelul testat se bazeaza pe puternicul motor Diesel de 2.0 litri, care dezvolta 126 CP. Eu stiam foarte bine de pe vechea Corolla cum se descurca motorul Diesel de 116 CP, pe care l-am gasit prea puternic pentru acea caroserie. Nu se putea schimba mare lucru din moment ce puterea a crescut pentru a face fata cresterii greutatii. Chiar daca Auris pare mai degraba o zvirluga decit o masina greoaie, masa sa este consistenta. Suspensia o asteptam ceva mai confortabila, dar si ea m-a pus repede in garda ca nu mai am de-a face cu vechiul model. Si acela avea o stabilitate remarcabila, dar cu Auris chiar n-am avut emotii pe drumuri cu viraje repetate, care mai de care mai dificil de abordat.

Motorul este la fel de viguros cum il banuiam. Mult prea puternic pentru Orice, el te scoate din cele mai dificile situatii si il poti adapta la orice fel de condus vrei. In mare parte din timp am mers linistit, numai bine pentru a obtine un consum de 5,4 litri/100 kilometri. Rareori am ajuns in viteza a sasea, iar intr-a cincea, pe la o viteza de 120 km/h, abia daca apasasem acceleratia pret de un milimetru. Desi e un Diesel, propulsorul poate asigura un condus sportiv, cum aveam sa ma conving pe portiunile virajate, in care stateam numai intr-a doua si a treia. Am tras cit s-a putut de masina, dar cind am mai consultat consumul mediu am vazut ca se cifra la doar 5,6.
Frina este cam sensibila, iar cu directia m-am inteles din prima. Cutia de viteze este bine etajata, treptele sint scurte si totul este indreptat spre o tinuta sportiva de anvergura. Tocmai de asta si frina este poate prea prompta pentru gustul meu, pentru a interveni cu eficienta pentru evitarea oricarui iminent pericol.

"SHIFT" raspunde de consumul minim
Ca si la sedanul Corolla am remarcat indicatorul "SHIFT" dintre cele doua cadrane de bord, tare ingenios desenate. Ei bine, indicatorul asta iti sugereaza cind e mai bine sa schimbi viteza pentru ca masina sa functioneze asa cum s-au gindit inginerii de la Toyota si ca sa obtii cel mai bun consum posibil. In viteza a treia, de exemplu, la o apasare progresiva a acceleratiei, "SHIFT", indicator ce ar putea comanda cu brio o cutie de viteze automata, isi aprinde sageata orientata in sus pe la 2.000 rot/min. Ca sa treci dintr-a patra intr-a cincea se aprinde pe la 2.200 ture, insa n-am respectat indicatiile sale si tot am inregistrat un consum extrem de multumitor.
Mult mai des decit de obicei am folosit maneta ce raspunde de cruise control.

Cind apare martorul luminos din bord se actioneaza maneta si iei piciorul de pe acceleratie. Masina se deplaseaza cu viteza constanta si este ideal de folosit in localitati, precum si in momentele cind vrei sa-ti odihnesti piciorul drept. Daca actionezi maneta in sus viteza creste, daca o indrepti in jos -- scade si poti parcurge astfel kilometri buni fara sa fii fortat sa stai cu piciorul drept intins pe acceleratie.

verdict autoplay
Orice beneficiaza de un design bine gindit atit in exterior, cit mai ales in interior. Chiar daca a fost sacrificata cotiera centrala, interiorul are multe argumente pentru clientii interesati de un hatchback cu reale valente sportive si care poate fi adaptat oricarui stil de condus.

Comments are closed.