Al patrulea as

Galerie foto

Poate vă aşteptaţi ca în rândurile următoare să sintetizez ce-a fost mai important la Salonul Auto de la Geneva, dar aveţi la dispoziţie multe pagini pentru a vă delecta cu superbele modele lansate în premieră mondială. Poate trebuia să comentez cum de SUV-ul Peugeot 3008 a fost încoronat ca „Maşina Anului” în Europa, însă nu am găsit de cuviinţă să comentez când a câştigat în faţa Clasei E de la Mercedes-Benz sau când l-a avut printre contracandidaţi pe Toyota CH-R. Poate că merita să încerc să desluşesc ce l-a determinat pe Carlos Ghosn să renunţe la şefia Nissan sau ce va însemna achiziţionarea de către PSA Peugeot Citroen, grup aflat în mare vervă, a mărcilor Opel şi Vauxhall de la General Motors şi poate că aş fi abordat vreunul din aceste generoase subiecte dacă nu mi-aş fi amintit ceva despre un model de la Dacia, amintire care pe ici, pe colo are ceva conexiuni poate chiar cu toate cele enumerate mai sus.

Cu mai mulţi ani în urmă am ajuns pe Insula Hvar, din Croaţia, fiind privilegiat să particip la testele cu Noua Dacia Sandero. Frumoasă insulă, chiar vara trecută aflând de la un jurnalist croat venit la Iaşi pentru meciul de fotbal CSM Poli - Hajduk Split, din Europa League, că este perla Croaţiei, impresie făcută însă mai mult din mersul maşinii, deşi merită stat acolo măcar o săptămână. Spuneam că mă aflam la Hvar pentru Sandero, dar în faţa hotelului unde eram cazat era expusă şi o variantă cu un kit de ornamente cromate, admirată îndelung de un tip la vreo 30 de ani. Era un fel de încălzire până să apară Sandero Stepway, model care cucereşte de la prima vedere, şi normal că nu puteam să nu-l întreb pe tip ce părere are despre Sandero. N-a stat deloc pe gânduri să răspundă că-i place cum arată, însă a adăugat că totuşi nu este pentru el.

Am aflat apoi că este şeful portului şi te puteai gândi că preferă cine ştie ce model de la cine ştie ce marcă. Normal că l-am întrebat ce maşină conduce şi mi-a spus, cu o vizibilă mândrie afişată pe faţa bine bronzată, că el are o Dacia Logan MCV, de care este foarte mulţumit. În secundele mele de uimire mi-a spus că a fost primul locuitor din Hvar cu Logan MCV, a continuat să-şi laude maşina şi normal că l-am lăsat să vorbească despre un model atât de apreciat în Vestul Europei şi ale cărui merite sunt mai puţin recunoscute în România.

A încheiat menţionând că lui nu-i trebuie altceva nici pentru următorii ani, însă MCV a evoluat de atunci, iar de câteva zile a devenit al patrulea membru al familiei Stepway cu versiunea care şi-a făcut debutul mondial la Salonul Auto de la Geneva. În lunile următoare va invada Europa şi nu ştiu de ce, dar sunt aproape convins cine va fi primul proprietar de MCV Stepway din Hvar.

Comments are closed.