Viitoarea generație Mazda MX-5 ar putea păstra motorizarea pe benzină

Constructorul auto japonez Mazda va instala un propulsor pe benzină în structura următoarei generații a mașinii sport MX-5, în locul unei tehnologii plug-in hybrid sau al unui sistem electric.

Primul model 100% electric al companiei este crossover-ul MX-30, dezvăluit oficial anul trecut. Însă lansarea acestui vehicul a fost precedată de cea a motorului inovator pe benzină Skyactiv-X, care utilizează o tehnologie de aprindere prin compresie controlată cu scânteie (Spark Plug Controlled Compression Ignition – SPCCI), capabilă să îmbunătățească atât eficiența, cât și performanțele. Grație noului propulsor, Mazda va putea păstra în portofoliu opțiunile de motorizare pe benzină mai multă vreme decât alți producători auto. Unul dintre vehiculele despre care se presupune că va fi echipat cu o unitate Skyactiv-X este MX-5, al cărui volum de vânzări este relativ mic, așa că nu va influența prea tare valoarea medie a emisiilor de CO2 corespunzătoare flotei Mazda din Europa, notează publicația Autocar.co.uk.

Motoarele Skyactiv-X au fost folosite pentru prima dată de hatchback-ul Mazda 3 și de crossover-ul MX-30, iar în scurtă vreme ar urma să fie adoptate și de sedanul Mazda 6. Cu ajutorul acestei tehnologii, mașina sport MX-5 ar putea să genereze un cuplu maxim de aproximativ 270 Nm, suficient pentru a accelera de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 6 secunde.

Comments are closed.