Vânzările auto globale au scăzut cu 26% în primele trei luni din 2020

Pandemia de coronavirus a avut un impact major asupra industriei auto globale, conform statisticilor publicate de compania de cercetare JATO Dynamics, făcând ca vânzările mondiale de vehicule noi să însumeze doar 5,55 milioane de unități în martie 2020, în scădere cu 39% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Acesta este cel mai mare declin raportat din anul 1980, atunci când JATO Dynamics a început să colecteze date despre piața auto, depășind chiar și șocul generat de criza financiară începută în 2008, care a dus la o diminuare cu 25% a vânzărilor de vehicule noi în întreaga lume.

Răspândirea noului coronavirus la nivel global a determinat autoritățile din multe țări să impună măsuri stricte de distanțare socială, la care s-a adăugat incertitudinea economică, astfel că dorința de a cumpăra o mașină nouă a scăzut drastic în luna martie.

„Această tendință descrescătoare nu a fost provocată doar de restricțiile impuse asupra deplasării libere. Industria se confruntă cu o nesiguranță care a apărut înainte de izbucnirea pandemiei. Trebuie să ne amintim că industria opera deja într-un mediu plin de provocări, în special către finalul anului trecut. Războaiele comerciale, creșterea mică a economiei și standardele dure privind emisiile de noxe au apărut înaintea crizei Covid-19”, a declarat Felipe Munoz, analist în cadrul JATO Dynamics.

Per total, în primele trei luni din 2020 s-au achiziționat 17,42 milioane de vehicule în întreaga lume, un număr în scădere cu 26% față de primul trimestru din 2019.

China, Europa și Statele Unite ale Americii au consemnat declinuri semnificative ale vânzărilor în luna martie. Însă Europa a fost afectată cel mai grav, aici livrările de vehicule noi atingând cel mai redus nivel din ultimii 38 de ani. Înmatriculările de autoturisme noi în țările europene s-au diminuat cu 52% în martie 2020 față de aceeași perioadă a anului trecut și au însumat doar 848.800 de unități.

Cele mai mari scăderi au fost raportate de mașinile de oraș, monovolume și automobile subcompacte, în special din cauza prăbușirii piețelor din Italia și Franța. În funcție de tipul sistemului de propulsie, singurele vehicule care au înregistrat o creștere a înmatriculărilor în martie 2020, în Europa, au fost cele electrice. Vânzările au crescut în acest caz cu 15% și au însumat 147.500 de unități, acumulând astfel o cotă de piață de 17,4%.

Comments are closed.