Galerie foto
Da pe mina unui adult un motor puternic, un traseu incitant si un strop de nepasare si obtii... un copil mic. Am petrecut un week end alaturi de Toyota Iasi Adventure Raid - si e tare bine sa te simti din nou ca la cinci ani.
Iar etapa de anul acesta, desfasurata la Pipirig la inceput de octombrie, a intrunit toate conditiile mai sus enumerate. Acum se justifica de ce atunci cind esti mic iti doresti sa fii mare... Oricit de spectaculos ar fi sa iti julesti genunchii facind scheme cu bicicleta in fata blocului, nimic nu se compara cu o "baie de noroi" cu o Toyota Land Cruiser sau Hilux, ori pe motocicleta sau ATV.
Prima zi a Toyota Iasi Adventure Raid a fost vineri si nu va imaginati un debut cu "incalzire". Start in forta si imediat "cad la datorie" primele victime - nu mai putin de sase masini ramin blocate intr o ravena. Probabil s ar fi putut evita situatia, dar cunoastem cu totii sentimentul: cind constiinta iti spune "n ai sa reusesti" trebuie neaparat sa te convingi ca ai dreptate. In plus, intotdeauna exista "troliul salvator", iar micile avarii de ordinul vreunei indoituri in caroserie sau vreunui geam spart sint lucruri care se "vindeca" repede.
Chiar si asa, dupa un debut fulminant, simbata a mai scazut turatia motoarelor si, implicit, si turatia spectacolului. Traseul a facut mult mai putine victime, participantii preferind probabil sa si menajeze vehiculele pentru finalul apoteotic de duminica.
Dupa doua zile insorite, proba de trial avea sa se desfasoare pe ploaie, spre entuziasmul infantil al participantilor si usorul disconfort al spectatorilor. Nici o problema, inconvenientul conditiilor meteo a fost imediat alungat de traseul spectaculos: start noroi rampa panta vad de apa (adincime 40 cm) finish. In cazul in care vreunul dintre concurenti ar fi scapat "nebotezat" de lumea off road ului, ultima parte a traseului garanta ca nimeni nu ramine curat la Toyota Iasi Adventure Raid. Asta da atmosfera...!
Dar iata cum arata podiumurile la toate cele patru sectiuni din concurs: Bogdan Cord (Bucuresti)-Andy Visoiu (Cimpina), Sorin Toth (Timisoara)-Zani Maurillo (Italia) si Silviu Drelciuh-Petru Fermesan (Piatra Neamt) -- extrem, Sorin Pirvulescu-Gyula Kirkasa (Cluj), Robert Tutuianu-Stefan Zaharia (Piatra Neamt) si Ady Mares-Dan Coroama (Ceahlau) -- open, Dan Sale (Vaslui), Danina-Ciprian Ilisei si Mihai Plumb (toti din Vaslui) -- ATV, Ioan Lutas-Laszlo Olah (Satu Mare), Sorin Covaliu (Gura Humorului)-Jurgen Hansdorf (Germania) -- moto. Premiul fair-play a fost acordat echipajului Emilia Plugariu-Sorin Melente (Sebes).
Etapa din Campionatul National de Off-Road ce a cazut in organizarea clubului iesean de specialitate nu s-a mai desfasurat la Iasi, si n-a fost vorba despre vreo strategie a sportivilor ieseni ca sa-si aduca rivalii in fata unui traseu nou, cu care sa se acomodeze mai greu, ci a stat, potrivit dlui Gabriel Manolache, directorul general Toyota Iasi, si in acest an principalul sponsor al intrecerii, la mina conducerii Directiei Silvice Iasi. "Dintr-o data s-a ajuns la concluzia ca stricam fondul de vinatoare al padurilor din jurul Iasului.
Daca aici nu se poate, in schimb in judetul Neamt am fost primiti cu bratele deschise. Imi pare rau ca Iasul pierde o multime de bani care puteau fi atrasi prin acest concurs, dar nu sintem noi in masura sa decidem in locul celor care raspund de paduri", ne-a declarat dl Gabriel Manolache.