Test Autoplay: SsangYong Musso Grand – Gata oricând să îmbrace salopeta în locul costumului!

N-aș spune că mă dau în vânt după pick-up-uri. M-au ajutat însă când am avut câteodată nevoie să le încarc cât de cât bena sau să hoinăresc pe dealuri. De data asta nu aveam nici ceva de cărat ca să-i dau o notă de utilitate și nici vreo escaladă în program. Dar l-am zărit pe Musso Grand acum vreo câteva săptămâni, iar culoarea sa mi-a amintit brusc de mare, de nisip, de valuri. Și tot cu Musso Grand mai aveam să-mi amintesc de ceva, de un ținut deluros de cum intri în Grecia dinspre Bulgaria, pe la Kulata. Adică până la urmă tot legat de mare, așa că atracția era suficientă, însă mașina am ținut-o mai puțin decât îmi propusesem. Era mult prea lungă pentru locurile de parcare încropite pe îngusta mea străduță!

N-a trecut prea mult timp de la testul cu SsangYong Rexton, iar cum am urcat în Musso Grand m-am simțit deja familiarizat. Nu va urma un festival de comparații cu amiralul flotei coreene și nici o dezbatere în privința unei mașini pentru muncă, capabilă să care, să tracteze trei tone, dar dotată cu opționale de ar păli de invidie modele de familie cu mult mai multe pretenții. Mocheta de pe podea nu prea merge spălată cu turbojetul, dar bena poate fi încărcată după pofta inimii. Acolo este concentrată întreaga zonă de muncă, pentru că habitaclul susține o altă cauză, cea a confortului, a relaxării după muncă. Sigur, nu este obligatoriu să puneți Musso Grand la muncă, dar e bine să știți că este oricând gata să îmbrace salopeta în locul costumului pentru vă îndeplini dorințele.

M-am întâlnit cu Musso Grand în parcarea dealer-ului Open Auto Center Iași, la peste 30 de grade Celsius. Mult peste 30 de grade! Bejul i se potrivește fericit, colantarea cu piscuri ar mai fi trebuit să scadă vreo câteva grade, dar pe mine tot cu gândul la mare m-a dus. N-aveam să ajung până acolo, dar am privit spre portiere cam ca la un soi de hartă și am încercat să cutreier dealurile din jurul Iașului.

Climatizarea a trecut imediat la treabă, având un panou consistent situat pe consola centrală, chiar sub generoasa tabletă ce asigură o conectare facilă cu Apple CarPlay. Cu motorul Diesel de 2,2 litri, 202 CP și cuplu de 400 Nm nu prea ai avea ce obiective să ratezi, iar cutia de viteze automată își dă și ea toată silința să țină pasul. Se simte de la primii metri parcurși că mașina este rigidă, dar deloc deranjantă. Pătrunde în habitaclu un ușor tremurat de la micile denivelări ale orașului, dar fără să știrbească din plăcerea condusului. Poziția foarte înaltă la volan mi-a adus aminte de salvamari cum scrutează valurile, însă marea era mult prea departe.

Dar de dealuri prin jurul Iașului chiar nu ducem lipsă. Până acolo, însă, a trebuit să parchez, perpendicular, mașina lungă de 5,40 metri pe străduța îngustă din fața blocului, acolo unde la nici doi metri în fața ei staționau deja alte mașini. Armata de sisteme și de senzori a sărit imediat în ajutor și iată că pe locul unui model de 4,40 metri a încăput și unul mai lung cu un metru, unul cu o benă ce greu mai poate fi găsită în segment și cu o lungime pe care o puteți lua lejer în calcul atunci când analizați ce pick-up vi s-ar potrivi. Să nu uit de cei 10 ani de garanție oferiți de SsangYong, mai ales dacă aveți ceva misiuni și pentru benă.

Până să ies de pe asfalt nu puteam să nu apăs și pe modul SPORT, disponibil în afară de NORMAL fiind și WINTER +. Am simțit imediat cum volanul s-a întărit foarte tare, de parcă dintr-o dată aș fi urcat într-un Lancer Evo, într-un Impreza WRX STI sau într-un S2000. N-am accelerat prea tare, mi-a fost suficient să constat că mașina degajă siguranță și la viteze din trei cifre și era momentul să ies de pe asfaltul mult prea încins.

Am început ascensiunea deși știam că nu trebuia nici măcar tracțiunea integrală s-o fi cuplat. Am mers și pe drumul bătătorit, plin de colbul care s-a așezat cuminte, parcă pentru a imita nisipul, pe marginea ușii ce închide bena, am luat-o și de-a dreptul, prin iarbă, dar nu mai plouase deloc de câteva zile, așa că pe sol uscat nici nu putea fi vorba de folosit reductorul modelului al cărui preț promoțional este de 44.160 de euro (TVA inclusă). Mașina era pregătită pentru obstacole, pentru lupte cu rampe cât mai anevoioase, iar eu îi ofeream doar iarbă verde.

Dar măcar am ajuns într-o zonă cu o pătură binefăcătoare de vreo cincisprezece metri de umbră, umbră de pădure din care răzbăteau sunete perfecte de păsărele, nu cum am eu vreo două prin fața blocului, una care cârâie continuu, de parcă ar fi mereu răgușită, și o alta căreia eu îi spun că scoate un sunet ca de ciocan, un sunet ascuțit, deloc plăcut urechii. Dinspre pădure venea însă arie după arie, iar în față se așternea un deal destul de înalt, bine împădurit și gândul m-a dus imediat la Agistro, unde înnoptam de fiecare dată când intram în Grecia, în drum spre mare...

Citiți și: Hyundai a prezentat Noul Inster: design distinctiv, autonomie de referință în segment!

Comments are closed.