Test Autoplay: SsangYong Korando e-Motion – Tehnologie pe fiecare centimetru cub!

Primul model pur electric de la SsangYong, Korando e-Motion, m-a însoțit în primul weekend în care la final de martie primăvara a părut foarte dispusă să se retragă pentru a face loc temperaturilor care au scos oamenii cu mic cu mare din casă. I-a scos nu doar la terase și la iarbă verde, ci și pe drumurile patriei, pline nu doar de mașini în mișcare, cât și parcate pe prima bandă, ci și de orice vehicul pe roți, motorizat sau nu. Modelul pus la dispoziție de dealerul Open Auto Center Iași beneficia de nivelul maximum de echipare, fiind înzestrat cu mai tot ce poate oferi constructorul sud-coreean: foarte multe dotări, foarte multe setări, tehnologie pe fiecare centimetru cub!

Korando e-Motion nu și-a propus să le dea o mână de ajutor celor cu afecțiuni în zona cervicală făcându-i să-și întoarcă după el capetele și nici să cucerească toate inimile cu designul său exterior. Liniile sunt pragmatice, dar din loc în loc au fost presărate câteva tușe care să puncteze și la impresia artistică. Uitați-vă la portierele spate, aruncați o privire și pe la blocurile optice față și veți constata detalii care pot fi băgate în seamă și chiar apreciate. Proporții bine echilibrate, blocuri optice spate cam mari totuși și nu chiar originale, dar festivalul pe care-l oferă această mașină este în interior.

Sigur voi omite detalii care mi-au atras atenția, mai mult ca sigur nu le-am descoperit pe toate. Dar festival este cu siguranță. Spectacol garantat la un preț de 33.509 de euro (cu TVA și Programul Rabla Plus), iar cine nu vrea cel mai bun bilet, inclusiv cu acces în toate zonele, poate opta pentru varianta de 27.980 de euro (cu TVA și Programul Rabla Plus), care asigură tot confortul pentru a nu pierde nimic din ce se petrece pe scenă.

Trec repede la parasolarul șoferului, pe care-l folosesc des când n-am ochelarii de soare la mine în special pentru geamul din dreptul volanului. V-am spus deja că am prins primele zile cu un soare ce te trimitea direct la plajă, dar am remarcat că parasolarul de pe e-Motion culisa pe toată lungimea geamului, ceea ce nu știu cât de mult ajută șoferul, dar nu-i exclus ca pasagerul așezat în diagonală pe banchetă să fie cel vizat. Am zis banchetă și imediat fac legătura că este încălzită, în două trepte. Scaunele din față nu doar că sunt încălzite, în trei trepte, dar sunt și ventilate, plus că suportă multiple reglaje electrice. Evident, încălzit este și volanul, cam subțire, dar, tot evident, chiar nu avea de ce să mă deranjeze.

Climatizarea a funcționat în plin, adică folosit aerul condiționat fără restricții, fără a circula cu geamurile deschise. Sonorizare peste medie, nici n-am intrat prin setări pentru a regla sunetul, conectare rapidă cu telefonul, butoane care să te ajute cu multiplele sisteme de siguranță, nu să cauți prin meniu când ai nevoie să acționezi repejor. Totul în habitaclu este orientat pentru confort, spațiul alocat picioarelor pasagerilor ce vor lua loc pe banchetă fiind mai mult decât generos pentru mașina lungă de 4,46 metri, pe care n-am dus-o pe tot felul de drumuri, am rulat preponderent în modul COMFORT, care chiar își merită numele.

N-am stat prea mult pe ECO și nici pe treapta a treia a frânei de motor, pentru că este atât de eficientă încât chiar ai nevoie de acomodare pentru a nu rula cumva poticnit. Și pe treapta 1 ai suficient de mult succes cu frâna de motor, dar nici pe SPORT n-am mers prea mult. Mașina dezvoltă 190 CP, are un cuplu de 360 Nm și ar fi trebuit să rulez într-o continuă depășire, ori nu asta îmi propusesem. Stabilitate bună în viraje abordate mai strâns, ajutată de o direcție precisă ce oferă o senzație de mașină bine închegată, parcă un pic prea concentrată ca nu cumva să nu se situeze la înălțimea așteptărilor tale.

Putere la discreție, foarte bună în cazuri când chiar ai nevoie de ea, însă am preferat COMFORT-ul, dar nu pentru a menaja bateria de 61,5 kW/h, deși la o mașină pur electrică încă este apăsător contactul vizual cu procentele rămase din capacitate. Așa cum am mers eu, solicitând din plin bateria, v-ați putea baza pe măcar 250 de kilometri autonomie ca să nu aveți mari emoții că nu veți putea încărca la timp. Prin oraș e altă poveste, mai ales la un condus relaxat, așa cum de fapt te îmbie spectacolul la care ai deja cel mai bun bilet!

Citiți și Test Autoplay: MG4 Electric – Ambiție chineză sub protecție britanică!

Comments are closed.