Test Autoplay: DS 7 – Colțurile care mângâie!

N-au trecut mai mult de câteva săptămâni de când Casa Auto Iași a deschis al doilea Mall Auto, pe Calea Chișinăului, la Centro, acolo unde a început cu Renault și Dacia, a continuat cu Mazda la începutul anului, iar recent a venit cu mărci de la Stellantis – Peugeot, Citroen, DS Automobiles și Opel. Honda urmează la rând, are deja spațiul desemnat, dar nu putea trece neobservată apariția celei de-a paisprezecea mărci reprezentate de Casa Auto Iași: DS Automobiles. Și, evident, nu putea trece prea mult timp până la primul test cu un model al diviziei de lux de la Citroen.

DS Automobiles a venit cu două modele la apreciatul eveniment Drive Green, desfășurat acum zece zile la Mall Auto, complex unde tronează Mercedes-Benz și Jaguar Land Rover și unde are și Hyundai un cuvânt greu de spus. DS 4 și DS 7 au putut fi atunci admirate și testate, iar eu am ales DS 7, un SUV lung de 4,60 metri, un hybrid plug-in cu o baterie de 12,7 kWh, ce asigură o autonomie de peste 60 kilometri, un bolid cu un motor termic de 1,6 litri și 200 CP, dar cu o putere totală de 300 CP și un cuplu ce depășește 500 Nm, o mașină 4x4 cu transmisie automată și cu dotări pe care oricine și le-ar dori, un model cu materiale și finisaje de mare calitate, cu atenție la detalii ce rivalizează cu mărcile premium. O mașină în care colțurile sunt omniprezente, colțuri care atrag, te îmbie să la atingi, dar nu înțeapă deloc, ci mai degrabă mângâie! 

Nu-i deloc ușoară o întâlnire cu o astfel de mașină pentru doar câteva zeci de ore. Mai ales atunci când o astfel de mașină ți s-ar potrivi perfect. DS 7 este un model ce nu poate fi de nimeni ignorat, poate doar de cei care consideră că deja dețin mașina perfectă și chiar n-ar vrea să le fie zdruncinată din temelii convingerea. Dar e greu de gestionat ce să faci cu ea într-un timp atât de scurt. E ca și cum ți-ar fi oferită pictura la care visezi, ajungi în apartamentul destul de întunecos și în loc să te bucuri de ea cauți neîncetat cea mai bună lumină posibilă care să nu-i știrbească prea mult din valoare. Cu DS 7 probabil trebuie să urci în ea și să cobori doar ca să alimentezi. Contează prea puțin unde mergi, doar să mergi și să te bucuri de tot ce oferă.

Mașina care plutește

În cele două zile am avut soare din belșug, un cer atât de albastru, atât de curat cum numai în zonele cu nisip fin și apă limpede mai vezi până prin august cu vreo mie și cinci sute de kilometri mai la sud. Temperaturi peste 30 de grade Celsius, iar eu am luat mașina cu vreo 20 de kilometri autonomie sută la sută electrică. Am mers doar în regim electric la început, până m-am convins că fiecare kilometru golea cam 2% din baterie și probabil că 50 de kilometri vor putea fi parcurși în regim electric cu bateria plină. Sigur, are și deplasarea electrică farmecul său, dar mașina prinde viață cu adevărat în modul SPORT, dar până atunci am rulat în HYBRID până să descopăr în COMFORT mașina care parcă plutește când merge.

DS 7 este un veritabil festival, începând de cum a fost sculptat exteriorul, cu detalii fine, cu un feeric joc al luminilor, și încheind cu interiorul garnisit cu piele Nappa și bazat pe un sistem de entertainment de calitate. Mașina are „night vision”, are cupolă de sticlă și trapă, dar are și geamuri duble, de asta când l-am închis pe cel al șoferului parcă închisesem un geam termopan, atât de bună era izolarea fonică. Setări multe pe lângă scaunele încălzite, ventilate și gata de tot felul de masaje, instalație audio premium, climatizare și pentru locurile din spate, multe, foarte multe opțiuni.

Condimentul secret

Dar, cum spuneam mai sus, mașina asta prinde viață cu adevărat în modul SPORT, propulsia fiind sprijinită cum se cuvine de cutia de viteze automată, cu convertizor de cuplu. Șosele sunt aglomerate cam la orice oră, rar mai prinzi o linie cât de cât dreaptă să ajungi la viteze amețitoare. DS 7 n-ar fi avut nevoie de prea multe secunde, dar m-am mulțumit să depășesc orice am vrut, pe oriunde am vrut, în puțini metri și fără să calc accelerația până la capăt. Îmi amintesc că rulam prin oraș, nici nu mai știu în ce mod, dar mi-a venit s-o calc cu simț de răspundere. N-a reacționat imediat, de parcă mă întreba dacă nu cumva am apăsat din greșeală. Văzând că nu-i de glumă m-a lipit de tot de spătar, iar a doua zi, când am selectat modul SPORT, mașina parcă și-a dublat dintr-o dată puterea pe care ți-o oferă la discreție și care la drum lung, indiferent de cât de aglomerat ar fi, se va dovedi condimentul secret care să facă deplasarea întotdeauna agreabilă.

Modelul testat costă 65.000 de euro (cu TVA), dar să nu uităm că e un hybrid plug-in, să nu uităm că are toate atributele unei mașini premium, că este un bolid nu doar sculptat cu inspirație, ci și șlefuit cu măiestrie, că ești înconjurat de tehnologie la zi, că ai putere la discreție și rafinament pe tavă, dar mai ales că este o mașină plină de viață, care îți transmite cu generozitate din energia sa, doar să fii gata s-o primești. N-am vrut să predau mașina până să n-am o certitudine în privința consumului prin oraș. Am rulat pe COMFORT, cu 0% baterie electrică, și când l-am văzut scăzând sub 9 la sută chiar n-am fost curios să văd până unde putea ajunge. Este un bolid greu, de aproape două tone, dar nu mă puteam despărți de el fără să-l mai cuplez încă o dată pe SPORT, acolo unde DS 7 trăiește la maximum fiecare metru parcurs!

Citiți și Totul despre Noul Renault Symbioz: tot ce e mai bun din segmentul C! VIDEO

Comments are closed.