Suzuki Strong Hybrid, drumul către o societate sustenabilă

În 2022, Suzuki a adus tehnologia Strong Hybrid pe piața din Europa. Mai jos urmează un interviu publicat pe site-ul oficial al Suzuki România cu doi dintre inginerii Suzuki, Yuichi Uda și Kazuki Nagata, care vorbesc despre acest sistem unic dezvoltat de Suzuki.

Cum a decis Suzuki să dezvolte sistemul Strong Hybrid?

(Uda) În timpul dezvoltării Mild Hybrid, primul nostru pas în lumea automobilelor electrice, am început să luăm în considerare tranziția către un hibrid mai puternic. Întrucât Auto Gear Shift (AGS), sau așa-numita transmisie manuală robotizată era un sistem ușor, compact și eficient, ne-am gândit că îmbinarea sa cu un motor ar aduce avantaje considerabile pentru un sistem hibrid. După ce am lansat pentru prima dată un model de segment A echipat cu un hibrid puternic în 2016, în Japonia, am lucrat la îmbunătățirea acestuia și l-am dezvoltat astfel încât să fie potrivit pentru vehiculele europene din segmentele B și C.

Care a fost conceptul din spatele dezvoltării Strong Hybrid?

(Uda) Conceptul a fost să realizăm un sistem hibrid prin îmbinarea unui singur motor cu sistemul AGS, care este optim pentru mașinile ușoare și economice. De asemenea, ne-am folosit de beneficiile AGS pentru a conferi o experiență receptivă de condus, chiar și pentru o tehnologie hibridă

Care sunt diferențele dintre Mild Hybrid și Strong Hybrid?

(Nagata) Principala diferență este că Strong Hybrid poate funcționa doar pe motorul electric, atunci când sunt îndeplinite condițiile, în timp ce Mild Hybrid nu poate. O altă diferență este că Strong Hybrid regenerează cea mai mare parte a energiei din decelerare, asta pentru că sistemul trimite energie chiar și atunci când frâna este cuplată. De cealaltă parte, Mild Hybrid se poate regenera doar în timpul rulării, când piciorul este ridicat de pe pedala de accelerație. De asemenea, în timpul deplasării, sistemul pornește motorul electric pentru a încărca bateria atunci când este mai eficient

La ce parte din proces ați contribuit cel mai mult?

(Nagata) M-am concentrat să mă asigur că toate elementele sistemului de propulsie funcționează împreună în mod cât mai eficient. De exemplu, ambele motoare trebuie cuplate într-o manieră care să le permită să funcționeze mai eficient.

(Uda) Hibridul trebuie să fie o soluție benefică pentru mediul înconjurător fără a compromite capacitatea de reacție. Prin urmare, cu ajutorul sistemului AGS, am îmbunătățit experiența directă de cuplare a treptelor de viteză cu ajutorul motorului electric, obținând, în același timp, o accelerație ușoară, cu un motor care compensează pierderea de cuplu în timpul schimbărilor de treaptă.

Care a fost cea mai dificilă parte a muncii voastre?

(Nagata) Pentru a realiza un hibrid ușor și compact, trebuie să înțelegi limitele necesare în ceea ce privește dimensiunea și puterea unui automobil. A fost dificil să obținem suficientă performanță electrică încât să transformăm un motor mic într-un Strong Hybrid care să se ridice la nivelul așteptărilor clienților noștri.

Ce anume v-a impresionat în acest proces?

(Uda) M-am bucurat să dezvolt un sistem Strong Hybrid unic Suzuki, care este primul de acest tip din lume. Am fost impresionat când o  revistă de presă de automobile japoneză a spus: „Îți poți da seama cu ușurință că acest hybrid este un Suzuki”, așa că aștept cu nerăbdare să aud și părerea clienților europeni despre el. 

Ce înseamnă pentru voi tehnologia prietenoasă cu mediul?

(Nagata) Un sistem care folosește un motor scump și de mare putere poate fi instalat doar în vehicule mai mari. Hibridul Suzuki este mic, ușor și are un bun raport calitate-preț, păstrând performanțe optime. Acesta poate fi utilizat pe scară largă în orice vehicul. 

(Uda) Tehnologia noastră urmează întocmai motto-ul Suzuki „mai mic, mai puțin, mai ușor, mai scurt și mai arătos” și o dezvoltăm în permanență pentru a minimiza impactul asupra mediului.

Ce gânduri le transmiteți fanilor Suzuki?

(Uda/Nagata) Vom continua să dezvoltăm produse de valoare pentru ca voi să vă bucurați de o experiență autentică de condus.

Citiți și: Fabulosul bolid creat de un tânăr ieșean de 20 de ani a „aterizat” și la Monaco! Deus Vayanne a fost prezentat de însuși Prințul Albert de Monaco!

Comments are closed.