Galerie foto
Bun gust
Octavia RS pacatuieste doar la aspectul exterior, care n-are prea multa personalitate. Doar aici poate fi cit de cit atacata, desi varianta combi, pe care am testat-o, este un break cit se poate de reusit. In partea frontala, fata de versiunea de serie, RS are proiectoarele de ceata rotunde, are o gura larga si un alt spoiler, insa pastreaza liniile fluide, care dau masinii o nota dinamica. In interior, insa, Octavia RS se bate lejer chiar si cu modelelele mult mai pretentioase. Finisarile sint temeinic abordate si realizate, scaunele au o buna sustinere laterala, materialele sint placute la atingere si par de o calitate ce poate concura cu clase mai evoluate, comenzile sint ergonomic dispuse si totul este de bun gust. Un bun gust sanatos, simplu, fara zorzoane inutile, impus cu tarie de grupul Volkswagen din care face parte si unde nu trebuie sa deranjeze prea tare occidentalele Audi, SEAT sau Volkswagen.
De ce break-urile n-or avea si ele trecere in Romania?
Nu-mi amintesc prea repede daca am mai testat vreun break. Hatchback-urile chiar imi plac, dar de break tot nu stiu daca mi-a incaput vreunul pe mina. Dar pentru versiunea Combi de la Octavia am o afinitate mai veche si legata de asta nu prea inteleg de ce break-urile n-au nici o trecere in Romania. Sint masini excelente pentru petrecerea vacantelor si chiar si in deplasarile cotidiene oricum nu se descurca mai rau decit SUV-urile ce impinzesc orasele patriei. Chiar e dragut break-ul Octaviei. Nu-i nici colturos si nici prea rotunjit, nu-i nici exagerat de lat, nici prea ingust, iar inaltimea nu-ti provoaca fiori la gindul ca vei incerca sa iei curbele cu viteza ridicata. Nu-i o masina pentru fite, dar nici nu ti-e rusine sa cobori din ea imbracat in costum.
N-am avut unde sa-i dau a sasea!
Dar totusi costumul poate ca nu-i tocmai cea mai nimerita tinuta pentru a urca la volanul masinii ce este dotata cu motorul de 2 litri pe benzina cu injectie directa, acelasi care este montat si pe Golf GTI. Propulsorul furnizeaza 200 CP, insa poate mai mult decit calutii ar trebui subliniat excelentul cuplu de 280 Nm, disponibil inca de la 1.800 rot/min si prezent pina spre 5.000. De fapt acesta este unul dintre punctele forte ale masinii, care se comporta, cind vine vorba de cuplu, aproape identic cu una Diesel.
Am fost tentat de citeva ori sa cuplez intr-o treapta inferioara in rampa, dar masina dadea semne ca totusi n-ar fi nevoie. I-am dat credit si imediat am renuntat. A zbughit-o din loc la o calcare mai ferma a acceleratiei si deja era loc de crescut viteza, nu de retrogradare. Dar cit am batut Iasul in lung si-n lat, si prin imprejurimi, eu tot n-am fost in stare sa vad cum se comporta masina asta in treapta a sasea de viteza. Puteam sa ajung, dar chiar am tinut ca acest lucru sa se petreaca firesc, la o turatie rezonabila, ca altfel puteam sa introduc maneta intr-a sasea si pe la 120 km/h. Asta o pot face cei care vor un consum rezonabil pentru aceasta masina, dar cei care vor economie de benzina sa se uite la Octavia, ca are si alte motoare.
Propulsorul de 2 litri TFSI nu-i pentru cei care merg cu consumul instantaneu afisat pe bord, ci pentru cei care au viteza in singe, care sint pasionati de motoare rafinate, care inchid instalatia audio pentru a se delecta cu sunetul motorului.
Dat fiind faptul ca masina abia depasea 500 kilometri ma durea inima sa trag de ea, s-o fortez intr-o perioada in care se recomanda la orice model o rulare mai linistita macar o mie de kilometri. Dar nici nu puteam sa am atita energie sub pedala de acceleratie si sa nu profit deloc de ea. Nu puteam sa ajung intr-a sasea, eram deja resemnat, dar sa schimb vitezele dupa 5.500 ture era de-a dreptul incintator. Pai in acest regim nici a cincea nu-mi folosea la nimic, era suficienta a patra pentru a ajunge la 180 k/h. Consumul n-a fost unul de speriat, ceva mai mult de 12 litri la suta de kilometri fiind afisat de computerul de bord.
Verdict Auto PLAY
Masina asta este realmente o surpriza cit se poate de placuta. Cei care si-ar dori spatiul si confortul unui break, dar nu pot scapa de prejudecati, nu le-ar strica deloc sa-si calce pe inima si sa-l testeze. Motorul este senzational, ajunge cit ai clipi la viteze ridicate. Nu-i pasa ca viteza mai trebuie si redusa din cind in cind, el readuce imediat masina acolo unde indica acul vitezometrului, ba chiar poate si mai mult, numai sa aveti unde calca acceleratia. Spiritul sportiv te insoteste la tot pasul si e chiar relaxant sa stii ca ai atita putere la dispozitie.











