Skoda a produs 10.000.000 vehicule in intreaga sa istorie

Galerie foto

De a lungul istoriei sale, Skoda Auto a produs 10.000.000 vehicule, primul automobil iesind pe poarta fabricii din Mlada Boleslav in 1905. Pe 13 iulie, de pe linia de fabricatie a iesit masina aniversara, Octavia Combi Elegance 2.0 TDI de culoare argintie. Vehiculul cu numarul 10 milioane a fost donat catre "Centrul Ceh", organizatie aflata sub patronajul Ministerului Afacerilor Externe din Republica Ceha si a carei misiune este de promovare a culturii si valorilor pe plan international prin reteaua de centre locale. Directorul centrului, Jan Bondy, a primit automobilul din partea presedintelui Consiliului de Administratie Skoda Auto, Detlef Wittig, si a lui Horst Muhl, membru al Consiliului de Administratie, responsabil pentru productie si logistica.

Istoria productiei de automobile la Mlada Boleslav a inceput in 1905, cind Vaclav Laurin si Vaclav Klement au decis sa opreasca fabricarea bicicletelor si, la scurta vreme, a motocicletelor si in loc au demarat asamblarea de automobile. Primul model produs la Mlada Boleslav a fost Voiturette A, o masina mica, usoara si accesibila ca pret -  uzina a fabricat circa 100 de vehicule din acest model. Laurin si Klement au reusit sa se extinda in intreaga lume in faza initiala a producerii de automobile -  inclusiv in Noua Zeelanda si Japonia - , iar uzina a folosit tehnologii inovatoare chiar de la inceput -  un bun exemplu a fost motorul instalat pe modelul L&K FF (1907), unul din primele propulsoare cu opt cilindri din intreaga lume.
La inceput, fabrica producea numai citeva sute de unitati din fiecare model. L&K -- Skoda 110, fabricat in perioada 1925 1929, a fost primul model a carui productie totala a depasit 1.000 vehicule. In anii urmatori au fost fabricate modele de succes, cum ar fi Popular (1934 1946), care a fost produs si intr o versiune sport -  Monte Carlo, sau Skoda Superb (1934 1949), care in 1935 a primit un premiu special pentru cel mai elegant automobil. Popular avea sa fie prima revolutie majora din punct de vedere tehnologic. Daca automobilele produse pina la mijlocul anilor '30 aveau sasiul in forma de cadru, modele ulterioare au avut sasiu cu cadru central. In anii '50, incepind cu modelul Skoda 1200 (1952 1961), compania a produs numai caroserii metalice, iar primul vehicul cu o caroserie autoportanta a fost Skoda 1000 MB.

Modelul Skoda 1000 MB produs in perioada 1964 1969 a primit recunoasterea inca din primele faze ale dezvoltarii fabricatiei. Multumita rezultatelor din testele comparative internationale, a premiilor obtinute si, in special a revolutionarului motor cu bloc din aluminiu, Skoda MB 1000 a devenit extrem de populara  - in total fabrica a produs 443.141 unitati din acest model. Noul model 1000 MB a fost motivul pentru care compania aproape ca a dublat suprafata uzinei din Mlada Boleslav. Productia automobilului a fost inceputul unei noi ere a masinilor cu motor amplasat in spate, care au fost produse pina in 1990. In acest interval, uzina a produs, printre altele, Skoda Octavia si Skoda Felicia (1959 1971, respectiv 1959 1964), care aveau sa fie readuse in fabricatie peste citeva decenii. Asemenea succesoarelor din perioada moderna si acestea au fost extrem de populare in rindul clientilor.

Cele mai bine vindute modele din istoria companiei au fost Skoda 105 120 (inclusiv modelele Rapid, Garde si 130), produse in perioada 1976 1990 (in total, 2.008.740 vehicule) si Skoda Favorit (1987 1995, 1.077.136 unitati). Favorit a fost dupa mult timp prima masina cu motorul amplasat frontal, primul model cu tractiune pe puntea fata si ultimul produs inainte de fuziunea cu Volkswagen Group (1991). Apoi a urmat Felicia (1.420.441 vehicule fabricate in perioada 1994 2001), iar in prezent se produc Fabia, Octavia, Superb (pina acum, de pe linia de fabricatie au iesit peste trei milioane de vehicule) si Roomster.
Fuziunea cu Volkswagen Group a fost un moment crucial in istoria Skoda. Pornind de la un singur model, 170.000 vehicule pe an si exporturi in 30 de tari -  in principal in Europa Centrala si de est -- compania a reusit sa si tripleze productia, iar oferta actuala cuprinde patru modele. Peste cinci milioane de vehicule cu faimoasa emblema a sagetii inaripate au fost produse de la achizitionarea Skoda de catre Volkswagen. Compania are fabrici atit in Republica Ceha (Mlada Boleslav, Kvasiny, Vrchlabi), cit si peste hotare (Bosnia Hertegovina, Ucraina, India si Kazahstan) si urmeaza sa deschida linii de productie si in Rusia si China, indeplinindu si astfel strategia pe termen lung de extindere internationala. In acest an, Skoda se asteapta sa depaseasca nivelul de o jumatate de milion de vehicule produse si vindute.

Comments are closed.