Si Fiat vrea masini low-cost

Galerie foto

Sergio Marchionne, CEO la Fiat, a anunţat că are în plan lansarea unui model low-cost care să fie un concurent serios pentru Dacia. Dacă proiectul va fi aprobat, maşinile vor fi construite la fabrici din afara Europei pentru a minimiza costurile. „Ne întrebăm dacă există spaţiu pentru o marcă low- cost precum Dacia în universul Fiat”, a afirmat Marchionne într-un interviu la Torino.

Fiat are destulă capacitate de producţie la uzinele sale din Italia, dar Marchionne a spus că Fiat nu poate scoate un profit prin construirea maşinilor în zona pieţei din Europa, unde s-ar vinde pentru 7.450 euro. Constructorul italian analizează capacitatea de producţie din afara Europei pentru a vedea dacă o maşină low-cost este viabilă.

Cei de la Fiat nu se află la prima iniţiativă pentru un model low-cost, dar nu au dat curs acestei idei din cauză că nu au fost siguri de profitabilitatea acestui model.

Printre numele luate în calcul pentru acest model a fost şi Innocenti, o marcă italiană pe care Fiat a cumpărat-o în 1990. Innocenti Mini a fost lansat în 1974, cu un design realizat de Bertone şi bazat pe conceptele de la baza lui Morris Mini. Alte variante au fost combinaţii de litere şi numere care să te poarte cu gândul la începuturi, cum ar fi ABC sau 123.

Varianta low-cost este din nou în prim-plan în timp ce Marchionne vrea să ducă Fiat mai sus prin două modele premium de familie, bazate pe legendarul 500 şi modelul Panda. „Trebuie să vedem dacă mai rămâne un spaţiu sub Fiat după ce o să urcăm mai sus”, a afirmat Marchionne.

şi alţi constructori auto lansează sau au în plan maşini ieftine pentru a putea acoperi cererea tot mai mare în acest segment din ce în ce mai întâlnit în ţările în curs de dezvoltare, cum ar fi China şi Rusia, dar şi pentru ţările Europei lovite de austeritate.

Nissan va vinde modele revitalizate Datsun în Rusia, India şi Indonezia din 2014. Conducerea VW a anunţat la Salonul Auto de la Detroit din ianuarie 2013 că decizia privind producţia unei maşini low-cost va fi luată luna aceasta. Volkswagen ar putea să vizeze un model care să coste între 5.000 şi 10.000 euro şi care ar putea fi construit în China.

Deşi are un preţ redus, Dacia reprezintă o sursă generoasă de venit pentru Renault. Morgan Stanley estimează că Dacia are o marjă de operare de 9%, care este specifică mai mult mărcilor premium.

Comments are closed.