Renault Koleos – Distinctie si expresivitate

Galerie foto

Robustete de vehicul 4x4
Partea frontala expune cu eleganta logo ul Renault, flancat de prizele de aer si de grupurile optice moderne care incorporeaza farurile cu xenon si indicatoarele de directie aditionale. Din lateral, Renault Koleos afiseaza forta si robustetea de vehicul 4x4, avind aripi proeminente si garda la sol inalta. Nervura care coboara pe flancuri de la nivelul grupurilor optice posterioare subliniaza intr o maniera incisiva personalitatea designului. Originalitatea impresioneaza si in zona posterioara, unde haionul se distinge prin eleganta cu care logo ul Renault se integreaza in liniile coborite ale lunetei, care converg central.

Habitaclul si zona soferului se disting prin liniile unduitoare. Partea superioara a bordului are o forma care creeaza senzatia ca plansa se revarsa peste consola centrala. La rindul sau, consola centrala, care gazduieste toate comenzile principale ale vehiculului, contribuie la sentimentul de confort la bord si are un design care intareste perceptia de calitate a habitaclului. Aceasta perceptie isi are, insa, originea in calitatea materialelor folosite si a finisajelor atente.

Atentie acordata ergonomiei
Unul dintre punctele forte ale modelului Renault Koleos este usurinta si rapiditatea cu care soferul se simte ca acasa. Dimensiunile reduse ale caroseriei faciliteaza condusul atit in oras, cit si pe drumurile neasfaltate, iar modul in care au fost proiectate comenzile plansei de bord a avut ca obiectiv precis o familiarizare placuta a pasagerilor cu diferitele echipamente. Radioul si climatizarea sint foarte intuitive, iar comenzile care nu se gasesc pe consola centrala sint pe volan sau la indemina soferului. Informatiile afisate pe display se citesc usor, fara a distrage atentia soferului si raminind in raza vizuala a pasagerilor.

Locul soferului s a realizat intr un mod cit mai prietenos cu putinta. Proiectantii s au asigurat ca omul aflat la volan va beneficia de cea mai buna vizibilitate anterioara din segment, obtinindu se de asemenea unul dintre cele mai bune rezultate in ceea ce priveste vizibilitatea posterioara. Oricine, indiferent de talie, isi poate gasi pozitia corecta la volanul unui Renault Koleos, datorita reglajelor scaunului si a volanului migalos studiate.

Fara rival la insonorizare
Rularea silentioasa, interiorul spatios, climatizarea separata pentru cele doua laturi ale habitaclului, confortul oferit de trenul de rulare, toate contribuie la crearea unei stari de bine extraordinare, care fac din Koleos vehiculul dorit pentru orice deplasare cu masina, pentru orice tip de drum.

Cind vine vorba de confort, zgomotul este un factor extrem de important. Insa Koleos dispune de un motor Diesel pentru care eforturile de a reduce vibratiile si zgomotul au dus la obtinerea unui adevarat punct de referinta in segment. Solutiile si materialele folosite pentru insonorizare si plasate peste tot, de la zona motorului la pasajele rotilor si sub habitaclu, au fost cele cistigatoare si, iata, Koleos nu are rivali in segment la capitolul insonorizare.

Versatilitate
Modelul Koleos este adaptat pentru o utilizare in teren accidentat, datorita garzii la sol de 206 mm (188 mm pentru versiunile Diesel) si unghiurilor de apropiere si de plecare de 27, respectiv 31 grade.
Renault Koleos este primul vehicul al marcii care dispune inca de la lansare de o transmisie integrala. Repartitia cuplului intre tractiunea fata si spate se face automat, in functie de conditiile de aderenta. In conditii normale, cuplul este transmis doar rotilor din fata. In cazul pierderii aderentei si motricitatii, o parte a cuplului este transmis rotilor de pe spate. In conditii extreme, cuplul este repartizat 50% pentru tractiunea fata, respectiv 50% pentru spate. Aceasta distributie este asigurata de un dispozitiv electronic si operata de sistemul de ultima generatie "All mode 4X4 i", dezvoltat de Nissan pentru Noul X Trail.

Conceput pentru a garanta o motricitate optima indiferent de conditiile de aderenta, acest dispozitiv contribuie la performantele 4x4 de inalt nivel oferite de Renault Koleos.
Sistemul de gestiune a transmisiei integrale contribuie in egala masura la siguranta activa a vehiculului. Acesta corecteaza instant cea mai mica intentie de subvirare sau supravirare printr o modificare a repartitiei cuplului intre tractiunea fata si spate, inainte chiar de eventuala interventie a sistemului ESP. Pe suprafetele cu aderenta slaba (zapada, noroi, pamint, nisip), soferul are posibilitate sa blocheze electronic modul 4x4 transferind 50% din cuplu pe spate, cu ajutorul unui intrerupator situat pe plansa de bord. Transmisia poate, in egala masura, sa fie blocata in modul 2 roti motrice.

Renault Koleos dispune de un sistem de Asistenta la Demaraj in Panta util in uzul cotidian. Acest dispozitiv se activeaza automat la demarajul dintr o panta cu o inclinatie mai mare de 10%. Sistemul impiedica vehiculul sa alunece in spate in panta si faciliteaza manevrarea, soferul evitind trecerea rapida de pe pedala de frina pe cea de acceleratie, operatie necesara la orice alt vehicul.

Pentru securizarea utilizarii pe teren accidentat, Renault Koleos este echipat cu un sistem de Control al Vitezei la Coborire. Aceasta functie se activeaza cu ajutorul unui buton situat pe fatada centrala a plansei de bord. Dispozitivul permite mentinerea automata a unei viteze maxime de 7 km/h la coborire intr o panta cu inclinatie egala sau mai mare de 10 grade, fara nici o actiune din partea soferului asupra frinelor. Aceasta functie este operationala in egala masura in marsarier. Sistemul de navigatie al modelului Koleos dispune de functionalitati dedicate utilizarii de teren. Ofera informatii soferului si pasagerilor cu privire la altitudine, presiunea atmosferica, gradul de inclinare a vehiculului, gradul de denivelare a pantei si un istoric al altitudinilor atinse. O busola digitala faciliteaza orientarea in absenta unei semnalizari exterioare. Renault Koleos va fi de asemenea propus in varianta 2 roti motrice pentru a raspunde unei clientele seduse de aspectul exterior al unui Crossover, dar care nu are nevoie de transmisie integrala.

Doua motoare eficiente
Gama Renault Koleos se articuleaza pe doua tipuri de motorizari, 2,0 dCi si 2,5 benzina si este rezultatul Aliantei Renault Nissan.
Motorizarea Diesel 2.0 dCi Euro 4 de ultima generatie (motor M9R) este declinata in doua nivele de putere, 150 CP si 175 CP). Actualmente propus pe varianta de virf a gamei Megane la Renault, pe Qashqai si Noul X Trail la Nissan si pe QM5 la Renault Samsung Motors, acest motor dispune de ultimele tehnologii aplicate motorizarilor Diesel: injectoare piezo electrice, sistem common rail cu injectie cu presiune de 1.600 bar, turbo cu geometrie variabila racit cu apa, filtru de particule cu regenerare periodica.

Motorul 2.0 dCi este disponibil pentru o utilizare la scara larga, cu un cuplu maxim de 320 sau 360 Nm (in functie de versiune) disponibil inca de la regimuri inferioare de turatii.
Propus in versiunea 4x2 si 4x4, motorul 2.0 dCi 150 CP poate fi cuplat la o cutie de viteze manuala sau automata in 6 trepte. Versiunea de 175 CP a motorului 2.0 dCi este propusa cu o cutie de viteze manuala in 6 trepte si in sistem 4x4.
A doua motorizare propusa pe modelul Koleos este motorul pe benzina 2.5 l Euro 4 (motor Nissan TR25), care dezvolta o putere de 170 CP si un cuplu de 226 Nm.

Siguranta tipica Renault
In materie de siguranta activa, modelul dispune de un sasiu robust si de un sistem de frinare bine dimensionat, care permite oprirea in 42 metri in cazul unei frinari efectuate de la viteza de 100 km/h. Rezultatul reprezinta una dintre cele mai mici distante de oprire in clasa SUV urilor si vehiculelor Crossover.

Pentru a sprijini soferul in situatii de frinare de urgenta, de evitare a unui obstacol sau in caz de pierdere a aderentei, Renault Koleos dispune de ABS cu distributie electronica a fortei de frinare, de un dispozitiv de Asistenta la Frinarea de Urgenta si de un corector electronic al traiectoriei completat cu un modul de control in caz de subvirare. Inca inainte de interventia acestui ultim dispozitiv, sistemul de gestiune a transmisiei integrale va corecta primul impuls de subvirare sau supravirare, prin modificarea repartitiei cuplului intre rotile din fata si cele din spate.

Elementele structurale ale habitaclului sint proiectate pentru a forma o veritabila celula de protectie in caz de accident. In completarea acestui dispozitiv, Renault Koleos este prevazut cu un ansamblu de echipamente care contribuie la protejarea ocupantilor: 6 airbag-uri, dintre care doua frontale adaptabile in functie de morfologia ocupantilor, centuri cu limitator de efort pentru locurile din fata si lateral spate, dispozitiv de pretensionare a centurilor pentru locurile din fata, sistem Isofix pentru fixarea scaunelor pentru copii pe locurile laterale din spate.

Comments are closed.