Renault Filante Record 2025: concept-car modelat parcă de aer, dar și laborator pe roți!

Renault Filante Record 2025 este un concept-car electric, dezvoltat pentru a maximiza eficiența energetică și a stabili un nou record de consum energetic și de autonomie, cu o baterie de 87 kWh, adică aceeași capacitate ca pe Scenic E-Tech electric. Monopost cu un design aerodinamic al caroseriei, pentru mai multă eficiență, Renault Filante Record 2025 este o mașină de dimensiuni excepționale: 5,12 metri lungime, 1,19 metri înălțime și doar 1.000 kg. Un laborator pe roți pentru testarea noilor tehnologii, materiale și inovații, Renault Filante Record 2025 este echipat cu anvelope unice pentru reducerea frecării, plus tehnologii steer-by-wire și brake-by-wire. Renault Filante Record 2025 a fost inspirat de 40 CV des Records și Étoile Filante, construite în 1925,  respectiv 1956, ambele înregistrând recorduri istorice pentru marcă. Acesta va fi expus la Salonul Auto Rétromobile de la Paris, în perioada 5-9 februarie 2025, înainte de a-și propune stabilirea unui nou record de eficiență în prima jumătate a anului.

Renault Filante Record 2025 nu este un concept obișnuit. Este o mașină electrică demonstrativă, concepută pentru a fi îndrăzneață și inovatoare, îmbinând moștenirea bogată a Renault cu o viziune futuristă asupra mobilității electrice. De asemenea, aduce un omagiu istoriei și moștenirii mărcii, care a considerat mereu motorsportul și recordurile ca o modalitate de a-și valida inovațiile, înainte de a le aplica modelelor de serie.  

Inspirat de legendarele 40 CV des Records (1925-1926), Nervasport des Records (1934) și Etoile Filante (1956), acest monopost pare a fi modelat de aer. Nu este doar un exercițiu de stil, ci și o demonstrație a eficienței aerodinamice excepționale și a tehnologiei de ultimă oră, subliniind angajamentul Renault față de inovație și de mobilitatea mai durabilă și mai eficientă.

Renault Filante Record 2025 este un succes al ingineriei și designului. Dezvoltat pentru a împinge limitele aerodinamicii și eficienței energetice, acesta este gata să stabilească noi recorduri. Aspectul său îndrăzneț preia indicii de design aeronautic și din istoria mărcii. Designerii și-au propus să creeze o sculptură monolitică prin linii curate, armonioase, care aproape că ar putea fi descrisă ca fiind organică. Aeronautica este cea care oferă principala inspirație pentru designul acestui concept. Sub bula sa aerodinamică și protectoare, cabina amintește de cea a avioanelor de luptă, în timp ce fiecare detaliu al caroseriei este optimizat pentru a reduce rezistența aerului, cu elemente vizuale care amintesc de curbele și formele aeronavelor de înaltă performanță.

Carenajele roților față și spate sunt un alt detaliu atrăgător, contribuind la stilul vehiculului și jucând în același timp un rol fundamental în performanța aerodinamică a acestuia. Tot ele întăresc și aspectul monolitic al vehiculului, îmbunătățind în același timp captarea aerului. Împreună cu flanșele laterale largi ale roților, acestea contribuie la crearea unei siluete fluide, fără întreruperi vizuale.

În căutarea eficienței și a performanței 

Greutatea a fost, de asemenea, o prioritate în designul Renault Filante Record 2025. Acest lucru se vede în fiecare detaliu, până la final. Șuruburile vizibile de pe caroserie sunt inspirate din tehnicile de construcție a aeronavelor. Scopul nu este doar de a face mașina mai ușoară, ci și de a-i oferi un aspect contemporan, high-tech. Alături de celelalte caracteristici de design inspirate din aeronautică, aceste șuruburi vizibile subliniază angajamentul mărcii pentru vehicule cu design inovator și mai durabil.

Designul interior al lui Renault Filante Record 2025 are aceeași abordare precum exteriorul, cu un cockpit inspirat din lumea aviației și a călătoriilor spațiale, în care fiecare detaliu este conceput pentru a maximiza performanța, confortul și eficiența. În acest habitaclu de dimensiuni reduse, fiecare componentă sau sistem (comenzile de siguranță și deschidere, controlul vitezei de croazieră, accelerația, frânarea etc.) este la îndemâna șoferului, cu un design orientat spre ergonomie și reducerea greutății. 

Alegerea materialelor reflectă, de asemenea, această abordare. Scaunul șoferului, de exemplu, este fabricat din pânză întinsă, similară ca stil cu un hamac, pentru un design ușor cu un sprijin optim. Se adaptează la silueta șoferului, care devine una cu vehiculul. Este susținut de lamele subțiri din carbon îmbrăcate într-un material textil tehnic, o alegere inspirată, din nou, de industria aeronautică și aerospațială, unde fiecare gram este important în maximizarea performanței.

Volanul este componenta vizibilă a unei arhitecturi inovatoare pentru control: mânerele controlează accelerația, frânarea și direcția, folosind tehnologii complet electronice steer-by-wire și brake-by-wire, integrate discret într-o structură imprimată 3D realizată din Scalmolloy. Această abordare este inspirată tot de aeronautică, unde comenzile trebuie să fie atât ergonomice, cât și rapid accesibile. În centrul volanului, un ecran panoramic flexibil înfășurat în jurul unui cilindru oferă o afișare clară și imediată a datelor esențiale, cum ar fi viteza, autonomia și parametrii de condus. În cele din urmă, volanul este atașat bulei de protecție a cockpit-ului, ridicându-se în sus atunci când este deschis pentru a facilita intrarea și ieșirea șoferului.

Citiți și: Noul Hyundai INSTER 100% electric ajunge la Casa Auto Iași!

Comments are closed.