Design fresh, materiale de calitate superioară și sisteme de asistență de ultimă generație: acesta este noul ID.3. La doi ani și jumătate de la lansarea primei generații, bestseller-ul electric de la Volkswagen vine acum pe piață cu un upgrade consistent. Mașina electrică din clasa compactă are acum o lungime de 4,26 metri, o lățime de 1,81 metri și o înălțime de 1,56 metri. La fel ca și predecesorul său, ID.3 impresionează și cu ampatamentul lung și consolele scurte - posibile datorită platformei modulare de propulsie electrică (MEB), iar capacitatea portbagajului este de 385 litri.

Motorul electric al ID.3 este situat în spate, oferind o putere de 204 CP și un cuplu de 310 nm. ID.3 este disponibil cu două dimensiuni diferite ale bateriei: 58 și 77 kWh. Bateria litiu-ion joacă un rol decisiv în calitățile de ansamblu ale ID.3. Cu un conținut net de energie de 77 kWh, bateria mare oferă ID.3 Pro S o autonomie de până la 546 de kilometri (WLTP). În modelul ID.3 Pro, cu un conținut net de energie al bateriei de 58 kWh, autonomia este de până la 426 de kilometri (WLTP).

Carcasa bateriei este realizată din aluminiu și este instalată pe podeaua vehiculului, unde este protejată de o apărătoare solidă a caroseriei și de un cadru puternic. Acesta găzduiește modulele de baterii, fiecare dintre acestea găzduind 24 de celule cu o carcasă exterioară flexibilă. O placă de podea cu canale de apă încorporate menține modulele la temperatura lor ideală de funcționare de aproximativ 25 de grade Celsius. După opt ani de funcționare sau 160.000 de kilometri, bateria are încă cel puțin 70% din capacitatea netă inițială - protejată de o garanție Volkswagen.

We Charge este numele ecosistemului pentru încărcarea convenabilă, conectată și durabilă a vehiculelor electrice creat de Volkswagen. La o stație de încărcare rapidă, bateria ID.3 Pro S poate fi încărcată de la 5 la 80% în 30 minute, cu o capacitate de încărcare de până la 170 kW. ID.3 Pro are nevoie de 35 minute cu o capacitate de încărcare de până la 120 kW.

Noul ID.3 vine cu cea mai recentă generație de software. Acest lucru îmbunătățește performanța sistemului și este capabil să primească actualizări over-the-air. Afișajul compact pentru șofer, cu o diagonală a ecranului de 13,4 centimetri (5,3 inch), este acționat de pe volanul multifuncțional. În mijlocul consolei se află afișajul tactil standard de 30,5 cm (12 inch) pentru sistemul de navigație, funcțiile telefonului, suportul media, sistemele de asistență și setările vehiculului.

Afișajul head-up cu realitate augmentată (AR head-up display) proiectează pe parbriz informații precum viteza vehiculului și instrucțiunile de navigație dinamică. Pentru șofer, această informație pare să fie la 10 metri în fața vehiculului – afișată cu perspectiva corectă și ușor de recunoscut.
Citiți și: A treia lună consecutivă de creștere a înmatriculărilor de autoturisme noi în România!