Opel Mokka — Dimensiuni compacte, atitudine impunatoare

Galerie foto

În ciuda lungimii sale de 4,28 metri, modelul Mokka poate transporta fără probleme cinci persoane într-o poziţie confortabilă. Acesta respectă, de asemenea, promisiunea Opel de a combina designul atrăgător cu tehnologiile inovatoare şi funcţiile destinate segmentelor superioare, făcându-le accesibile unei categorii mai mari de cumpărători. Mai mult, modelul Opel Mokka introduce pentru prima dată pe piaţa autovehiculelor SUV subcompacte scaunele ergonomice, precum şi iluminarea frontală adaptivă (AFL+) şi suportul pentru biciclete integrat FlexFix. Echipamentele standard care îmbunătăţesc confortul şi siguranţa pentru toate versiunile Mokka includ controlul electronic al stabilităţii (ESC), controlul tracţiunii (TC), precum şi sistemul de asistenţă la pornirea în rampă (HSA) şi sistemul de control la deplasarea în pantă (HDC). Pe lângă tracţiunea pe puntea faţă, modelul Mokka poate fi echipat cu tracţiune integrală inteligentă (AWD). Tracţiunea integrală AWD, dotare opţională, recunoaşte automat momentul în care este necesară tracţiunea pe toate roţile şi se asigură că aceasta este furnizată la un nivel maxim, atunci când este nevoie.

Conducere dinamică pentru stilurile de viaţă active

Opel Mokka îmbină caracterul funcţional şi o poziţie de şedere confortabilă şi înaltă cu pasiunea pentru aventură. Unul dintre obiectivele principale în procesul de dezvoltare a Mokka l-a reprezentat şasiul, care a fost proiectat în Germania. şasiul Mokka a fost adaptat special la nevoile cotidiene ale clienţilor europeni, fiind adecvat şi pentru utilizare pe teren accidentat.

Pe lângă tracţiunea pe puntea faţă, Mokka poate fi echipat şi cu tracţiune integrală (AWD), pentru o forţă de tracţiune sporită şi o manevrabilitate îmbunătăţită. Tracţiunea integrală este eficientă, inteligentă şi accesibilă. Componentele principale ale sistemului AWD sunt diferenţialul pe puntea faţă, arborele cardanic, tracţiunea pe puntea spate cu posibilitate de activare a tracţiunii integrale şi modulul de comandă, precum şi ambreiajul multidisc electromagnetic. În plus, senzorii furnizează în mod constant date către modulele de comandă. Atunci când carosabilul este uscat, roţile din faţă preiau tracţiunea autovehiculului, aşadar consumul de carburant este menţinut la un nivel redus. În funcţie de starea carosabilului, configuraţia variază de la tracţiune 100% pe puntea faţă la o distribuţie maximă a cuplului de 50% pe puntea faţă şi spate, de exemplu atunci când carosabilul este acoperit cu o peliculă groasă de apă. Atunci când este nevoie, dispozitivul electronic de transfer al cuplului (TTD) trimite în mod automat şi uniform cuplul către roţile din spate. Sistemul AWD îmbunătăţeşte caracteristicile de manevrabilitate deja agile ale Mokka. Acest fapt este sesizabil în special atunci când autovehiculul trebuie să pornească rapid de pe loc sau să intre în viraje la viteze ridicate. Sistemul se activează automat într-o fracţiune de secundă, de îndată ce roţile patinează din cauza scăderii forţei de tracţiune.

şasiul Mokka asigură o călătorie confortabilă şi o manevrabilitate excelentă, chiar şi pe carosabil dificil. Pentru aceasta, inginerii Opel au îmbunătăţit suspensia MacPherson pe puntea faţă, cu eficienţă dovedită. Au fost integrate arcuri pentru sarcina laterală, pentru a echilibra forţele laterale. Pentru a îmbunătăţi manevrabilitatea şi performanţa pe carosabil, precum şi pentru a reduce nivelurile de zgomot şi vibraţii, au fost integrate, de asemenea, elemente de montare ale suspensiei cu două căi, bare stabilizatoare rigide şi bucşe cu dublă legătură. Pentru suspensia spate, echipa de ingineri Opel a utilizat o bară de torsiune cu profil tubular în formă de „U” în faţa roţilor.

În plus, pentru ca şoferii să profite la maxim de şasiul autovehiculului, inginerii Opel au optat pentru sistemul de servodirecţie (EPS) de ultimă oră, dotare standard pentru toate autovehiculele comercializate în Europa, care asigură o asistenţă sensibilă la viteză cu reacţii foarte rapide.

Două motoare pe benzină şi unul Diesel: agilitate şi eficienţă 

Puterea este furnizată de trei motoare eficiente. Toate transmisiile manuale sunt echipate cu sistemul Start/Stop dezvoltat de Opel, ce contribuie la reducerea consumului de carburant. Oferta de motoare pe benzină cuprinde un motor cu aspiraţie naturală de 1,6 litri şi o putere de 115 CP, care generează un cuplu de 155 Nm, cu un consum de carburant de 6,5 litri la 100 kilometri şi un nivel al emisiilor de CO2 de 153 g/km şi un motor turbo de 1,4 litri ce dezvoltă o putere de 140 CP şi generează un cuplu de 200 Nm. Motorul turbo de 1,4 litri va fi disponibil iniţial cu aceeaşi transmisie manuală, însă pe viitor va fi lansată şi varianta cu transmisie automată. Modelul Mokka cu tracţiune integrală, motor cu turbocompresor şi transmisie manuală cu şase trepte de viteză atinge o viteză maximă de 190 km/h. Acesta accelerează de la 0 la 100 km/h în 9,9 secunde. Consumul de carburant în regim mixt este de 6,4 litri/100 km, ceea ce corespunde unui nivel al emisiilor de CO2 de 149 g/km.

Clienţii care preferă motoarele Diesel pot comanda modelul Mokka cu o unitate CDTI de 1,7 litri cu turbocompresor, ce dezvoltă o putere de 130 CP şi generează un cuplu maxim de 300 Nm. Acest motor este disponibil în combinaţie cu o transmisie manuală cu şase trepte de viteză şi tracţiune pe puntea faţă sau integrală sau cu o transmisie automată cu şase trepte de viteză şi tracţiune pe puntea faţă. Cu tracţiune integrală şi o cutie de viteze manuală, unitatea Diesel nu consumă decât 4,5 litri de carburant în regim mixt la fiecare 100 kilometri. Această valoare corespunde unui nivel al emisiilor de CO2 de 120 g/km. Modelul prevăzut cu motor 1.7 CDTI este, prin urmare, unul dintre cele mai economice autovehicule din segmentul său. Valorile referitoare la performanţă sunt grăitoare: cu o transmisie manuală cu şase trepte de viteză şi o tracţiune pe puntea faţă, modelul Mokka atinge o viteză maximă de 187 km/h şi accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 10,5 secunde.

Sisteme-cheie de asistenţă la conducere

Odată cu lansarea noului autovehicul SUV, Mokka, Opel introduce pentru prima oară numeroasele sale sisteme unice de asistenţă pentru şofer, cu tehnologie germană, în segmentul autovehiculelor SUV subcompacte. Acum, un număr mai mare de clienţi beneficiază de tehnologiile Opel exclusiviste, care sporesc nivelul de siguranţă şi confort. Acestea includ Programul electronic de stabilitate (ESP®Plus) sofisticat cu sistemul de asistenţă la pornirea în rampă (HSA) şi sistemul de control la deplasarea în pantă (HDC) pentru o conducere mai confortabilă pe suprafeţe înclinate. Controlul tracţiunii, care este standard pentru toate variantele Mokka, funcţionează ca un diferenţial autoblocabil. Acesta previne patinarea roţilor şi sprijină sistemul de tracţiune integrală al modelului Mokka, cu algoritmi speciali pentru îmbunătăţirea manevrabilităţii autovehiculului.

Un alt sistem-cheie de asistenţă pentru şofer disponibil pentru modelul Mokka este iluminarea frontală adaptivă (AFL+), care se bazează pe cea de-a treia generaţie de faruri bi-xenon. Acest sistem îşi adaptează intensitatea şi raza de acţiune pentru a asigura cea mai bună iluminare posibilă pe drumuri urbane şi rurale, precum şi pe autostrăzi. Funcţiile sale includ iluminare pentru condiţiile meteo nefavorabile, faza lungă cu rază de acţiune extinsă, iluminare statică în viraje, iluminare dinamică în viraje, lumini de zi cu tehnologie LED şi asistentul pentru faza lungă. Acesta din urmă dezactivează automat faza lungă pentru a evita orbirea şoferilor care se deplasează în spate sau din sens opus.

Cea de-a doua generaţie a camerei video frontale Opel Eye asigură baza pentru avertizarea privind o coliziune frontală (FCA), recunoaşterea indicatoarelor rutiere şi avertizarea privind depăşirea benzii de circulaţie (LDW). Sistemul de avertizare privind o coliziune frontală (FCA) atenţionează şoferul printr-un semnal sonor puternic, precum şi printr-un semnal vizual în cazul în care o coliziune cu autovehiculul din faţă este iminentă. Pe lângă Avertizarea privind părăsirea benzii de circulaţie, care atenţionează şoferii atunci când părăsesc banda într-o manieră necontrolată, inginerii au dezvoltat, de asemenea, Sistemul de recunoaştere a indicatoarelor rutiere. Noua cameră video frontală recunoaşte, pe lângă indicatoarele rutiere rotunde, şi indicatoarele dreptunghiulare destinate autostrăzilor sau zonelor de joacă stradale, precum şi orice alte restricţii legate de viteză. Camera poate recunoaşte, de asemenea, indicatoarele LED dinamice. În cazul acesta, camera contribuie la prevenirea încălcărilor legislaţiei rutiere sau a accidentelor cauzate de oboseală. Senzorii de parcare, amplasaţi în faţă şi în spate, facilitează acum parcarea.

Comments are closed.