Design impresionant, personalitate puternică, aspect atrăgător și o senzație modernă pentru fiecare client profesionist, contribuind la scrierea următorului capitol al poveștii de succes cu a patra generație Master. Design aerodinamic atent proiectat până la cele mai mici detalii, asigurând cea mai mare eficiență energetică din clasa sa, indiferent de tipul de alimentare.
- O platformă nouă, multi-energie, acoperind toate necesitățile, cu motoare diesel Blue dCi de la 105 la 170 CP (reducând semnificativ consumul și emisiile de CO2), motoare electrice de 96 sau 105 kW și baterii de 40 sau 87 kWh, oferind o autonomie WLTP de peste 410 km, plus o variantă pe bază de hidrogen.
- O nouă cutie de viteze cu 9 trepte pentru un plus de confort.
- 20 de sisteme sofisticate de asistență a șoferului, garantând siguranță optimă și un sistem inovator de frânare dinamică, îmbunătățind eficiența indiferent de gradul de încărcare a furgonetei, reducând la jumătate timpul de frânare și sporind confortul șoferului.
- Versiuni electrice cu posibilități de încărcare Vehicle-to-Grid (V2G) și Vehicle-to-Load (V2L), direct de la baterie sau prin intermediul prizelor din cabina de comandă sau din zona de încărcare, pentru alimentarea dispozitivelor.
- Singurul vehicul utilitar din categoria sa fabricat în Franța: cele trei versiuni de alimentare și toate caroseriile sunt realizate pe aceeași linie de producție la Batilly (lângă Metz, în estul Franței).
- Disponibil începând cu primăvara anului 2024.
PLATFORMA MULTI-ENERGIE
Indiferent de sistemul de propulsie ales, clienții Noului Renault Master vor conduce cel mai eficient vehicul din categoria sa. Pe lângă reducerea semnificativă a costurilor de exploatare, permite și transportul unei sarcini utile mai mari (până la două tone).
Toate variantele sunt asamblate pe aceeași linie de producție, conferind o flexibilitate excepțională pentru a satisface cerințele unice ale fiecărui client. Renault Master se evidențiază prin faptul că este singurul vehicul din categoria sa fabricat în Franța: cele trei variante de propulsie și toate configurațiile de caroserie sunt produse pe aceeași linie de fabricație la Batilly (aproape de Metz, în estul Franței). Grupurile motopropulsoare și cutiile de viteze sunt fabricate în Franța, iar bateriile sunt asamblate în Franța, cu 84% dintre furnizori având sediul în această țară.
DIESEL BLUE DCI
Noul Renault Master oferă patru variante de motor diesel Blue dCi, cu puteri de 105, 130, 150 sau 170 CP. Acestea se evidențiază printr-un consum semnificativ redus de combustibil, cu o medie cu 1,5 litri mai mică la fiecare 100 km, și emisii de CO2 mai scăzute, cu 39 de grame mai puțin pe kilometru, coborând sub 200 de grame pe kilometru. Transmisia este încredințată unei cutii de viteze manuale clasice sau unei noi cutii de viteze automate EAG9 cu convertor în 9 trepte, deosebit de eficientă.
MODEL ELECTRIC
Versiunile complet electrice ale noului Renault Master sunt propulsate de un motor cu o putere de 96 kW sau 105 kW, în ambele cazuri furnizând un cuplu de 300 Nm. Modelul cu motor de 96 kW este echipat cu o baterie de 40 kWh, oferind o autonomie WLTP de 180 km, pe când cel cu motor de 105 kW dispune de o baterie de 87 kWh, asigurând o autonomie WLTP de peste 410 km.
Prin urmare, Noul Renault Master se distinge prin capacitatea sa record de încărcare utilă (1.625 kg pentru o furgonetă care necesită permis de conducere categoria B), autonomie extinsă (peste 410 km WLTP) și putere de tractare de 2,5 tone. Consumul său rămâne la un nivel remarcabil de eficient, conform standardelor WLTP, înregistrând 21 kWh/100 km pentru varianta cu baterie de 87 kWh, datorită sistemului de gestionare a căldurii bateriei. Cu o încărcare rapidă DC de 130 kW, se adaugă 229 km de autonomie în doar 30 de minute. De asemenea, un încărcător casnic de 22 kW de curent alternativ poate reîncărca bateria de la 10% la 100% în mai puțin de 4 ore.
MODEL PE HIDROGEN
Noul Renault Master este, de asemenea, proiectat pentru a fi oferit la un moment dat într-o versiune cu hidrogen H2 și pile de combustibil.
SISTEM DE FRÂNARE INOVATOR
Sistemul inovator de control dinamic și asistență la frânare al Noului Renault Master asigură o eficiență constantă a frânării și o senzație uniformă la nivelul pedalei, indiferent de încărcătura transportată. Activându-se din timp, acesta declanșează rapid sistemul automat de frânare de urgență, reducând timpul de reacție la jumătate și contribuind la îmbunătățirea regenerării și autonomiei vehiculelor electrice.
20 DE SISTEME DE ASISTENȚĂ PENTRU ȘOFERI
Setul complet de 20 de sisteme de asistență pentru șofer al Noului Renault Master maximizează siguranța celor aflați în interiorul și exteriorul vehiculului. Printre funcțiile avansate de siguranță activă se numără sistemele de stabilizare laterală, frânarea automată de urgență și asistență la stabilitatea remorcii. De asemenea, autoutilitara de ultimă generație dispune de funcția Intelligent Speed Assist, pentru a ajuta șoferul să respecte limita de viteză.
FUNCȚIONALITĂȚI V2X ÎN VERSIUNILE ELECTRICE
Noul Renault Master este dotat cu tehnologii avansate Vehicle-to-Load (V2L) și Vehicle-to-Grid (V2G). Acestea facilitează încărcarea altor dispozitive prin prizele din habitaclu sau din zona de încărcare, precum și conectarea la încărcător a sculelor electrice, calculatoarelor și altor dispozitive electronice. De asemenea, oferă posibilitatea de a alimenta direct de la baterie elemente personalizate ale caroseriei, cum ar fi compartimente frigorifice, trape automate sau sisteme adiționale de încălzire și aer condiționat.
Noul Renault Master poate, de asemenea, să furnizeze energie de la baterie la rețea (V2G) prin intermediul unui încărcător bidirecțional.
TOATE NOUTĂȚILE ÎN MATERIE DE CONECTIVITATE
Renault Master redefinește standardul în domeniul digitalizării autoutilitarelor, oferind din fabricație funcționalități care transformă complet experiența utilizatorilor. Sistemul multimedia OpenR Link, recunoscut pentru caracterul său intuitiv remarcabil, este inclus în mod standard pentru fiecare model, prezentând un generos ecran de 10 inch și integrând conexiuni Android Auto și Apple CarPlay, inclusiv opțiunea wireless pentru redarea ecranului smartphone-ului. Acest sistem nu impresionează doar prin inteligența sa, ci și prin capacitatea de a se dezvolta în timp, beneficiind de actualizări gratuite over-the-air, similare celor pentru smartphone, timp de 5 ani, pentru peste 20 de module.
Sistem OpenR Link cu integrare Google: mai conectat și mai eficient
În premieră pentru vehiculele comerciale ușoare, Renault Master introduce sistemul ultramodern OpenR Link, având la bază tehnologia Google. Dezvoltat în parteneriat cu Google, rulează pe sistemul de operare Android Automotive OS 12 și oferă funcționalități precum navigație Google Maps, acces la magazinul de aplicații Google Play și asistent vocal Google.
Pentru o experiență online optimizată, şoferii Noului Renault Master pot conecta sistemul autovehiculului la contul lor Google, ca pe un telefon mobil. Interfața modulară afișează în mod implicit Google Maps, însă utilizatorii pot adăuga și două widget-uri (având la alegere opțiuni precum Muzică, Telefon, Asistent Google, Vehicul, Dată și Oră, Presiunea în Pneuri și altele). De asemenea, aceștia pot utiliza bara de meniu din stânga ecranului pentru a naviga fără efort prin diferite universuri (Ecranul de pornire/Google Maps, Muzică, Aplicații, Vehicul). Pentru a evita aglomerarea cablurilor, cabina de pilotaj este dotată și cu un încărcător wireless pentru smartphone-uri.
Asistent Google pentru un plus de confort pe parcursul zilei de lucru
Simplu și intuitiv, OpenR Link poate fi controlat ca o tabletă, fie prin atingere, fie prin voce, folosind recunoașterea vocală prin Google Assistant, de exemplu, pentru a asculta muzică. Acest asistent virtual hands-free permite, de asemenea, solicitări la fel de diverse precum accesul la cele mai recente știri, vremea sau controlul anumitor funcții ale vehiculului, cum ar fi aerul condiționat sau degivrarea reglată, ținând în același timp ochii pe drum. Pentru șoferii care și-au înregistrat contul Google în OpenR Link, Asistentul Google poate acționa și proactiv, de exemplu, pentru a sugera o destinație pe baza călătoriilor tipice.
Aplicații practice pentru profesioniști
Google Play oferă un portofoliu de aplicații în continuă expansiune, dintre care câteva se dovedesc deosebit de utile pentru profesioniștii. Iată câteva exemple:
- Vivaldi, un browser de internet pe care îl puteți folosi pe ecranul confortabil de 10 inch pentru a citi e-mailurile, deschide fișierele atașate, edita documente, urmări tutoriale sau viziona videoclipuri YouTube într-un mod mult mai comod decât pe un smartphone. Pagina de pornire a acestui browser este configurată pentru a afișa link-uri practice către servicii precum Gmail, Outlook, Office și ghidul electronic Renault. Vivaldi vă permite, de asemenea, să personalizați rapid sursele favoritele pentru acces imediat, oferindu-vă o experiență similară cu cea de pe o tabletă sau laptop.
- EasyPark: o aplicație utilă pentru a plăti parcarea publică în mod simplu și eficient. Atunci când parcați, atingeți ecranul OpenR Link, iar parcometrul se oprește automat când sistemul detectează pornirea vehiculului. Aceasta vă permite să plătiți doar pentru perioada reală în care staționați, simplificând procesul de parcare.
- Waze: o aplicație de navigație ce furnizează informații valoroase obținute de la comunitatea extinsă de utilizatori colaborativi.
Sistem OpenR Link cu funcția Convertor Companion
Folosirea sistemului multimedia OpenR Link cu capacități integrate Google nu deschide doar noi orizonturi, ci stimulează și dezvoltarea de aplicații personalizate pentru vehiculele carosate. La momentul lansării, avem la dispoziție trei aplicații remarcabile: una dedicată pompierilor, una pentru atelierele mobile și alta pentru vehiculele frigorifice.
Cu ajutorul acestor aplicații, dezvoltate chiar de către profesioniștii carosieri, șoferii Noului Renault Master pot verifica și monitoriza caracteristicile personalizate direct pe ecranul de 10 inch al sistemului multimedia OpenR Link. Acest lucru aduce multiple avantaje: interfața cu șoferul devine mai eficientă (afișare mai clară și controale prezentate mai vizibil pe ecranul color), sistemul este mai simplu și mai sigur, prezentând doar informațiile esențiale pentru șofer și actualizându-se automat prin conexiunea wireless. Totodată, nu mai este nevoie de atașarea unui al doilea ecran pe tabloul de bord.
Google Maps, referință pentru profesioniști
Pe lângă numeroasele sale caracteristici, Google Maps furnizează informații în timp real despre trafic și evidențiază puncte de interes (cum ar fi restaurantele sau furnizorii preferați, cu detalii precum orele de deschidere și numerele de telefon). Este controlabil vocal, iar hărțile sunt întotdeauna actualizate. Prin conectarea contului Google la profilul dvs. de utilizator, aveți posibilitatea de a sincroniza și accesa link-urile favorite.
Citiți și Test Autoplay: Dacia Jogger Hybrid 140