Cea de-a doua generație Hyundai Kona oferă una dintre cele mai variate game de sisteme de propulsie din segmentul B-SUV. Clienții pot alege între variantele EV (două opțiuni pentru baterie - 48,4 kWh și 65,4 kWh), HEV și ICE, alături de versiuni sportive N Line pentru fiecare dintre acestea.

Procesul de dezvoltare a noului KONA a început cu designul variantei EV, o abordare neconvențională care reflectă strategia accelerată de electrificare a producătorului: lansarea a 11 noi modele Hyundai EV până în anul 2030.
„Alături de modelele IONIQ, KONA Electric va avea un rol important în consolidarea poziției Hyundai de lider în ceea ce privește mobilitatea electrică. Având la baza succesul înregistrat de prima generație KONA Electric, noul autovehicul a fost proiectat și dezvoltat pentru a fi mereu câștigător, datorită caracteristicilor remarcabile”, a declarat Jaehoon Chang, President & CEO Hyundai Motor Company.
Chang a adăugat: „La Hyundai, considerăm că revoluția EV nu reprezintă doar cea mai recentă tendința în domeniu. Credem că este un moment important atât pentru industria auto, cât și pentru societate. Prin implementarea unor soluții de mobilitate ecologică - precum vehiculele noastre electrice - sperăm să accelerăm tranziția spre o mobilitate curată și să contribuim la progresul umanității”.
Noul KONA pune la dispoziția clienților tehnologii și echipamente de siguranță care asigura o experiență la bord sigură, conectată și confortabilă. Printre noile sisteme disponibile se numără cele două ecrane panoramice de 12,3 inch, Digital Key 2 Touch, actualizări Over-the-Air (OTA) și Connected Car Navigation Cockpit (ccNC).

Versiunea EV oferă o autonomie de 490 km (conform WLTP; varianta cu baterie de 65,4 kWh). De asemenea, dispune de portbagaj frontal, clapete de aer active, funcția Vehicle-to-Load (V2L), Head-up Display (HUD), funcția i-PEDAL, sistem inteligent de frânare regenerativă, tehnologia electronic-Active Sound Design (e-ASD) și pachet Eco.
Noul KONA oferă un interior mai spațios. În comparație cu modelul precedent, nouă versiune EV este mai lungă cu 175 mm (lungime: 4.355 mm), mai lată cu 25 mm (lățime: 1.825 mm) și are un ampatament mai mare cu 60 mm (ampatament: 2.660 mm).
Design exterior specific EV
Dezvoltarea noului KONA a început cu varianta electrică, proces care a generat un exterior futurist, specific EV. Această abordare neconvențională a permis implementarea viziunii Hyundai în ceea ce privește designul bazat pe tehnologie pentru toate variantele KONA (inclusiv ICE, HEV și N Line).

Designul modelului contribuie la îmbunătățirea performanțelor aerodinamice. Noul KONA are un coeficient aerodinamic de numai 0,27. Personalitatea autovehiculului este accentuată de bandourile adânc sculptate ale pasajelor roților, dar și de suprafețele parametrice. În laterale, liniile cromate ale caroseriei conectează în unghiuri precise bandoul cromat cu spoilerul, conturând întregul autovehicul. În varianta EV, designul iconic al modelului este evidențiat de Seamless Horizon Lamp, dar și de detalii specifice temei Parametric Pixels.
Varianta N Line se remarcă prin elemente precum: oglinzi negre, bară de protecție care accentuează sportivitatea, tobă de eșapament cu dublă evacuare, praguri de culoare argintie, plafon negru (opțional) și jante din aliaj de 19 inchi specifice (opționale).
Echipa Hyundai a proiectat un interior spațios, pentru a se adapta diferitelor stiluri de viață. Structura interioară centrată pe nevoile conducătorului auto este evidențiată de consola mobilă și de cele două ecrane panoramice de 12,3 inch. În plus, consola centrală - care utilizează tehnologia shift-by-wire - este acum poziționată în spatele volanului, asigurând astfel mai mult spațiu pentru obiectele personale.
La maximizarea confortului contribuie și: sistemul integrat de memorie pentru setările poziției scaunului, actualizările OTA (inclusiv noi funcții pentru sistemul de iluminare ambientală), volumul de încărcare de până la 466 de litri, (conform standardului VDA - cu bancheta din spate complet rabatată), dar și hayonul acționat electric.
Tehnologie și conectivitate
Pentru o experiență îmbunătățită în sezonul rece, KONA Electric dispune de funcția de preconditionare a bateriei, sistemul de prevenire a înghețării clapetei de încărcare (până la temperaturi de -30°C), dar și de o nouă lampă pentru vizibilitatea portului de încărcare pe timpul nopții.
Prin intermediul HUD de 12 inch sunt proiectate informații relevante în câmpul vizual al conducătorului auto. Datorită tehnologiei e-ASD, calitatea sunetului din habitaclu se modifică în funcție de stilul de condus. Noul model este disponibil cu funcția V2L. Portul V2L este amplasat în partea din spate a consolei centrale și poate fi activat atunci când mașina este pornită. Spre deosebire de cel interior, cel de-al doilea port (situat la exterior) asigură alimentarea, chiar și atunci când autovehiculul este oprit.
Nouă funcție i-PEDAL permite accelerarea/ decelerarea/ oprirea autovehiculului utilizând doar pedala de accelerație. Sistemul inteligent de frânare regenerativă reglează automat forță de frânare în funcție de condițiile de trafic.
Funcția OTA permite actualizări software, fără a fi nevoie de suportul reprezentanței service. Pentru confort și siguranță sporite, KONA dispune de Digital Key 2 Touch, care utilizează tehnologia NFC specifică telefoanelor/ ceasurilor. La interior, cele două ecrane panoramice de 12,3 inch sunt integrate în sistemul AVN, oferind o experiență digitală captivantă. Totodată, KONA va fi primul model Hyundai echipat cu noul sistem ccNC.
Sistemul audio Bose (opt difuzoare și un subwoofer) a fost actualizat pentru a oferi o experiență acustică îmbunătățită. În plus, conducătorul auto și pasagerii au acces la două porturi USB de tip C față/ spate (dintre care unul pentru date), dar și la o priză frontală de 12 V.
Sisteme avansate de asistență pentru conducătorul auto
Driver Status Monitor (DSM)8 utilizează camera din interiorul autovehiculului pentru a monitoriza expresiile faciale ale conducătorului auto. Sistemul alertează sau intervine, dacă este cazul, atunci când este detectată o stare de somnolență sau lipsa de atenție. Remote Smart Parking Assist (RSPA) permite parcarea/ ieșirea din locul de parcare, fără a fi necesară prezența conducătorului auto, utilizând doar cheia de acces.
KONA Electric oferă funcții suplimentare de siguranță, precum Forward Collision Avoidance 2.0 (FCA 2.0), care include funcții de prevenire a coliziunilor la traversarea intersecțiilor, respectiv în momentul schimbării benzii față/ lateral. Modelul este echipat cu sistemul Highway Driving Assist 2 (HDA 2), care permite controlul vitezei și a distanței până la vehiculul din față, oferind suport conducătorului auto în momentul depășirii vehiculelor care se deplasează cu viteză redusă.
Sursa foto/video: Hyundai România.
Citiți și: Ultimul teaser pentru Noul SUV Renault Espace înaintea debutului!