Noua identitate de marcă și noua siglă Citroën anunță o eră modernă și intensă

Marca Citroën dezvăluie astăzi o nouă identitate de Marcă și o nouă siglă, care marchează debutul unei noi ere îndrăznețe, incitante și dinamice pentru brandul născut în urmă cu 103 ani. Cu această nouă identitate, Citroën își exprimă dorința de a accelera misiunea Mărcii către o mobilitate electrică accesibilă și de a extinde valorile de bază ale mărcii Citroën: accesibilitate, îndrăzneală și stare de bine a clienților.

Noua siglă este o reinterpretare a logo-ului original, adoptat pentru prima dată de fondatorul André Citroën și inspirat de succesul primei sale companii de prelucrare a metalelor care producea angrenaje în formă de chevron. Referința familiară și tehnică „deux chevrons” a rămas de atunci în centrul identității Citroën.

Noua siglă elegantă marchează tranziția și evoluția mărcii către o nouă eră și va debuta la sfârșitul lunii Septembrie pe un vehicul concept – un veritabil manifest al mărcii Citroën. Începând cu jumătatea anului 2023, sigla va decora apoi progresiv viitoarele vehicule de serie și concept Citroën. Ovalul vertical proeminent și îmbunătățit va inaugura o nouă direcție a limbajului de design. Mai vizibil, logo-ul va deveni un element al semnăturii specifice tuturor modelelor Citroën, ușor vizibilă de la distanță.  

Noua siglă face parte din noua identitate de marcă aplicată pe toate suporturile fizice și digitale și însoțită de noua semnătură de marcă care promite „Nothing Moves Us Like Citroën”.

Vincent Cobée, CEO marca Citroën declară: «A sosit momentul ca Citroën să adopte un nou ton, mai modern și contemporan. Noua identitate de marcă simbolizează progresul: prin transportul clienților noștri atât fizic în vehicule avangardiste, cât și pe plan emoțional, asigurându-ne că întreaga lor experiență - în special tranziția la vehiculele electrice - este mai accesibilă, mai confortabilă și mai plăcută. Tradiția Mărcii de a inspira consumatorii cu vehicule îndrăznețe ne ghidează către o abordare diferită și mai accesibilă a mobilității de mâine. Suntem încrezători că toți clienții Mărcii din trecut, prezent și viitor vor fi de acord că „Nothing moves us like Citroën”».

Siglă nouă, dar familiară

În centrul noii identități de marcă se află evoluția simbolului „deux chevrons” al mărcii Citroën, celebru în întreaga lume.  Este vorba despre a zecea reînnoire semnificativă a siglei Citroën de la formarea companiei în 1919 – cu chevroane mai late și mai proeminente, înconjurate și care contrastează cu un cadru oval vertical mai moale. Acest logo vertical mai proeminent va iniția o nouă direcție în limbajul de design al produsului, sigla devenind un element al semnăturii specifice tuturor modelelor Citroën, ușor vizibilă de la distanță.  

Alexandre Revert, Global Brand Designer marca Citroën declară: „În încercarea de a clarifica viitoarea orientare a Mărcii, a fost logic să închidem bucla revenind în mod grafic la primul logo al lui André Citroën, care reprezenta promisiunea autentică a unei mobilități accesibile și inovatoare pentru toți. Trecerea progresivă la o semnătură de marcă mai proeminentă și mai vizibilă pentru viitoarele modele Citroën este o evoluție semnificativă, chiar dacă subtilă, în care precizia chevronelor tehnice și funcționale contrastează cu căldura și delicatețea aproape umană a ovalului care le înconjoară.”

Noul logo oval vertical este însoțit de un program de identitate de Marcă inovator și complet. Acest program reflectă modul în care Citroën își accelerează angajamentul de a face mobilitatea electrică accesibilă pentru toți, păstrând în același timp valorile de bază ale Mărcii: accesibilitate, îndrăzneală și stare de bine a clienților. 

Un obiectiv esențial a fost acela de a întruchipa elemente inspirate de mărci mai personale din industria non-auto, inclusiv produse cosmetice și articole de îmbrăcăminte, pentru a transmite o expresie mai caldă a mărcii, în toate mediile. De exemplu, noua identitate a fost gândită cu o interfață de utilizator pură și simplificată, oferind clienților un sentiment de liniște amplificat pe parcursul călătoriei digitale cu marca Citroën, din living-ul acestora și până în showroom. 

O atenție deosebită a fost acordată designului pentru a garanta că experiența digitală răspunde așteptărilor noilor clienți în materie de ergonomie și estetică – inclusiv disponibilitatea unei opțiuni „mod întunecat” – și îndeplinește pe deplin nevoile și cerințele riguroase specifice vânzărilor online. 

În plus, un nou limbaj animat este în curs de dezvoltare pentru a integra noua identitate în toate punctele de contact digitale, atât în ​​interiorul vehiculului prin ecranele HMI, cât și în exterior în aplicația My Citroën, oferind clienților o experiență Citroën îmbogățită și coerentă. 

Noua identitate se va extinde, de asemenea, dincolo de mediul digital și de utilizarea noului logo pe și în vehicule pentru a îmbrățișa toate elementele identității de Marcă, de la comercializare, produse derivate și documentație de bord și până la dealer și signalistica birourilor și concesiunilor Mărcii. Noua signalistică va fi una mai simplă și va economisi energie, fără elemente cromate pentru a crește gradul de reciclare.   

Conceptul de interior confortabil și familiar „La Maison Citroën” va fi în continuare îmbunătățit, din moment ce acesta și-a dovedit popularitatea în rândul clienților încă de la lansare.   

O paletă de culori proaspătă, simplificată și un nou font Citroën vor completa logo-ul și vor îmbunătăți și mai mult noua identitate a mărcii. 

În timp ce albul și griul rece oferă o bază de liniște și simplitate, alte două culori emblematice vor puncta detalii și zone specifice. 

Inspirat de o culoare emblematică a mărcii Citroën folosită de-a lungul istoriei pe modele precum 2CV și DS, albastrul Monte Carlo cu efect calmant va reveni în gamă în viitorul apropiat, fiind, de asemenea, prezent pe suporturile fizice, printate și digitale sau în rețeaua de showroom-uri. 

În plus, un Infra-Red mai energic și distinctiv va înlocui roșul utilizat în prezent pentru a adăuga echilibru și un contrast dinamic pe toate suporturile.

Noua semnătură de marcă– „Nothing Moves Us Like Citroën” – va fi utilizată selectiv în comunicările și activitățile corporate și de produs.

Evoluție și revoluție

Noua siglă a mărcii Citroën și noua identitate vizuală se asociază cu semnătura „Nothing Moves Us Like Citroën” pentru a sublinia abordarea revoluționară a Mărcii în materie de soluții de mobilitate accesibile și angajamentul său cu privire la servicii responsabile, fără stres și durabile.         

La sfârșitul lunii septembrie, Citroën va dezvălui noua identitate pe un concept-car electric de familie.  

Laurent Barria, Director Marketing și Comunicare Citroën declară: „Reconectându-ne la rădăcinile noastre și reinterpretând identitatea de marcă într-un mod modern, transmitem un mesaj clar: rămânem fideli spiritului Citroën, dar în același timp lucrurile se schimbă dramatic la Citroën.  Ghidați de misiunea Mărcii de a crea soluții îndrăznețe care fac mobilitatea electrică mai accesibilă, privim în continuare lucrurile dintr-un unghi diferit și suntem hotărâți să ne dovedim nouă, dar și clienților noștri că nimic și nimeni nu ne asigură mobilitatea ca un Citroën. Cu această nouă identitate, starea de bine resimțită în interiorul mașinii se extinde și în afara acesteia, pe tot parcursul călătoriei clienților”.

Noua semnătură de marcă — „Nothing moves us like Citroën” — va fi utilizată treptat în toate comunicările și evenimentele mărcii Citroën.

Dezvoltată de echipa de design Citroën, noua identitate de Marcă a beneficiat de expertiza Stellantis Design Studio, agenția de design internă a Grupului Stellantis.

Citiți și: NOUL DS 3: ARTA RAFINAMENTULUI

Comments are closed.