Muncitorii primesc vacanta fortata

Galerie foto

Muncitorii din fabricile auto din Europa care revin din concediul de vară s-ar putea să stea mai puţin la muncă. Asta deoarece companiile auto apelează la pauze de producţie din cauza scăderilor în vânzări.

Cei de la PSA Peugeot-Citroen, Fiat, Renault şi Opel se pregătesc să sisteze lucrul în unele fabrici pe durate de până la trei săptămâni. Unele programe finanţate de stat pot acoperi pierderile din Franţa, Italia şi Germania, dar oprirea producţiei va provoca insomnii miilor de muncitori din fabricile auto. „Oamenii sunt destul de îngrijoraţi. Ştim că vom suferi pe termen scurt pentru că vânzările la Scenic nu sunt unde ar trebui”, a declarat Gerard Lolivier, muncitor la Renault şi oficial în cadrul sindicatului Force Ouvriere la o fabrică în Douai, din nordul Franţei, unitate care se închide timp de patru zile în septembrie, după care se va tăia producţia la modelul Scenic cu 25% de la 1 octombrie.

În Europa de Vest, cea mai lovită regiune, livrările de maşini se estimează că vor scădea cu încă 800.000 de unităţi anul acesta, până la valoarea de 13,6 milioane exemplare, conform informaţiilor celor de la AlixPartners. Cel mai mult au de câştigat mărcile de peste ocean, cum ar fi Hyundai şi Kia din Coreea de Sud, care acaparează tot mai mulţi clienţi europeni.

Mai multe veşti rele

La nivelul Europei va fi înregistrat un declin mai pronunţat la nivelul unui an întreg. Conform estimărilor, abia în 2014 se vor vedea ceva ameliorări. Muncitorii de la fabrica Fiat din Pomigliano, de lângă Napoli, au fost înştiinţaţi că în luna următoare vor sta acasă două săptămâni. La Pomigliano, Fiat face Panda, un model nou. Sergio Marchionne, care anul trecut a închis fabrica de la Termini Imerese, în Sicilia, a avertizat că s-ar mai putea închide o uzină dacă sindicatele nu vor face concesii privind exportul de vehicule către Statele Unite. Fiat controlează pe cei de la Chrysler cu 62% din acţiuni.

Cei aproape 5.600 de muncitori de la fabrica PSA din Rennes, vestul Franţei, s-ar putea vedea şi ei pe tuşă o săptămână din septembrie din cauza problemelor întâmpinate de producătorul auto cu modelele 508 şi Citroen C5.

Producţia va fi sistată şi la celebra fabrică Peugeot din Sochaux timp de zece zile între lunile septembrie şi noiembrie.

Opel a anunţat că va sista producţia timp de 20 de zile la fabrica din Ruesselsheim, din Germania centrală, şi va închide secţiuni de la fabrica de la Kaiserslautern din septembrie până la finalul acestui an. La Ruesselsheim se construieşte modelul Insignia. „Ne-am decis să producem doar în limita comenzilor. Nu dorim să umflăm stocurile şi să blocăm capital în mod inutil”, a spus Yves Pasquier-Desvignes, şef pe GM Franţa.

Cei de la Ford, care în august au înregistrat pierderi de 1 miliard USD în Europa, vor opri producţia modelului Fiesta în fabrica de la Koln timp de trei zile în septembrie, măsură ce va afecta 4.000 de muncitori. Şi fabrica Ford de la Genk, Belgia, care deja are un program de muncă de patru zile pe săptămână, va intra în pauză câteva zile în cursul acestui an.

În antiteză, Volkswagen caută să-şi mărească producţia pe măsură ce exporturile în China continuă să crească şi vânzările din Europa refuză să scadă. Mai mult, VW a anulat vacanţa obişnuită pe care o dădea celor 5.000 de muncitori de la fabrica din Wolfsburg pentru a creşte producţia ultimei versiuni de Golf şi SUV-ul Tiguan. „Trăim vremuri grele şi mă simt norocos că mai am un loc de muncă stabil. Cum aş putea să mă supăr că nu mai am vacanţă de vară?”, a spus Antonio Maldini, un angajat VW care a muncit de-a lungul verii la fabrica de la Wolfsburg.

Comments are closed.