Modelul Puma produs la Craiova va concura în Campionatul Mondial de Raliuri începând din 2022

M-Sport Ford World Rally Team (WRT) a prezentat, în premieră, noua mașină de raliu Puma Rally [1] care va introduce o nouă eră a electrificării în istoria competițiilor din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC), începând cu sezonul 2022.

Noul Ford Puma Rally și-a făcut debutul la nivel mondial în cadrul Goodwood Festival of Speed, în West Sussex, Marea Britanie, cu un sistem de propulsie hibrid de nouă generație care combină perfect performanța remarcabilă a motorului pe benzină EcoBoost de 1,6 litri turbo-alimentat, cu un motor electric sofisticat de 100 kW și baterie de 3,9 kWh.

Expresia supremă a plăcerii de a conduce oferită clienților de SUV-ul compact Ford Puma, produs la Craiova, se reflectă, de asemenea, în varianta Puma Rally, care demonstrează angajamentul Ford de a paria totul pe electrificare. Compania a anunțat la începutul acestui an că 100% din gama sa de autoturisme din Europa va fi fără emisii, complet electrică sau plug-in hybrid până la mijlocul anului 2026; trecerea în totalitate către electric se va face până în 2030.

Pilotul M-Sport Ford WRT Adrien Fourmaux, alături de pilotul de teste al echipei M-Sport Ford, Matthew Wilson, au condus prototipul Puma Rally pe celebrul deal de la Goodwood pe durata evenimentului automobilistic; acest prototip va fi apoi folosit pentru a pregăti mașina din sezonul 2022.

„Ford este 100% angajat într-un viitor electrificat, iar competitivitatea intensă este responsabilă pentru multe dintre inovațiile care apar astăzi pe mașinile noastre de serie”, a precizat Mark Rushbrook, director global, Ford Performance. „M-Sport Ford Puma Rally va supune puterea hibridă la testul suprem și va demonstra că tehnologia este capabilă să ofere performanțe extraordinare”, a adăugat el.

M-Sport Ford și-a anunțat la începutul acestui an angajamentul său pentru un nou acord de trei ani care introduce tehnologia hibridă la nivelul superior al competițiior globale de rally. Noul sistem sofisticat cu propulsie plug-in hybrid va oferi performanțe la nivel de competitie, precum și capacitatea de deplasare între orașe, localități și parcurile de service, între probe, folosind numai energia electrică.

Sistemul hibrid al Puma Rally funcționează utilizând principii similare cu versiunea de stradă Puma EcoBoost Hybrid, produsă de Ford la Craiova. Sistemul de propulsie captează energia pierdută în mod normal în timpul frânării și rulării libere și o stochează într-o baterie care poate alimenta un motor electric pentru a crește eficiența consumului de carburant în timpul rulării sau pentru a oferi un spor de performanță – în cazul Puma Rally până la 100 kW pentru impulsuri multiple de până la trei secunde în timpul conducerii sportive.

Similar cu tehnologia plug-in hybrid, disponibilă pentru clienții Ford pe vehicule precum Kuga Plug-In Hybrid, acumulatorul poate fi reîncărcat folosind o sursă de alimentare externă în punctele de service între etape, cu o reîncărcare care durează aproximativ 25 de minute. Având o greutate de 95 kg, sistemul hibrid este răcit cu lichid și aer și este găzduit într-o carcasă cu rezistență balistică, pentru a rezista la impactul cu rămășițele și forța inerțială în caz de accident.

În plus, din sezonul 2022, concurenții FIA WRC Rally vor folosi un carburant fără surse fosile, compus din elemente sintetice și biodegradabile pentru a produce un combustibil 100% sustenabil.

„Noua eră a mașinilor WRC reprezintă unul dintre cele mai mari progrese tehnologice din istoria Campionatului. Introducerea tehnologiei hibrid va face ca mașinile să fie mai puternice ca oricând, reflectând în același timp direct grupurile de propulsie prezente pe modelele de stradă”, a declarat Malcolm Wilson, director general, M-Sport. „Trecerea la Puma este foarte interesantă, deoarece numele are deja o istorie în motorsport, mașina arată fantastic și abia aștept să o văd la linia de start a celebrului Raliu de la Monte Carlo, la începutul anului 2022”, a completat el.

„Lansarea acestei noi mașini la Goodwood este de asemenea specială, acesta fiind unul dintre cele mai emblematice evenimente din calendarul de motorsport. Eu și întreaga echipa M-Sport așteptăm cu nerăbdare să continuăm parteneriatul de succes cu Ford pentru a oferi rezultate și pentru a menține Ford pe primul plan în această nouă și foarte interesantă eră”, a mai spus Wilson.

Ford are un parteneriat continuu cu M-Sport începând cu 1997, asigurând șapte Campionate Mondiale de Raliuri FIA și peste 1.500 de victorii pe probe. Noul Puma Rally va înlocui modelul M-Sport Ford Fiesta WRC, care a obținut trei titluri în Campionatul Mondial de Raliuri, de la introducerea sa în 2017.

Cu performanțe puternice, răspuns imediat și consum de carburant optimizat, utilizând tehnologia de propulsie mild-hybrid de 48 de volți, Ford Puma a introdus în segmentul SUV-ului compact plăcerea condusului, dar și un design de excepție.

###

[1] Emisiile de CO2 omologate pentru Ford Puma de 117-155 g / km și consumului de combustibil omologat de 4,5-6,8 litri / 100 km in standard WLTP. Emisiile de CO2 și intervalele de consum de combustibilului pot varia în funcție de variantele vehiculelor oferite de piețele individuale. Consumurile declarate de combustibil / energie in standard WLTP, emisiile de CO2 și autonomia electrică sunt determinate în conformitate cu cerințele tehnice și specificațiile Regulamentelor europene (CE) 715/2007 și (UE) 2017/1151 modificate ultima dată. Procedurile de testare standard aplicate permit compararea între diferite tipuri de vehicule și diferiți producători.

Comments are closed.