Mercedes-Benz va lansa doar platforme electrice începând din 2025

Constructorul auto german Mercedes-Benz se pregătește pentru electrificarea completă a portofoliului său, până la sfârșitul acestui deceniu, pe piețele unde acest lucru va fi posibil. Până la finele anului 2022, compania va avea modele 100% electrice în toate segmentele pe care le vizează în momentul de față. Ulterior, mai exact începând din 2025, toate arhitecturile noi ale mărcii se vor adresa în exclusivitate mașinilor electrice.

„Tranziția către mobilitatea electrică prinde viteză – în special în segmentul de lux, de care aparține Mercedes-Benz. Punctul culminant se apropie, iar noi vom fi pregătiți pe măsură ce piețele vor vira către mobilitatea electrică, la sfârșitul deceniului. Acest pas marchează o nouă realocare de capital. Prin coordonarea acestei transformări rapide pentru păstrarea țintelor de profitabilitate, vom asigura succesul Mercedes-Benz. Datorită forței de muncă motiva și calificate, sunt convins că vom avea succes în noua eră”, a declarat Ola Källenius, CEO-ul companiei Mercedes-Benz.

Planul de transformare va presupune și o accelerare a activităților de cercetare-dezvoltare, urmând ca investițiile totale în fabricarea bateriilor necesare vehiculelor electrice să însumeze 40 de miliarde de euro, în perioada 2022 - 2030. În plus, anul 2025 va aduce lansarea a trei arhitecturi noi, dedicate mașinilor electrice. Prima dintre ele se va numi MB.EA și va sta la baza autoturismelor de mari dimensiuni. Cea de-a doua va fi botezată AMG.EA și se va adresa mașinilor electrice orientate către performanță, iar cea de-a treia platformă va purta denumirea VAN.EA și va fi utilizată pentru vehicule comerciale ușoare.

Din dorința de a-și susține aspirațiile, Mercedes-Benz va înființa încă opt fabrici de celule pentru baterii, împreună cu partenerii săi din întreaga lume, care se vor alătura celorlalte nouă uzine aflate deja în plan. Bateriile din următoarea generație vor avea un grad ridicat de standardizare, astfel că vor putea fi instalate în structura a peste 90% dintre modelele create de compania germană.

La sfârșitul anului viitor, Mercedes-Benz va avea în portofoliu opt modele electrice produse în șapte locații de pe trei continente. Obiectivul său este ca jumătate din vânzările globale să fie reprezentate de mașini cu propulsie electricată, până în 2025.



Comments are closed.