Galerie foto
Nu mai e deloc de glumă cu maşinile electrice, un simplu moft ori o fiţă, sau poate o găselniţă a constructorilor auto ca să aibă ce arăta pe la saloane. Modelele care se încarcă la priză vor veni la noi probabil mult mai repede decât ne-am fi aşteptat sau ne-ar fi plăcut. Dacă Nissan LEAF a fost declarată „Maşina Anului” 2011 în lume într-o finală cu modele emblematice de la Audi şi BMW atunci chiar că semnalul este cât se poate de clar. După ce s-a încoronat şi rege al Europei la sfârşitul anului trecut, iată că LEAF şi-a lărgit la maximum aria de reprezentare, iar Alianţa Renault Nissan nu poate decât să se felicite că n-a ezitat să insiste şi pe acest capitol.
Cam la fel cum a procedat cu proiectul Logan acum vreo zece ani, când nu-i dădea nimeni vreo şansă şi iată că acum modelul fabricat iniţial la Dacia a cucerit destule pieţe la care nici nu visa, Alianţa joacă din nou o carte mare şi se pare că viitorul îi va da nu doar dreptate, ci şi atributul de pionier într-un moment nu chiar departe de cel în care propulsia electrică va fi chiar o necesitate. Nu mai putem vorbi despre o prietenie din interes cu mediul înconjurător, ci despre o strategie pusă la punct în cel mai mic detaliu după ce lecţia oferită cu Logan şi-a atins din plin scopul.
Renault a şi prezentat în România două dintre modelele sale electrice şi nu este exclus ca la anul pe vremea asta, poate chiar şi mai devreme, să nu fim prea miraţi dacă le vom vedea în circulaţie. Deja reacţia guvernanţilor este una pozitivă, oferind posibilitatea de a fi folosite vouchere din Programul Rabla la achiziţionarea unei maşini electrice. Sigur că oamenii nu se vor înghesui deocamdată să le cumpere, pentru că până să fie înregistrate volume mari de vânzări trebuie să existe o infrastructură bine pusă la punct.
Lucrurile trebuie luate însă pas cu pas, aşa cum am încercat şi noi să procedăm cu revista Autoplay, care împlineşte 5 ani de existenţă. Fără să avem vreo clipă pretenţia c-am fi cei mai buni, dar număr de număr ne propunem asta şi făcând un raport între buget şi realizări nu cred că stăm deloc rău, fără să strigăm vreodată că suntem singurii dintr-un oraş sau dintr-o regiune care au multe de spus şi de oferit, am reuşit totuşi să supravieţuim într-o perioadă în care chiar şi apariţia lună de lună este considerată o performanţă. N-aş vrea să vă spun şi cu ce eforturi şi nu vă ascundem că strategia noastră prevedea cu totul şi cu totul alte repere la 5 ani. Nu vom ezita însă să recuperăm când vom avea ocazia terenul pierdut din cauza paşilor în spate pe care am fost nevoiţi să-i facem, dar până atunci vrem să le mulţumim cititorilor, partenerilor şi colaboratorilor care sunt alături de noi şi fără de care am fi scris aceste rânduri pe www.autoplay.ro sau nu le-am fi scris deloc!











