Înmatriculările de autoturisme noi în România, potrivit datelor ACAROM - Asociația Constructorilor de Automobile din România și DRPCIV, au înregistrat a treia lună consecutivă de scădere, dar mai puțin abruptă ca în august, coborând în septembrie cu 14,89% față de septembrie 2023, atingând un volum de 8.975 de unități. Pe primele nouă luni din 2024, înmatriculările de autoturisme noi au atins 115.509 unități, o creștere cu 4,33% față de aceeași perioadă din 2023, respectiv 110.711 unități. Dintre acestea, 7.378 de autoturisme noi înmatriculate au propulsie full-electrică (-32%) și 43.237 de unități au propulsie hibridă, progres cu 36% față de perioada similară din 2023.

În ceea ce privește autoturismele second-hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în septembrie 28.639 de unități, o creștere cu 9,2% față de septembrie 2023. Pe primele nouă luni din 2024, înmatriculările de autoturisme second-hand înmatriculate pentru prima oară în România au ajuns la 239.066 de unități, în scădere cu 1,21% față de perioada similară din 2023, respectiv 241.992 de unități.
Clasamentul pe mărci autoturisme noi, primele 9 luni din 2024:
DACIA - 34.138 de unități (2.129 septembrie / 2.374 august)
TOYOTA - 10.027 (821 / 931)
HYUNDAI - 7.807 (846 / 1.031)
SKODA - 7.564 (626 / 522)
RENAULT - 7.363 (490 / 302)
VOLKSWAGEN - 7.131 (779 / 824)
FORD - 4.920 (417 / 418)
MERCEDES-BENZ - 4.092 (403 / 480)
BMW - 3.770 (350 / 396)
SUZUKI - 3.523 unități (222 / 198).
Citiți și: Prima aventură pentru echipa Dacia Sandriders: Raliul Marocului!