Fiat Linea – RELAXARE IN STIL ITALIAN

Galerie foto

Miza pe design
Iar Fiat stie ca masinile dragute nu pot sa nu aiba lipici la public. Fiat stie ca trebuie sa transmita cit mai multa emotie pentru fiecare euro platit de client pe masina si n-a lasat ca modelul sa treaca de plansete pina nu parea viu. Iar Linea mai are putin si parca vorbeste prin gura sa larg deschisa, chiar daca pare imprumutata de la un rival de clasa premium. Insa putine sint detaliile la care Fiat s-a decis sa nu fie de-a dreptul original.

De retinut in dreptul creativitatii este forma capotei, careia ii poate fi gasit un corespondent la minerele portierelor si la oglinzile exterioare. Grupul optic posterior contribuie la aspectul elegant al masinii, forma sa integrindu-se perfect cu aripile posterioare, bara de protectie si portbagajul. Linea este un sedan care poate concura linistit in clasa compacta cu liniile sale bine conturate si nelasate deloc la intimplare. Au fost alese solutii ingenioase, care demonstreaza ca inginerii chiar si-au batut capul pentru a le iesi un model reusit.

Mai avea un pic si era Alfa Romeo
Cind o masina stirneste un oarecare interes gratie designului exterior, iar Linea se afla deasupra mediei, atunci devine clar ca asteptarile pentru ce se gaseste in interior se amplifica. O fi el interesant exteriorul, insa de condus se conduce in interior, asa ca impresia lasata la acest capitol poate conta covirsitor in alegerea masinii. Era totusi greu ca interiorul sa stirneasca la fel de multa emotie ca exteriorul. Una pentru ca totusi masina trebuia sa se incadreze intr-un pret scazut, iar daca ar fi vibrat la unison cu exteriorul atunci modelul ar fi purtat sigla de Alfa Romeo. Asa, insa, Fiat a mers mai mult pe practicitate. Pe linga spatiul generos din interior, constructorul italian a facut scaune comode.

Cel putin asta am remarcat eu de pe pozitia soferului. N-am urcat peste tot, dar nici nu cred ca se poate face vreo diferenta. Dotari de bun simt, butoane mari si care iti spun repede ce pot sa faca, insa as fi vrut sa vad cum se comporta sistemul Blue&Me, dar nu era disponibil pe varianta testata. Totusi nu va pot lasa fara sa va transmit citeva aspecte din partea constructorului italian, pentru ca intr-adevar merita, iar cind voi avea ocazia sa-l si folosesc va voi expune si varianta mea.

Sistemul exclusiv Blue&Me este o tehnologie dezvoltata de Fiat in colaborare cu Microsoft ce permite conducatorului auto sa primeasca si sa efectueze apeluri telefonice, sa asculte melodiile preferate in format MP3, WAV sau WMA prin intermediul portului USB, folosind doar comenzile vocale sau tastele aflate pe volan.

Sprinturi dupa ce intuiesti ce-i trebuie
Masina testata dispune de mult-laudatul motor Diesel 1.3 MultiJet, care dezvolta 90 CP. Fiat a atras suficiente premii si aprecieri pentru acest propulsor, insa eu as fi preferat unul ceva mai puternic pentru Linea. Mi se poate spune ca este o masina pentru familii datorita spatiozitatii sale, ca vor circula copii in ea, si de asta poate are nevoie de un motor mai calm, orientat si spre un consum mai scazut.

Chiar si cu toate acestea tot as opta pentru citiva caluti in plus. Dar pentru cei care nu sint chiar foarte grabiti si pentru care vizitele la statia de carburant ar trebui transformate in veritabile sarbatori, Linea propulsata de 90 CP chiar ca e una dintre variantele viabile. Nu-i mai putin adevarat ca eu m-am descurcat in trafic chiar bine dupa ce am intuit ce-i trebuie. Fireste, si consumul imi tinea hangul si nu mai arata cifrele pe care de regula le afiseaza un motor Diesel. Cert este ca trebuie sa ajungi repejor in viteza a doua pentru a incerca sprinturi si mai ales e bine de stiut pe ce plaja de turatii se poate beneficia de cuplu maxim pentru ca masina sa-ti poata raspunde docila la comenzi.

verdict autoplay
Mie imi place cum arata Linea. A preluat ceva idei de la concurenta, cum se practica, de altfel, dar nu se poate vorbi despre plagiat, ca in alte cazuri. A iesit un sedan dragut, cu un interior practic. Ca si habitaclul, si portbagajul are dimensiuni generoase. Ramine in discutie puterea motorului care sa puna Linea in miscare, insa fiind pina la urma o chestie de gusturi si de necesitati prefer sa ma opresc aici.

 

Comments are closed.