F1: Marele Premiu al statului Singapore – calificari

Galerie foto

Hamilton si-a luat pole-position-ul

Formula 1 revine în Singapore, unde anul trecut a câştigat Alonso, cu un pic de ajutor de la Nelson Piquet Jr., sub îndrumarea lui Flavio Briatore şi Pat Symonds. Ultimele săptămâni au fost într-adevăr un mare circ, Nelson Piquet Jr. a pârât ca un copil de grădiniţă ofticos sub protecţia imunităţii, Renault a primit „doi ani cu suspendare”, iar Briatore şi Symonds au fost excluşi pe viaţă din F1 după scandalul ciocnirii intenţionate.

Şi te mai miri de ce Formula 1 devine din ce în ce mai plictisitoare. Cum a câştigat Alain Prost campionatul în 1989? Cum a câştigat Ayrton Senna campionatul în 1990? Cum a încercat Schumacher să câştige campionatul în 1997? Şi cu siguranţă mai sunt o grămadă de alte exemple. N-a fost fairplay? Face parte din joc. N-a fost safe-play? Asta e altă poveste. Înţeleg perfect ideea de siguranţă, înţeleg să mărească distanţa între pistă şi barierele de protecţie, înţeleg să îmbunătăţească structura de rezistenţă a monoposturilor, dar nu înţeleg absolut deloc de ce fiecare contact intenţionat trebuie sancţionat, de ce perioada romantică a duelurilor roată la roată trebuie să devină o nostalgie a Formulei 1, sau de ce vitezele trebuie să scadă.

Motorsportul e periculos, dar nu e ca şi cum piloţii n-ar înţelege riscurile la care se expun. Din contră, par a fi dispuşi să-şi asume riscuri şi mai mari, având în vedere că Piquet a decis să se ciocnească intenţionat.

Astea sunt lucrurile care dăunează cel mai mult Formulei 1: prea multe reguli, prea multe contrângeri, prea multe decizii morale stabilite de comisarii de cursă într-un birou. Când vrei cu adevărat să câştigi, n-ai timp de fairplay sau de siguranţă. Şi e perfect normal. Cred că strategia lui Briatore a fost genială.

Acum, hai să vedem ordinea în calificări pentru Singapore 2009:

 

Nr. Pilot Echipa Q1 Q2 Q3
1. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:46.977 1:46.657 1:47.891
2. Sebastian Vettel RBR-Renault 1:47.541 1:46.362 1:48.204
3. Nico Rosberg Williams-Toyota 1:47.390 1:46.197 1:48.348
4. Mark Webber RBR-Renault 1:47.646 1:46.328 1:48.722
5. Rubens Barrichello Brawn-Mercedes 1:47.397 1:46.787 1:48.828
6. Fernando Alonso Renault 1:47.757 1:46.767 1:49.054
7. Timo Glock Toyota 1:47.770 1:46.707 1:49.180
8. Nick Heidfeld BMW Sauber 1:47.347 1:46.832 1:49.307
9. Robert Kubica BMW Sauber 1:47.615 1:46.813 1:49.514
10. Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 1:47.542 1:46.842 1:49.778
11. Kazuki Nakajima Williams-Toyota 1:47.637 1:47.013  
12. Jenson Button Brawn-Mercedes 1:47.180 1:47.141  
13. Kimi Raikkonen Ferrari 1:47.293 1:47.177  
14. Sebastien Buemi STR-Ferrari 1:47.677 1:47.369  
15. Jarno Trulli Toyota 1:47.690 1:47.413  
16. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:48.231    
17. Jaime Alguersuari STR-Ferrari 1:48.340    
18. Giancarlo Fisichella Ferrari 1:48.350    
19. Romain Grosjean Renault 1:48.544    
20. Vitantonio Liuzzi Force India-Mercedes 1:48.792    

 

Comments are closed.