Ediție limitată pentru un model emblematic Renault Sport: Megane RS Ultime!

Renault dezvăluie o ediție limitată Megane RS care sărbătorește istoria bogată a hatch-ului sportiv francez. Acest model de colecție încununează o saga care a început în 2003. Megane RS Ultime este dezvoltat pe baza modelului Megane RS Trophy, pe care îl duce la un nivel superior, prin aspectul său unic și gama complexă de echipamente. Acesta va înlocui în gamă Megane RS și Megane RS Trophy, începând din primăvara anului 2023.

Designul său este unic, incluzând linii distincte care evocă noua identitate vizuală de brand a mărcii Renault și accente de culoare neagră care îi subliniază caracterul sportiv. Seria de 1.976 de unități numerotate (Renault Sport a fost fondată în 1976) va fi semnată de Laurent Hurgon, pilotul și expertul în dezvoltare care a stabilit recordurile Megane RS pe circuit.

Megane RS Ultime încheie istoria Renault Sport bogată în victorii sportive și modele legendare.

Modelul își va face debutul public la Salonul Auto de la Tokyo, pe 13 ianuarie 2023, într-o țară care are aproximativ 10.000 de fani ai vehiculelor sport ale mărcii.

Megane RS Ultime este ultima serie Megane RS și ultimul model care prezintă sigla Renault Sport. Alpine, marca de vehicule sportive a Renault Group, va scrie următoarele capitole din această poveste.

Designul unic al modelului Megane RS Ultime prezintă semnele vizuale distinctive ale Renault Sport, inclusiv rombul dublu și grafica specifică inspirată de noul logo Renault. Striping-urile speciale sunt prezente pe plafon și capotă (cu excepția versiunilor cu trapă opțională), bara de protecție spate, portiere și aripi. Acestea sunt de culoare neagră mată pentru a se armoniza cu cele patru culori de caroserie disponibile: Star Black (standard) unde striping-ul se integrează în mod elegant, Pearl White oferă un efect vizual izbitor, Sirius Yellow readuce culorile emblematice ale Renault Sport, iar Tonic Orange creează un contrast puternic. Anul înființării Renault Sport, 1976, este înscris discret pe striping-ul din partea dreaptă.

Caroseria lui Megane RS Ultime încorporează aripi față cu 60 mm mai late, în timp ce aripile spate sunt cu 45 mm mai late, orificii de aerisire laterale, faruri RS Vision, o evacuare centrală, antenă tip shark,  spoiler și difuzor spate. Multe dintre detaliile acestei serii limitate sunt acum negre: logo-urile, mânerele ușilor, ramele ferestrelor, roțile (chiar și capacele piulițelor), bandourile aripilor, difuzorul spate și  lamela specifică monoposturilor din Formula 1 de pe bara față, care vine cu un finisaj lucios și monograma Ultime. Grafica sa a fost aleasă cu un efect de gradient care conferă o impresie dinamică sporită.

Dotările standard din interior includ scaune Recaro cu tapițerie Alcantara negru titan și monograma RS brodată. Cardul-cheie hands-free a lui Megane RS Ultime reflectă pattern-ul diamantat de pe caroserie. Pragurile ușilor sunt exclusive, iar fiecare model are propria sa placă metalică numerotată lângă comenzile transmisiei, în partea de jos a consolei. Este semnată de Laurent Hurgon, pilotul și expertul în dezvoltare care a lucrat la Megane RS de-a lungul carierei sale și deține în prezent recordurile de pe Nürburgring, Suzuka și Spa-Francorchamps.

Echipamentul standard de neegalat al unui Megane RS Ultime include multe dintre caracteristicile specifice ale Megane RS și Megane RS Trophy: ecranul de navigație de 9,3 inch cu sistem Hi-Fi Bose, cluster digital de 10 inch, telemetrie de bord RS Monitor, Cruise control adaptiv și asistența de manevră la 360°. Lista de opțiuni se rezumă la un head-up display, trapă și o husă proiectată la comandă care îi va încânta pe fanii care au ales acest model de colecție prin excelență.

Această serie limitată bazată pe Megane RS Trophy este propulsată de un motor turbo cu 4 cilindri de 300 CP, 420 Nm, cu o cutie de viteze EDC (pentru Europa) și diferențial mecanic Torsen, care propulsează mașina de la  0 la 100 km/h în doar 5,7 secunde. Este echipat cu anvelope semi-slicks Bridgestone Potenza S007 dezvoltate pentru Megane RS Trophy R, asociate cu jante Fuji Light de 19 inch și frâne Brembo dual-cast cu etriere roșii. Axa față cu pivoți independenți, șasiu CUP coborât, opritoare hidraulice de compresie și sistemul 4CONTROL cu 4 roți directoare îi conferă o manevrabilitate ultra sportivă – pe circuit și oriunde altundeva.

Citiți și Test Autoplay: Duster cu noua semnalistică Dacia!

Comments are closed.