Galerie foto
Trei persoane care cunosc planurile Alfa Romeo, dar care au dorit să rămână anonime, au indicat că SUV-ul Alfa Romeo va ajunge în showroom-uri peste doi ani. În total, italienii doresc să lanseze nouă modele noi în următorii patru ani, cu scopul final de a tripla vânzările Alfa Romeo până în 2016.
Alfa Romeo, un simbol de design şi performanţă italiană, este vârful de lance al strategiei elaborate de Sergio Marchionne, CEO la Fiat, pentru a reduce pierderile înregistrate în Europa. În total, Fiat va dezvolta 16 modele noi până în 2016, la uzinele din Italia. „Alfa este singurul brand ce poate schimba soarta grupului. Dacă sunt produse modelele care trebuie, Alfa poate deveni mărul industriei auto. Avem nevoie de echivalentul iPhone-ului”, a explicat Roberto Ferrari, patron la showroom-ul auto Fiat Sprintauto, de lângă Milano.
Noul Alfa SUV, care poate marca revenirea mărcii italiene în Statele Unite după o absenţă de două decenii, va fi bazat pe tehnologia şi componente folosite la Dodge Dart. Fabrica ce va produce acest model a fost desemnată cea de la Mirafiori, situată lângă sediul Fiat de la Torino.
Reprezentanţii Fiat au refuzat să ofere un punct de vedere oficial legat de acest nou model.
Rezultate Fiat pentru 2012
Imaginea de care se bucură Alfa îi permite să se adreseze unei game mai mari a publicului şi să stabilească preţuri mai mari decât maşinile de serie care folosesc totuşi tehnologii similare, aducând un venit suplimentar în cadrul concernului Fiat, aşa cum Audi face pentru Volkswagen.
Pierderile înregistrate de Fiat în 2012 au crescut cu 49% până la 998 milioane USD, potrivit Kepler Capital Markets. „Având în vedere că Fiat doreşte să îşi menţină capacitatea de producţie în Italia, este probabil cea mai bună strategie reorientarea mărcii către sectorul Premium. Cu toate acestea, riscurile sunt foarte mari dacă planul va eşua”, a indicat Monica Bosio, analist la Intesa Sanpaolo în Milano.
SUV-ul Alfa Romeo va avea o concurenţă redutabilă. BMW, care deja are 4 SUV-uri, lucrează la noul X4. Cei de la Mercedes-Benz dezvoltă şi ei un SUV compact. Nu în ultimul rând, Lamborghini, aflat sub control VW, dar şi Bentley lucrează la rândul lor la modele SUV.
Cei de la Fiat au afirmat că înainte de a semna o fuziune cu cei de la Chrysler Group au nevoie să rezolve problema pierderilor din Europa. Pentru a arăta o dovadă a procesului de revenire, Marchionne şi John Elkann, preşedinte la Fiat, au inaugurat o fabrică nouă la Grugliasco, în nordul Italiei, locul de baştină al redesenatului Maserati Quattroporte.
Maserati şi Jeep, de la Chrysler, reprezintă ceilalţi piloni pe care Marchionne îşi bazează strategia de reorientare către sectorul Premium. Scopul este acela de a reduce dependenţa Fiat pentru piaţa europeană, unde cererea auto se îndreaptă către al şaselea an de declin consecutiv.
Conform unui studiu al celor de la Bloomberg, încasările totale Fiat, din care se deduc toate taxele, au crescut cu 57% la 3,75 miliarde de euro în primul an în care au fost puse în balanţă şi rezultatele celor de la Chrysler. Din această sumă, cei de la Intesa consideră că 3,03 miliarde de euro au provenit de la Chrysler.
Acţiunile Fiat au crescut cu 25% anul acesta, până la 4,72 euro, ceea ce îi conferă lui Fiat o valoare de piaţă de 5,9 miliarde de euro.
Într-un interviu de pe 14 ianuarie, Marchionne a afirmat că Fiat ar putea reduce pierderile sale în Europa până în 2013, având în vedere că vânzările mărcii italiene se pot redresa până la finele anului.
Alfa duce greul revirimentului Fiat, având în vedere că va primi o injecţie de capital de 1 miliard de euro până în 2014 pentru a deveni o marcă Premium de nivel global. Spre deosebire de Maserati, unde planurile de vânzări includ 50.000 de unităţi până în 2015, Alfa are în plan 300.000 de unităţi vândute până în 2016.
Potenţialul Alfa Romeo se datorează imaginii de maşină de lux căpătată în anii ’30 şi succesului repurtat pe circuitele de curse două decenii mai târziu. Marca a devenit un element de referinţă al culturii pop când actorul Dustin Hoffman a condus un model Duetto Spider în pelicula „The Graduate” din anii ‘60.
Cu toate acestea, reputaţia nu s-a tradus printr-un succes comercial. O lacună în investiţiile recente pentru dezvoltarea de modele noi, precum şi o expunere limitată pe pieţe din afara Europei au făcut ca vânzările să fie în cuantum de doar 101.000 unităţi anul trecut, respectiv abia jumătate din vârful atins în 2001. Spre comparaţie, Audi, care produce 3 modele SUV, a înregistrat vânzări de 1,45 milioane unităţi în 2012.
Renaşterea
„Modelul sport 4C, care va fi lansat anul acesta în Europa şi Statele Unite, marchează renaşterea brand-ului Alfa Romeo”, a spus Marchionne la Detroit. Următorii paşi vizaţi de Alfa sunt lansarea unui sedan bazat pe Maserati Ghibli şi un sedan Giulia care ar urma să fie construite la uzina Cassino de lângă Roma.
O nouă versiune a roadster-ului din „The Graduate” va fi construită în Japonia din 2015, în parteneriat cu Mazda Motor Corp.
Alfa a prezentat un prototip de SUV în 2003, dar acesta nu a fost construit niciodată ca model de serie. De când a preluat-o pe Fiat, Marchionne a eşuat de două ori în încercarea de a vinde mai mult de 300.000 de unităţi anual. În 2007 a afirmat că target-ul ar putea fi atins în 2010, iar acum trei ani a anunţat un nou obiectiv, de 400.000 unităţi vândute în 2013. Există posibilitatea ca planurile lui Marchionne să fie, din nou, sortite eşecului.
Cercetătorii de la IHS Automotive anticipează 231.300 de unităţi vândute de Alfa până în 2016, cu 23% mai puţin decât ţinta vizată de Marchionne. „Mereu trebuie să tratezi cu precauţie prognozele lui Marchionne. Trebuie să găsească clienţi care să renunţe la Audi, BMW şi Mercedes-Benz pentru a conduce un Alfa Romeo, care este o marcă de excepţie, dar trebuie să demonstreze că poate oferi o gamă completă”, a declarat Ian Fletcher, analist la IHS Londra.











