Dacă în lumea F1 este repaus competiţional, automobilismul îşi are punctul forte în celebrul raliu raid Dakar. Şi aici ar fi multe de spus, mai ales că iniţial cursa era recunoscută ca o legătură Europa – Africa, mai exact Paris – Dakar, ceea ce făcea o punte, peste timp, cu faimoasele raliuri europene de lungă distanţă, în care se mergea pe şosele naţionale, ce-i drept cu circulaţie închisă, dar în care etapele erau lungi sau foarte lungi. Epoca romantică...
Romantismul acesta a durat şi el ceva timp, dar pe considerente economice sau cine naiba ştie de care, a fost mutat cu totul în Africa. Nici această soluţie nu a durat foarte mult şi, din cauza războaielor tribale din Continentul Negru, raliul şi-a luat calabalâcul şi a plecat în America de Sud, de unde, tot din considerente materiale, s-a mutat în Arabia Saudită. S-a terminat după închiderea ediţiei, cu ale sale momente mai puţin plăcute care duc la pierderea vieţilor omeneşti, dar onorat de nume mari ale motor sportului. Unele specifice, Peterhansel, Al Attyah, Roma, De Villiers, altele din lumea raliurilor de viteză, Sainz, sau, mai nou, F1, Fernando Alonso. Să vedem cât va dura!











