DACIA își continuă creșterea și se menține pe podiumul european al vânzărilor către clienții persoane fizice! Sandero și Duster nu pot fi detronate!

Vânzările Dacia în primele șase luni ale anului în curs s-au ridicat la 277.885 de unități, în creștere cu 5,9% față de cele înregistrate în perioada similară a anului trecut. Acest rezultat se explică atât prin succesul modelelor consacrate ale mărcii - Sandero (112.000 unități, +1,8% vs. S1 2021) și Duster (99.000 unități, +5,5% vs. S1 2021) -, cât și prin performanța comercială înregistrată de noile modele lansate în ultimul an: Spring (20.000 unități) și Jogger (21.700 unități).

Dacia este astfel singura marcă europeană din rândul celor mai mari 20 de brand-uri auto din perimetrul Europa ale cărei vânzări au crescut în primul semestru.

Dacia își menține poziția a treia pe piața europeană în clasamentul vânzărilor de autoturisme către clienții persoane fizice.

Sandero rămâne și în primul semestru din 2022 cel mai vândut model către clienții particulari din Europa (poziție pe care o deține anual, fără întrerupere, din 2017).

La rândul său, Duster rămâne cel mai vândut SUV către clienții persoane fizice începând din 2018.

Această performanță se explică atât prin cucerirea de noi clienți (76% din persoanele care cumpără un model Dacia în Europa dețineau anterior un model al unei alte mărci), cât și prin gradul ridicat de fidelitate al clienților existenți (64% dintre cei care au deținut anterior un vehicul Dacia cumpără tot un model Dacia), acest ultim indicator plasând Dacia la cel mai bun nivel de pe piață.

Succesul noilor modele este confirmat de ritmul comenzilor, care îl depășește cu mult pe cel al înmatriculărilor.

Modelul electric, Dacia Spring, înregistrează, în medie, peste 5.000 de comenzi lunar de la începutul anului 2022. 

La rândul său, noul model de familie Dacia Jogger înregistrează peste 50.000 de comenzi în primul semestru 2022.

Toate modelele Dacia adoptă noua identitate vizuală de marcă, prezentată în data de 15 iunie 2022. Comenzile au fost deschise în data de 16 iunie, iar primele livrări sunt prevăzute în cursul trimestrului 4 al acestui an.

Piața din România

Dacia a înmatriculat în primele 6 luni ale anului 2022 un număr de 16.382 de vehicule pe piața din România, în creștere cu 34% față de rezultatul înregistrat în semestrul 1 al anului precedent. 

Primele 4 poziții din topul celor mai vândute autoturisme din România în această perioadă sunt ocupate de modele Dacia. Locul 1 este deținut de Dacia Logan (5.611 unități), urmat de Duster (3.892 unități), Sandero (2.894 unități) și Spring (2.385 unități). Primul model electric al mărcii Dacia s-a impus ca liderul autoritar al segmentului EV din România, deținând peste 50% din totalul vânzărilor de vehicule 100% electrice. 

La rândul său, modelul Jogger a cunoscut un start excelent, modelul înregistrând la jumătatea acestui an un număr de 917 unități înmatriculate. În mod remarcabil, în luna iunie, Jogger a devenit al 5-lea model cel mai vândut pe piața locală, într-un Top 5 ocupat integral de modele Dacia. 

În creștere la nivel global

În primul semestru al anului 2022, vânzările globale ale mărcii Dacia au crescut cu 5,9% față de perioada similară a anului trecut, atingând nivelul de 277.885 de unități. Într-un context care continuă să fie puternic afectat de criza sanitară și de cea a componentelor electronice, Dacia a reușit să-și majoreze cota de piață în perimetrul său comercial cu 0,8 puncte procentuale, până la 3,9%, pe o piață în scădere cu 14,6%.

Creșterea vânzărilor Dacia se explică în principal prin succesul noii sale game de modele. Înmatriculările din primul semestru al acestui an plasează Dacia pe locul 3 în clasamentul mărcilor auto cu cele mai mari vânzări către clienții persoane fizice pe piața europeană a Vehiculelor de Persoane (VP).

Dacia ocupă poziții pe podiumul vânzărilor către clienții particulari în România (locul 1), Franța (locul 2), în Italia (locul 3), în Portugalia (locul 1), în Polonia (locul 3), în Croația (locul 3), în Republica Cehă (locul 3) și în Ungaria (locul 3). Pe piețele din Spania și Belgia, Dacia ocupă locul 4 în același clasament referitor la vânzările către clienții persoane fizice. În Germania, Dacia progresează cu 4 locuri față de primul semestru al anului trecut, ajungând pe poziția a 9-a și înregistrează a doua cea mai bună creștere pe piața vehiculelor vândute clienților particulari.

În afara Europei, Dacia se menține în poziția de lider de piață în Maroc. 

Comenzile cumulate ale modelului Spring și ale modelelor cu propulsie mixtă benzină - GPL (cu emisii de CO2 cu 10% inferioare modelelor pe benzină) reprezintă aproape jumătate din total (48% din comenzile înregistrate în perimetrul de comercializare Dacia exceptând Maroc). Față de primul semestru din 2021, aceasta înseamnă o creștere cu 7 puncte procentuale.

Citiți și: Suzuki și Toyota își consolidează parteneriatul printr-un nou SUV!

Comments are closed.