Constructorii auto încep să răbufnească: „Electrificarea este o tehnologie aleasă de politicieni, nu de industrie”

Carlos Tavares, CEO-ul Grupului Stellantis, susține răspicat că mașinile electrice vin cu riscuri sociale și de mediu

Strategia Comisiei Europene de a elimina treptat motoarele cu ardere internă în favoarea vehiculelor electrice, până în 2035, este o alegere politică, ce implică riscuri de mediu și sociale, a declarat CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, într-un interviu pentru patru ziare europene. De la fuziunea Fiat Chrysler și a producătorului Peugeot PSA Group, Tavares a elaborat un plan de electrificare de 30 de miliarde de euro, care a ajutat acțiunile Stellantis să urce cu peste 60% în primul lor an.

„Ceea ce este clar este că electrificarea este o tehnologie aleasă de politicieni, nu de industrie”, a spus el într-un interviu comun pentru Les EchosHandelsblattCorriere della Sera și El Mundo.

El a adăugat că există modalități mai ieftine și mai rapide de reducere a emisiilor de carbon.

„O mașină electrică trebuie să parcurgă 70.000 de kilometri pentru a compensa amprenta de carbon lăsată de producția bateriei și pentru a se apropia de un vehicul hybrid ușor, care costă jumătate față de unul electric. Riscăm să pierdem clasa de mijloc, care nu va mai putea cumpăra o mașină, și vor apărea astfel consecințe sociale. Este mai bine să acceptăm să rulăm mașini hibride termice de înaltă performanță, astfel încât acestea să rămână accesibile și să ofere beneficii imediate de carbon, sau avem nevoie de vehicule 100% electrice, pe care clasa de mijloc nu și le va putea permite, în timp ce solicităm statelor să continue să mărească deficitul bugetar pentru a le subvenționa? Este o dezbatere socială pe care aș visa să o am, dar deocamdată nu o văd”, a adăugat Tavares.

El a mai spus că interzicerea vehiculelor cu motoare cu ardere internă până în 2035 în Europa înseamnă că producătorii de automobile trebuie să înceapă să-și transforme rapid fabricile și rețelele de aprovizionare.

„Brutalitatea acestei schimbări creează riscuri sociale. Avem în jurul nostru un întreg ecosistem de subcontractanți. Ei vor trebui să se miște la fel de repede ca noi”, a spus el.

Într-un interviu detaliat care a abordat diferitele provocări cu care se confruntă Stellantis, Tavares și-a nuanțat și promisiunea de a nu închide fabricile din Europa.

„În general, mă țin de promisiunile pe care le fac, dar trebuie și să rămânem competitivi”, a spus el, invocând în special costurile de producție din Italia, care au fost „considerabil mai mari, uneori dublu față de fabricile din alte țări europene”, în principal din cauza prețurilor „exorbitante” la energie.

Arătând spre Roma, unde guvernul lucrează pentru a reduce costurile industriale, el a spus: „Este nevoie de ceva timp pentru ca măsurile să fie implementate. Vom discuta din nou despre acest lucru la sfârșitul anului 2022”.

Stellantis va anunța un nou plan strategic pe termen lung pe 1 martie.

Citiți și: Weider Gym organizează a treia ediție a cursului de instructor fitness și antrenor personal

Comments are closed.