CITROËN ë-C4 și ë-C4 X primesc un motor electric nou: autonomie de până la 420 kilometri!

Citroën a deschis comenzile pentru ë-C4 și ë-C4 X cu un nou grup motopropulsor de înaltă performanță care poate parcurge până la 420 km în conformitate cu ciclul WLTP. Această creștere a autonomiei cu aproape 17% față de prima generație se bazează pe combinația dintre o baterie nouă cu chimie avansată, de 54 kWh, și un motor nou, mai eficient și mai puternic, de 115 kW (136 CP), combinație care oferă clientului mai multă versatilitate și confort. 

Disponibilă inițial numai la nivelul Shine, această nouă ofertă pe ë-C4 și ë-C4 X completează gama electrică actuală, care combină un motor de 100 kW (136 CP) cu o baterie de 50 kW pentru o autonomie de până la 360 km. Astfel, gama beneficiază de o creștere evidentă și de acces progresiv la mobilitatea electrică. 

Cele două propulsoare electrice complementare se află în centrul strategiei Citroën pentru electrificare, având ca scop facilitarea tranziției către vehiculele electrice, fără niciun fel de probleme. Acestea împărtășesc aceeași filosofie, alegere rațională a dimensiunii bateriei și o capacitate de încărcare rapidă de 100 kW, favorizând o poziționare competitivă a prețului și oferind în același timp o mare versatilitate în utilizare. 

Motorul: un motor electric sincron hibrid (HSM) de 115 kW sau 156 CP, care a înlocuit motorul electric sincron cu magnet permanent. Acesta dezvoltă o putere suplimentară de 15 kW (20 CP), menținând în același timp un nivel ridicat de eficiență. Motorul este capabil să genereze un cuplu de 260 Nm, disponibil instantaneu, oferind o reacție imediată și plăcere de a conduce.

Bateria: o baterie nouă de 54 kWh, cu 4 kWh mai mult decât oferta electrică actuală. Compactă, dotată cu reglare termică prin lichid și cu o pompă de căldură standard pentru încărcare rapidă, are o chimie diferită și cuprinde 102 celule și 17 module. În loc de 60% nichel, 20% mangan și 20% cobalt, această baterie litiu-ion de înaltă tensiune are un raport mai mare de nichel (80% nichel, 10% mangan și 10% cobalt), rezultând o densitate energetică îmbunătățită și o durată de viață mai lungă a bateriei. 

De toate aceste elemente beneficiază autonomia de funcționare, care este majorată cu 17% față de oferta electrică existentă și care crește în continuare până la 420 km (conform ciclului combinat WLTP), precum și eficiența energetică, care reduce consumul mediu de energie la 12 kW/h. În plus față de creșterea autonomiei de funcționare, există beneficii semnificative în utilizarea reală de către clienți, care se traduc prin +30 km în condiții de trafic urban, chiar și la temperaturi apropiate de 0°C.

Eficiența motorului electric, a bateriei și capacitatea de a recupera energia contribuie la creșterea autonomiei de funcționare. Cu toate acestea, eficiența este obținută, de asemenea, prin proiectarea modelelor C4 și C4 X.

În ciuda capacității mărite a bateriei, timpul de reîncărcare nu a crescut, garantând astfel confortul în utilizare. Sunt disponibile două tipuri de încărcătoare la bord cu acest nou motor electric pe ë-C4 și ë-C4 X, pentru a se putea adapta la toate utilizările și la toate soluțiile de încărcare: un încărcător monofazat de 7,4 kW în mod standard și, opțional, un încărcător trifazat de 11 kW. În plus, ë-C4 și ë-C4 X sunt compatibile cu încărcarea rapidă: utilizând un terminal public de 100 kW, este posibil să se ajungă la o încărcare de la 20% la 80% în mai puțin de 30 de minute.

Citiți și: Asociația Umanitară Tester Grup finanțează un proiect de 260.000 de euro pentru copii instituționalizați derulat de „Hope and Homes for Children”!

Comments are closed.