Cel mai puternic SUV de lux din lume: Noul Aston Martin DBX707

Noul DBX707 este un SUV care ridică Aston Martin la apogeul segmentului, cu o combinație unică de performanță extraordinară, dinamică supremă, stil inconfundabil și lux absolut. Luând ca punct de plecare designul amplu apreciat al lui V8 DBX, dinamica și caracterul plăcut pentru șofer, DBX707 se bazează pe acele atribute sportive autentice. Fiecare zonă a mașinii a fost îmbunătățită pentru a crește performanța, pentru a intensifica plăcerea de a conduce și pentru a-i amplifica prezența pe drum. 

Începând cu motopropulsorul, echipa de ingineri a lui Aston Martin s-a gândit să exploateze întregul potențial al V8-ului dublu turbo de 4,0 litri al lui DBX. Motorul lui DBX707 dispune acum de turbocompresoare cu rulmenți cu bile și o calibrare a motorului personalizată pentru a elibera mai multă putere și cuplu. De asemenea, nou pentru SUV-ul emblematic de înaltă performanță al Aston Martin este o transmisie automată cu 9 trepte „ambreiaj umed”. Capabilă să gestioneze sarcini de cuplu mult mai mari în comparație cu un convertor automat de cuplu obișnuit, această transmisie de înaltă performanță permite creșterea puterii V8-ului de 4,0 litri la 707 CP și 900 Nm, creșteri cu 157 CP și 200 Nm față de DBX (V8). 

Adoptarea noii transmisii cu ambreiaj umed aduce beneficii suplimentare. Cele mai vizibile sunt schimbările de viteză mult mai rapide în comparație cu transmisia convertizorului de cuplu. Senzația de schimbare este mai imediată și mai directă, ceea ce oferă șoferului un sentiment sporit de control și reacție față de DBX (V8). Capacitatea de accelerație este, de asemenea, îmbunătățită, ceea ce contribuie la timpul de 0-100 km/h al DBX707 de 3,3 secunde. 

Integrată în suita de îmbunătățiri de performanță a lui DBX707 este montarea standard a frânelor din carbon-ceramică. Măsurând 420 mm în față și 390 mm în spate, aceste discuri CCB sunt prinse de etriere cu 6 pistoane și au ca rezultat o reducere cu 40,5 kg a greutății nesurate. Răcirea îmbunătățită a frânei a fost obținută prin preluarea aerului atât din admisia principală de răcire, cât și din podea, cu plăcuțe de frână de înaltă performanță care oferă o consistență excelentă a frecării într-o gamă largă de temperaturi.

Roțile și anvelopele sunt standard de 22 inchi (într-o gamă de modele Sport și Ribbon), cu o jantă din aliaj de 23 inchi opțională oferită într-o gamă de negru texturat sau negru satinat, cu străluciri turnate în diamant. Adoptarea unei roți de 23 inchi aduce, de asemenea, beneficii dinamice, anvelopa cu diametru mai mare oferind un răspuns îmbunătățit al direcției, un control mai bun al caroseriei și timpi îmbunătățiți pe tur. 

DBX707 are, de asemenea, o nouă versiune a diferenţialului electronic spate cu alunecare limitată (e-diff). Consolidat pentru a gestiona cuplul total de 900 Nm, acesta are un raport de transmisie final revizuit (mai scurt) de 3,27 comparativ cu 3,07 pentru DBX V8. Acest lucru ajută capacitatea de sprintare prin treptele inferioare și îmbunătățește răspunsul în trepte, păstrând în același timp eficiența și rafinamentul de croazieră oferite de transmisia cu 9 trepte. 

Distribuția cuplului față-spate rămâne complet automată, cu capacitatea de a trimite până la 100% din cuplu către puntea din spate, la cerere. Calibrarea atentă a e-diff-ului asigură că DBX707 are agilitatea la viraje, senzația sportivă și caracterul dinamic al unei adevărate mașini sport. Unul care integrează tehnologia șasiului și grupului motopropulsor pentru a găsi cel mai dulce echilibru de manevrabilitate și pentru a menține combinația optimă de tracțiune și agilitate în orice moment.

Cheia manevrabilității modelului DBX707 este sistemul său de suspensie pneumatică. Păstrând arhitectura de bază și camerele de aer cu volum triplu ale DBX V8 - deja considerat SUV-ul cu cea mai bună manevrabilitate de pe piață - DBX707 are un șasiu optimizat pentru cerințele și obiectivele sale fără compromisuri.

Începând cu suspensia, DBX707 beneficiază de o nouă supapă amortizor și de recalibrarea comutării dinamice a volumului arcului pentru a îmbunătăți controlul caroseriei și răspunsul direcției. Sistemul electronic de servodirecție a fost, de asemenea, ajustat pentru a îmbunătăți senzația de direcție, cu o creștere mai mare a efortului în afara centrului pentru a ajuta șoferul să-și facă o imagine mai clară a sarcinilor în creștere în viraje și a aderenței disponibile.

Au fost aduse modificări suplimentare în detaliu la sistemul eARC (Electronic Active Roll Control), cu parametri revizuiți care sporesc sentimentul de agilitate și îmbunătățesc echilibrul dinamic al mașinii. Există, de asemenea, unele modificări și îmbunătățiri ale modurilor de Drive dinamic. „Race Start” este disponibil în modurile GT Sport și Sport+ pentru a maximiza accelerația off-line și pentru a prezenta cu adevărat performanța îmbunătățită. Logica activă revizuită în cutia de transfer a sistemului de tracțiune integrală realizează o armonie mai mare și un control precis între linia de propulsie și sistemul ESP, pentru o experiență de condus mai naturală, asemănătoare mașinilor sport. 

În scopul sporirii controlului, DBX707 introduce o consolă inferioară revizuită, care conține noi comutatoare de selecție a modului de conducere. Acum, în loc să fie nevoit să intre într-un submeniu în cadrul sistemului de infotainment, șoferul are control imediat cu vârful degetelor asupra modurilor și setărilor dinamice cheie. Acestea includ butoane dedicate pentru modul de suspensie, ESP, modul de selectare manuală a vitezei și comutatorul de evacuare activ, care deschide supapele noului sistem de evacuare sport cu patru țevi de eșapament fără a fi nevoie de a fi în modul Sport drive. 

Îmbunătățind atât forma estetică, cât și funcția aerodinamică, un nou spoiler a fost adăugat la aripa acoperișului pentru a reduce portanța și pentru a crește stabilitatea la viteză mare, cu un difuzor spate dublu mărit semnificativ pentru a satisface noul sistem de evacuare cu patru diametre mari. Finisat în negru satinat pentru a completa finisajul negru lucios al difuzorului, această nouă evacuare a fost reglată pentru a oferi o semnătură sonoră unică. Completarea modificărilor din spate, o nouă bară de protecție spate, completată cu orificii de ventilație integrate, accentuează structura musculoasă al lui DBX707. 

Tema sportivă continuă în interior cu scaunele Sport montate standard (scaunele confort sunt disponibile ca opțiune gratuită). Toate opțiunile de scaune sunt dotate standard cu reglare electrică în 16 direcții plus încălzire în față și în spate. Există trei opțiuni de medii interioare - Accelerate, echipat standard, care prezintă un amestec de piele și Alcantara®, precum și opționalele Inspire – Comfort și Inspire Sport, care prezintă piele integrală Semi-Aniline, cu aripi Aston Martin brodate pe bord, tetiera, o dungă contrastantă în centrul scaunului și model de perforații în spătarul scaunului și perna de bază. La fel ca la exterior, interiorul lui DBX707 are un finisaj crom închis pentru comutator ca standard. Opțional poate fi crom strălucitor sau fibră de carbon. Furnirul Piano Black este standard cu finisaje din fibră de carbon sau cu plasă metalică bronz disponibile ca opțiune. 

Pentru clienții care doresc să îmbunătățească și mai mult caracterul exclusivist al lui DBX707 și să creeze ceva cu adevărat unic, Q by Aston Martin, serviciul personalizat al mărcii oferă cea mai bună personalizare. Oferind o paletă extinsă de opțiuni, de la grafică unică la carbon colorat și materiale la comandă atât la interior, cât și la exterior, fiecare mașină „Q by Aston Martin – Commission” poate depăși limitele dorinței și este complet adaptată clientului.

Producția DBX707 urmează să înceapă în primul trimestru al anului 2022, primele livrări fiind programate la începutul trimestrului al II-lea. Modelul poate fi comandat prin intermediul Aston Martin Bucharest, Dealer Oficial Aston Martin în România. De asemenea, va puteți configura propriul DBX707 pe https://bit.ly/3LbReee.

Citiți și: Al treilea meci amical al iernii pentru CSM Politehnica Iași. Un belgian de origine turcă ar putea fi mijlocașul lateral dorit de Costel Enache!

Comments are closed.