Cea mai vândută mașină din Europa în 2024: Dacia Sandero!

Renault Group a vândut 2.264.815 vehicule la nivel global în 2024 (+1,3% față de 2023), contribuția fiecăreia din cele trei mărci fiind următoarea: 1.577.351 vehicule Renault (+1,8% vs. 2023), 676.340 vehicule Dacia (+ 2,7% vs. 2023) și 4.585 vehicule Alpine (+5,9% vs. 2023). În Europa, Renault Group a înregistrat o creștere a vânzărilor cu 3,5%, dublă față de cea a pieței. Cu 1.599.051 unități vândute, Renault Group se află pe podiumul constructorilor auto de pe continent. Modelul Dacia Sandero este cel mai vândut vehicul pe toate canalele de distribuție.

Strategia comercială orientată pe valoare și nu pe volume și-a arătat rezultatele. Vânzările către clienții de retail în Europa reprezintă peste 63% din vânzările Grupului (+21 puncte procentuale vs. media pieței) cu 4 modele – Sandero, Duster, Clio și Captur - în Top 10 în această categorie. Vânzările în segmentul C și în segmentele superioare în Europa reprezintă 30% din vânzările Grupului. Marca Renault a lansat modelele: Scenic E-Tech, Symbioz și Rafale, în timp ce Dacia a dezvăluit Bigster la Salonul Auto de la Paris.

În 2024, Dacia a vândut 676.340 de vehicule la nivel mondial (+2,7% față de 2023), cu creșteri ale cotei de piață în special în Italia (+13,1%), în Maroc (+16,3%), în Spania (+12,4%), precum și în Belgia și în Luxemburg (+15,4%). Acest rezultat este consecința unui plan produs puternic, susținut de 4 modele de bază: Sandero, Duster, Jogger și Spring. Dinamica de creștere va continua și în 2025 odată cu apariția în gamă a modelului Bigster, ale cărui comenzi au fost deschise la începutul lunii ianuarie și care va fi disponibil în reprezentanțe în primăvara lui 2025.

De asemenea, Dacia și-a consolidat poziția pe podiumul mărcilor vândute pe piața de retail (cea a clienților persoane fizice). Dacia Sandero a rămas, pentru al optulea an consecutiv, începând din 2017, cel mai vândut model către clienții persoane fizice de pe continent. În plus, în 2024, Sandero a fost cel mai vândut model din Europa pe toate canalele de distribuție.

Cu 45.729 de unități înmatriculate în 2024, Dacia rămâne liderul detașat al pieței auto din România. Marca deține 30% din piața vehiculelor de persoane, iar 4 din modelele sale figurează în Top 5 al celor mai vândute autoturisme din România. În plus, fiecare model Dacia se menține lider în segmentul său de piață. Primele trei poziții în clasamentul general al vânzărilor pe modele sunt ocupate de Logan, Duster și Sandero, în timp ce Jogger se situează pe locul 5. Spring rămâne cel mai vândut vehicul electric din România, cu o cotă de 30,96% din piața EV.

UN PLAN PRODUS SOLID, CONCENTRAT PE 4 MODELE DE BAZĂ

Sandero, cu 309.392 unități comercializate în 2024 (+14,5% față de 2023), este cel mai bine vândut model din Europa pe toate canalele de vânzări și rămâne cel mai vândut model către persoanele fizice din Europa pentru al optulea an consecutiv, începând din 2017. Sandero este totodată primul model al mărcii Dacia care a depășit pragul de 300.000 de unități vândute într-un an.

Duster (generațiile a 2-a și a 3-a) rămâne cel mai bine vândut SUV către persoane fizice din Europa, poziție pe care o deține fără întrerupere începând din 2018. În 2024, Duster a fost totodată al doilea cel mai vândut model pe piața de retail din Europa, indiferent de segment, după Sandero. Cu 215.024 de unități comercializate în 2024 (+7,3% față de 2023) în toate țările, Duster a depășit 2,5 milioane de unități vândute de la lansarea primei generații, în 2010. Versiunile cu motorizare hibridă reprezintă 29% din vânzările noii generații, lansate în mai 2024. 

Spring a înregistrat o scădere semnificativă a vânzărilor sale în 2024 (-63% față de 2023), în special ca urmare a reducerii subvențiilor guvernamentale la achiziția de vehicule electrice pe majoritatea piețelor. Cu toate acestea, sosirea noii versiuni în showroom-uri în septembrie a permis o creștere a numărului de comenzi în ultimele trei luni ale anului trecut.

Jogger, cu 96.440 unități livrate în 2024 (+2,4% față de 2023), se află pe locul al doilea în clasamentul celor mai vândute vehicule de segment C (excluzând SUV) către persoane fizice în Europa. 29% din totalul vânzărilor sunt reprezentate de versiunea cu motorizare hibridă.

Atractivitatea gamei Dacia este demonstrată și prin abilitatea sa de a câștiga noi clienți și de a-i fideliza pe cei existenți. În cursul anului trecut, la momentul achiziției unui model Dacia, 62,3% din clienții din Franța, Germania, Italia, Spania și Marea Britanie nu deținuseră anterior un vehicul produs de Renault Group. Totodată, la momentul reînnoirii modelului Dacia deținut, 8 din 10 clienți aleg un vehicul din cadrul Renault Group (procentul de fidelizare fiind de 81,1%).

Ca o dovadă a dinamismului gamei Dacia, versiunile cele mai echipate sunt preferatele clienților în cazul modelelor lansate în 2024 (80% pentru Duster și 67% pentru Spring).

PERSPECTIVE PENTRU 2025

În 2025, Dacia se angajează într-o fază strategică ambițioasă, cu câteva provocări majore.

Cu Bigster, Dacia abordează segmentul C-SUV cu o ofertă inedită, propunând toate echipamentele așteptate de clienții acestui segment la un preț (cu TVA) fără concurență (de la 23.000 euro la 29.500 euro pe piața din România). Comenzile au fost deschise în Europa în data de 9 ianuarie, modelul urmând să fie disponibil în rețeaua comercială în primăvara anului 2025. Dacia se va concentra, de asemenea, pe electrificarea gamei sale, oferind mai multe motoare hibride, rămânând totodată fidelă strategiei sale de a oferi vehicule simple și accesibile.

Prin angajamentul său față de Dakar și Campionatul Mondial de Rally Raid, marca va continua în 2025 să-și exprime atributele de robustețe și spiritul outdoor pe cel mai dificil teren de competiție.

Citiți și: Renault 5 E-TECH Electric este regele Europei în 2025! Vezi pe ce loc s-a clasat Dacia Duster!

Comments are closed.