Galerie foto
BMW Seria 6 Convertible, sau Cabrio, este o demonstraţie de forţă şi stil, indiferent din ce unghi priveşti situaţia. E cea mai performantă, mai practică şi mai eficientă maşină decapotabilă din clasa ei. Preţul este imbatabil, deşi costă o căruţă de bani, iar după ce petreci citeva ore la volan trupul şi mintea iţi sunt invadate de trăiri dintre cele mai diverse. Aşa se intimplă cind sub capotă ai peste 400 CP şi cind corpul tău stă intr-un habitaclu construit discret, dar garnisit cu cele mai noi tehnologii din industria auto. E ca şi cum te-ai delecta cu un cocktail scump şi savuros, realizat prin combinaţii imposibile.
Concept
Inspirat de Seria 6 din anii ’80, noul Seria 6 Cabrio este mai lung, mai lat şi mai scund decit modelul pe care-l inlocuieşte. Maşina are 4.894 mm lungime (+79 mm faţă de generaţia anterioară), 1.894 mm lăţime (+39 mm), 1.365 mm inălţime (-9 mm) şi un ampatament de 2.855 mm. Deşi e mai plat, noul model oferă un spaţiu interior mai bun graţie cotelor de lungime şi lăţime superioare. O poziţionare mai eficientă a scaunelor aduce un plus de loc la nivelul capetelor celor patru ocupanţi pe care-i poate găzdui maşina. Practic, BMW a vrut să creeze o maşină mai bună din toate punctele vedere, pornind de la tehnologie şi mergind pină la trăsăturile estetice.
Aşa se face că liniile noului Seria 6 Cabrio crează o punte solidă intre ce a fost şi ce urmează să vedem in gama BMW. Unul dintre designerii mărcii a declarat pentru 0-100.ro că inspiraţia pentru Seria 6 Convertible au reprezentat-o bărcile cu motor luxoase, de inaltă performanţă. Această sursă de inspiraţie nu este intimplătoare, pentru că la un automobil decapotabil este foarte importantă comunicarea dintre designul exterior şi cel interior, la fel ca la aşa-zisele „Speed Boats”. In absenţa sinergiilor, maşina ar arăta hidos cind e decapotată. Nu e cazul BMW, pentru că poţi regăsi, fără să fii specialist, valori comune interiorului şi exteriorului. Că trăsătură specială, pe acest Seria 6 debutează in premieră la BMW ecranul central al navigaţiei cu aspectul unui dispozitiv de sine stătător, nu perfect incastrat in bord. Afişajul e fix, nu se pliază in bord.
Tehnologie, confort şi dotări
Nivelul la care au ajuns finisajele şi tehnologia e pur şi simplu năucitor. Butoanele radioului sunt programabile (pot deveni shortcut pentru aproape orice funcţie) şi sensibile la atingere, ca ecranul unui smartphone. Cifrele ceasurilor de bord se ascund cind motorul e oprit, devin albe cind conduci ziua şi roşii noaptea. Sistemul de proiecţie a informaţiilor esenţiale pe parbriz (HUD – Head-Up Display) este color, de ultima generaţie. Camera video pentru marşarier e ascunsă in spatele siglei, iar in total există cinci camere care pot reproduce o imagine din elicopter a maşinii. E o dotare foarte utilă cind parchezi imensa limuzină. Utilizind conexiunea Bluetooth a telefonului mobil poţi avea Internet direct pe ecranul navigaţiei. In fine… asta e mai mult o fiţă inutilă, pentru că sistemul se mişca greoi şi e dificil de utilizat. Adică un telefon „deştept” e de o mie de ori mai practic. Prin toată această mică inşiruite de gadget-uri nu vreau să spun altceva decit că atenţia la detalii e copleşitoare. In lucruri simple descoperi unele foarte complicate, dincolo de limitele pe care ţi le pune singură mintea ta. In asta constă arta de a face un automobil modern – simplu, dar sofisticat.
Aerodinamica e şi ea foarte bună, gestionată cum trebuie, pentru că poţi rula cu viteză de autostradă cu maşina decapotată. E de apreciat că BMW a păstrat soluţia constructivă cu plafon textil. Izolează foarte bine, şi fonic şi termic, şi arată mai plăcut decit un plafon metalic. Există trei versiuni de culori pentru acoperiş. Interesant este că luneta poate fi coborită de la un buton aflat pe faţa uşii de la şofer. Cind maşina e capotată, deschiderea lunetei ventilează foarte plăcut şi natural habitaclul, iar zgomotul nu creşte aproape deloc la viteze mai mici de 100 km/h. Abia după acest prag incep să se audă sunete aerodinamice puţin deranjante, acompaniate de mult mai plăcuta „muzică” a eşapamentului.
Ideea lunetei care se deschide nu aparţine BMW şi nu este o noutate. Şi vechiul model are aşa ceva şi, in plus, şi alte maşini mai vechi se pot lăuda cu aşa ceva. E drept insă că in prezent doar despre BMW ştiu că păstrează această soluţie tehnică.
Pe şosea
Punctul forte al acestui BMW este insă motorul şi intreaga mecanică. Propulsorul este un V8 de 4,4 litri, ce dezvoltă 407 CP şi un cuplu maxim de 600 Nm. E aproape M... Şi mai interesantă este plajă de turaţii intre care motorul dă cel mai bun moment al său: intre 1.750 şi 4.500 de rotaţii pe minut.
Eficienţa acestui propulsor V8 cu două turbine este impresionantă! Consumul real nu trece de 20 litri/100 km parcurşi in oraş, iar in extraurban cere mai puţin de 13 litri pentru
aceeaşi distanţă. Şi aici am inclus chiar şi dese scăpări nebuneşti cu acceleraţia călcată la podea. E greu să te abţii de la mici hirjoneli cind ai o maşină ca asta.
Transmisia sport automată cu opt viteze ii vine ca o mănuşă motorului. Acceleraţia, şi mai ales sunetul, te lasă cu gura căscată. Şi la propriu şi la figurat. Cu pedala călcată la podea motorul rage ca bestie rănită şi maşina incepe să alerge nebuneşte pină cind incepe să ţi se facă frică. La prima sută ajunge in doar 5 secunde, asta in condiţiile in care automobilul cintăreşte puţin peste două tone. Senzaţiile sunt cu atit mai intense la viteză mare pentru că maşina iţi permite să rulezi decapotat pină la 130-140 km/h fără nici un fel de probleme. Asta doar dacă paravintul este montat in spatele scaunelor din faţă. In caz contrar se simte curent deranjant chiar şi la 50-60 km/h. La toate acestea se adăugă şi agilitatea crescută de sistemul de direcţie activă, care virează puţin şi roţile din spate (pină la 50 km/h in sens contrar roţilor din faţă, peste 50 km/h in acelaşi sens), plus sistemul Adaptive Drive. El permite şoferului să aleagă intre patru setări ale motorului, transmisiei şi şasiului:
Comfort,
Normal, Sport şi Sport+. Diferenţele sunt cit se poate de palpabile dacă eşti genul de şofer care simte maşina in general.
Concurenţi
Singurii competitori ai lui BMW 650i Cabrio sunt Maserati GranCabrio şi Mercedes-Benz Clasa E 500. GranCabrio este totuşi mai mic, mai puţin practic şi costă cu 30.000 euro mai mult. Deci unicul rival redutabil rămine Clasa E. Dar nici acest Mercedes-Benz nu este suficient de bun pentru a bate BMW-ul, pentru că are un motor cu o mie de centimetri cubi mai mare, dar cu 20 CP mai slab, şi e şi mai lent cu aproape jumătate de secundă pină la 100 km/h. Singurul plus pentru Clasa E Cabrio este portbagajul, mai mare cu 40 litri (390 litri), şi, desigur, citeva tehnologii care lipsesc de pe BMW (incălzirea gitului, pentru a putea merge decapotat iarnă, de exemplu), plus farmecul specific unui Mercedes decapotabil.
Concluzii
BMW Seria 6 Cabrio porneşte de la 72.000 euro in Rominia, fără TVA, iar o variantă că cea din test are un preţ de 134.000 euro, inclusiv TVA. Ştiu… e o sumă imensă! Sunt chiar bani de Ferrari, insă BMW Seria 6 Cabrio nu se vrea o maşină sport, ci un automobil premium complex şi rafinat gata să-ţi satisfacă orice capriciu – fie că e vorba de putere, de confort sau de plăcerea de a te bucura de amindouă sub cerul liber. Pentru eficienţa ridicată, pentru nivelul de calitate şi pentru performanţele sale, Seria 6 Convertible este o maşină de statut care merită tot respectul. Dacă ii dai ocazia, este in stare să-ţi demonstreze de fiecare dată cind te urci la volan că a meritat fiecare cent pe care l-ai plătit pentru ea.