BMW Seria 1 – Cel mai eficient vehicul de serie

Galerie foto

Noua tehnologie de economisire a combustibilului
Introducerea unui model cu trei usi si a unei variante revizuite cu cinci usi vin cu o abundenta de inovatii eficiente din punct de vedere al combustibilului. Tehnologii cum ar fi Brake Energy Regeneration (regenerarea energiei necesare la frinare) a functiei automatice Start-Stop si directia asistata electric sint combinate cu anvelopele rezistente la frecare si cu un grad ridicat de aderenta si un indicator al schimbarilor de viteze pentru a incuraja condusul economic. Aceste inovatii se adauga folosirii tehnologiei cu valve variabile si a motoarelor cu injectie directa de inalta precizie la unele modele ale Seriei 1, care sporesc puterea, insa reduc consumul de combustibil si emisiile.

Sistemul Brake Energy Regeneration (iGR) isi face debutul la Seria 1. Sistemul foloseste un alternator inteligent de control (Intelligent Alternator Control -- IAC) si o baterie Absorbent Glass Mat pentru a recicla energia pierduta anterior, economisind in schimb combustibilul. Acest lucru este obtinut intrucit alternatorul reduce solicitarea motorului, pornindu-l doar cind este necesar pentru a incarca bateria, in timp ce un alternator traditional isi trage mereu puterea din motor. Mai mult, energia generata de catre motor la o suprasolicitare (la frinare sau la coborirea unui deal) era anterior pierduta. Acum aceasta energie este utilizata de catre alternator pentru a incarca bateria. Numai sistemul iGR singur este responsabil pentru o imbunatatire cu trei procente a economiei de combustibil.

Noul Serie 1 vine cu o functie automatica Start-Stop pentru a reduce consumul de combustibil. Standard la toate modelele cu transmisie manuala, (cu exceptia lui 130i), sistemul opreste automat motorul atunci cind vehiculul stationeaza, iar soferul pune masina pe o pozitie neutra. Pentru a o reporni, soferul trebuie doar sa apese pe acceleratie si sa procedeze in mod obisnuit. Daca nu doreste sa foloseasca functia Automatic Start-Stop, aceasta poate fi manual oprita.

Folosirea directiei asistate electric (Electric Power Steering) rezulta in economisirea de energie cu 90 la suta comparativ cu un sistem de directie conventional hidraulic mecanic. Asistenta electrica este acum oferita printr-un motor electric care functioneza doar atunci cind este necesar, cum ar fi la o curba. Un alt dispozitiv de economisit: sursa de alimentare a aerului conditionat se deconecteaza de la unitatea de putere atunci cind nu este folosita.

Chiar si flapsurile din spatele grilei duble imbunatateste economia, inchizindu-se pentru o eficienta aerodinamica, iar motorul ar trebui sa necesite un flux de aer mai scazut. Aceasta caracteristica mai este de folos si la pornirile la rece. Motoarele disponibile sint 130i (cel mai usor motor de serie cu sase cilindri din lume cu VALVETRONIC si tehnologie Bi-VANOS ajunge la 100 km/h in 6,0 secunde si o viteza limitata electronic la 250 km/h.

Output-ul este de 265 CP), 120i (noul motor cu patru cilindri cu injectie directa de inalta precizie si tehnologie Bi-VANOS atinge 0-100 km in 7,7 secunde inainte de a atinge o viteza de 224 km/h. Output-ul este de 170 CP), 118i (noul motor cu patru cilindri cu injectie directa de inalta precizie si tehnologie Bi-VANOS atinge 0-100 km in 8,7 secunde si o viteza maxima de 210 km/h. Output de 143 CP), 116i (doar cea cu cinci usi: un motor cu patru cilindri cu Bi-VANOS atinge 100 km/h in 10,9 secunde si o viteza maxima de 200 km/h. Output-ul este de 116 CP), 120d (177 Cp si 350 Nm), 118d (143 Cp si 300 Nm)

Tractiune si siguranta
Toate modelele Seriei 1 vin cu sistemul de control dinamic al stabilitatii -- Dynamic Stability Control (DSC), cu controlul dinamic al tractiunii -- Dynamic Traction Control pentru cea mai buna combinatie dintre placerea de a conduce si siguranta. Sistemul DSC permite soferilor sa scoata ce-i mai bun din Seria 1: distributia 50:50 a greutatii si configuratie de tractiune pe spate pentru cele mai bune performante pe sosele. BMW 130i vine cu cinci functii aditionale cu sistemul DSC+: asistenta la urcarea la deal (Hill Start Assistant), pretensionarea frinelor (Brake Pre-tensioning), uscarea frinelor (Brake Drying), Brake Fade Compensation si Soft Stop.
Toate modelele BMW Seria 1 au sase airbag-uri in standard, functia de afisare a fortei de frinare pe farurile din spate pentru a evidentia frinarea brusca si cauciucuri Run-flat cu sistem de avertizare in cazul perforarii (Tyre Puncture Warning System).

Un nou stil
Pentru a vesti introducerea ultimei generatii de motoare, designerii BMW au improspatat styling-ul din interior si exterior la modelul cu cinci usi. Seria 1 are acum o grila dubla pentru un flux imbunatatit de aer catre motor. Spoilerul fata a fost si el reprofilat pentru a crea un orificiu de aerisire mai mare, iar manunchiul de lumini a ramas la aceleasi dimensiuni, numai ca o banda mai inchisa la culoare ii ofera o terminatie mai subtila si mai distincta. La spate, o bara de protectie restilizata da impresia unei masini late si mai joase. Manunchiul de lumini de la spate are acum un aranjament nou de lumini, dar isi mentine forma originala.

Noul model din Seria 1 cu trei usi are acelasi styling, dar profilul lateral este natural diferit. Portierele pasagerilor sint mai lungi decit la modelul cu cinci usi si sint fara cadru, in stilul celor pe care le gasim de obicei la coupe-uri. In interior, clientii vor putea alege dintre doua configuratii: una cu patru sau cu cinci scaune. In aranjamentul cu patru scaune, pasagerii din spate sint separati de catre un compartiment central de depozitare si stau in scaune mai "sculptate".
Noul Seria 1 vine cu MP3 si posibilitatea folosirii unui stick USB pentru cea mai buna capabilitate de distractii in interior. Clientii care si-au incarcat muzica favorita pe un iPod Apple sau pe un stick USB si le pot conecta de acum in masina pentru a le asculta in continuare. Piesele sint selectate prin dispozitive montate in volan sau prin sistemul iDrive.

Comments are closed.