Bilanțul primului semestru: vânzările Renault Group sunt puternic susținute de Dacia!

Datorită unei strategii inspirate la nivel european, care a antrenat o creștere a vânzărilor cu 6,7%, Renault Group continuă să înregistreze o evoluție favorabilă a volumelor comercializate în prima jumătate a anului 2024, acestea ridicându-se la 1.154.700 vehicule (+ 1,9% față de perioada similară a anului trecut). Renault Group își confirmă locul al treilea la nivel european: vânzările sale au progresat cu 6,7%, până la 847.623 vehicule, pe o piață în creștere cu 5,5%. Marca Renault a înregistrat o creștere peste cea a pieței, ajungând la 535.238 vehicule vândute (+ 8,2%, pe o piață în creștere cu 5,5%). Renault își confirmă astfel locul 3 la nivel european și locul 1 pe piața din Franța (autoturisme + vehicule utilitare). Creșterea vânzărilor de autoturisme (VP) se bazează în principal pe performanța înregistrată de modelele E-Tech full hybrid (+45% față de S1 2023). Pe piața vehiculelor utilitare, Renault este din nou lider, cu 171.202 vehiculele vândute (+19,2% vs. S1 2023). Marca Dacia a înregistrat, la rândul său, o creștere a vânzărilor cu 4,0% față de primul semestru din 2023, până la 309.816 unități și rămâne în top 10 al mărcilor cele mai vândute din Europa. Sandero este modelul cel mai vândut pe toate canalele de vânzare.

Aproape jumătate din totalul autoturismelor vândute de marca Renault sunt electrificate, aceasta datorându-se succesului motorizărilor hibride. Pe piața autoturismelor hibride, Renault ocupă locul al doilea în Europa, modelele Clio, Austral și Captur figurând în Top 10 la nivel de continent. Vehiculele 100% electrice reprezintă aproape 12% din vânzările mărcii Renault, acest procent urmând să crească în semestrul al doilea ca urmare a lansării modelelor Scenic E-Tech electric și Renault 5 E-Tech electric. Aproape 10% din vânzările mărcii Dacia sunt electrificate, în special ca urmare a succesului variantei Jogger Hybrid 140.

Portofoliul de comenzi al Renault Group în Europa este solid, echivalent cu 2,6 luni de vânzări la sfârșitul lunii iunie 2024, reflectând un bun început de an în materie de comenzi. 2024 este un an bogat în lansări, cu 10 noi modele  care vor susține procesul de electrificare al Renault Group dar și dezvoltarea sa pe piețele internaționale.

La jumătatea anului 2024, marca Renault deține în Romania o cotă de piață de 9,2% cu 8.717 unități (PC & LCV), în creștere față de nivelul de 7.808 unități înregistrate în aceeași perioadă a anului trecut. Renault este astfel lider în categoria mărcilor importate (VP+VU) și lider pe piața vehiculelor utilitare (VU) cu o cotă de piață de 26,6%. Pe piața vehiculelor electrice (VP), Renault ocupă locul al patrulea, cu un volum total de 254 de unități înmatriculate, înregistrând o cotă de segment de 4,4%, principalul model electric înmatriculat fiind Megane E-Tech cu aproape 200 de unități. În segmentul utilitarelor ușoare  (LCV), Renault este lider  cu 2.906 de unități înmatriculate la final de iunie, ceea ce reprezintă o cotă de piață de 26,6% (+0,1 puncte procentuale vs S1 2023).  

Dacia

În primele 6 luni ale anului 2024, Dacia a înmatriculat pe piața din România 26.457 de vehicule, ceea ce corespunde unei cote de piață de 27,91%. 

Topul celor mai vândute modele de pe piață este dominat de Duster (inclusiv Noul Duster, disponibil din luna iunie, cu 9.391 unități), Logan (8.325 unități) și Sandero (inclusiv versiunea Stepway), cu 4.658 unități. Spring rămâne cel mai vândut model pe piața vehiculelor 100% EV, cu 2.101 unități, în timp ce Jogger este cel mai vândut model din segmentul C (exceptând vehiculele SUV), cu 1.920 de vehicule comercializate în primele 6 luni.

În primul semestru, vânzările Dacia au crescut global cu 3,8%, până la 358.497 de unități. În Europa, Dacia a vândut 309.816 vehicule (+4,0% VP + VU). Marca se menține pe locul 9 pe piața autoturismelor (VP) și pe locul 10 în clasamentul VP + VU. 

Beneficiind de o nouă identitate de marcă, Dacia își consolidează prezența pe podiumul european al vânzărilor către clienții particulari, datorită celor 4 modele de bază, precum și a unei rate de cucerire a noilor clienți și a unei rate de fidelizare a clienților existenți la cel mai ridicat nivel de pe piață.

Vânzările modelului Sandero se ridică la 164.789 vehicule, în creștere cu 18,5% față de semestrul 1 al anului 2023. Cel mai vândut model către clienții persoane fizice din Europa începând din 2017, Sandero este totodată cel mai vândut model din Europa pe toate canalele de vânzare în primul semestru al anului 2024.

Cu 113.783 unități vândute, Duster (incluzând atât a doua generație, cât și cea de a treia, recent lansată) înregistrează o creștere a vânzărilor cu 1,7% față de primul semestru al anului 2023. Duster se menține pe podiumul celor mai vândute modele SUV către clienții particulari în Europa.

Dacia Jogger a înregistrat 50.841 unități vândute, (+0,7% față de primul semestru 2023). Jogger rămâne cel mai vândut model de segment C (exceptând segmentul SUV) către clienții particulari din Europa. 

Ca urmare a schimbărilor survenite în modul de acordare a subvențiilor guvernamentale la nivel european și a evoluției în cadrul ciclului de viață al modelului, Dacia Spring a înregistrat o scădere a vânzărilor. Totuși, Spring se menține pe locul 5 în clasamentul vehiculelor electrice de segment A și B vândute către clienții persoane fizice din Europa.

Reînnoirea gamei

Noul Duster, ale cărui comenzi au fost lansate la jumătatea lunii martie, este deja disponibil în showroom-urile mărcii. Noul Spring 100% electric este deja disponibil pentru comenzi din luna aprilie în Europa continentală și din iunie în Marea Britanie. Modelul va ajunge în showroom-uri în toamna acestui an.

În cursul celui de-al doilea semestru al acestui an, Dacia va prezenta Bigster, viitorul SUV de segment C care va fi disponibil în showroom-uri în primul semestru al anului 2025.

Citiți și: Renault deschide comenzile pentru Symbioz, SUV full-hybrid poziționat între Captur și Austral!

Comments are closed.