Audi a livrat peste 463.000 de mașini în primul trimestru din 2018

O cifră ce bate toate recordurile Audi tocmai a încheiat cel mai bun trimestru din istoria companiei. Între ianuarie și martie, compania a vândut aproximativ 463.800 de automobile în întreaga lume, cu 9,8% mai mult decât în același interval al anului trecut. Această creștere din primele trei luni s-a datorat în special vânzărilor din China (+41,9%) și America de Nord (+10,2%). În Europa, vânzările din ianuarie și până acum s-au situat cu 4,7% sub nivelul record din 2017. În martie, compania a livrat aproximativ 183.750 de automobile premium (+6,0%) în întreaga lume.

„Acest început de an fără precedent ne oferă un avânt important. Cu modelele Audi A7, A6, A1 și Q3 vom reînnoi aproximativ un sfert din vânzările din Europa în acest an”, a declarat Bram Schot, Membru al Consiliului de Vânzări și Marketing al AUDI AG.

Și în China Audi a încheiat primul trimestru cu succes. Compania a livrat 154.270 de automobile pe această piață începând cu luna ianuarie, în creștere cu 41,9%. În ultima lună, cererea a crescut cu 30,6%; producătorul a vândut mai multe automobile în China în luna martie ca niciodată, anume 54.031 de unități. Audi A4 s-a dovedit a fi un important promotor al acestei evoluții. Numărul livrărilor modelului de dimensiune medie a crescut cu 86,4% de la an la an, ajungând la aproape 13.800 de mașini. De la începutul anuluiși până acum, peste 37.350 de clienți din China au primit cheile noului lor Audi A4 (+99,2%). Brand-ul urmează acest trend pozitiv în întreaga lume, atingând o creștere de 15,3%, cu aproximativ 87.850 de modele A4 livrate în perioada ianuarie - martie.

Cu vânzări în scădere cu 5,8% în luna martie, Europa este reprezentativă pentru volatilitatea situației modelului curent. În Germania și Marea Britanie, cele mai importante piețe europene pentru Audi, vânzările au scăzut față de cifrele record din 2017. Pe piața internă, brandul a livrat 28.247 de automobile (-9,0%) în martie, care a avut mai puține zile de vânzare decât anul trecut. În Marea Britanie, vânzările de luna trecută au fost cu 2,9% în scădere față de luna martie a anului trecut. În primul trimestru, vânzările din Marea Britanie s-au situat la același nivel cu anul trecut, în creștere cu 0,1%, performanța depășind-o pe cea a pieței generale a vânzărilor auto, aflată în declin. Cererea în Spania (+11.3%) și Italia (+2.8%) a rămas pozitivă luna trecută. Pe ambele piețe, interesul clienților în Audi Q5 s-a menținut de la începutul anului. 1.618 de clienți din Spania (+51,5%) și 2.106 de cumpărători din Italia (+131,9%) au optat pentru modele SUV în primul trimestru. Un alt rezultat pozitiv: în Austria, Audi s-a situat pe primul loc în rândul înmatriculărilor de autoturisme premium în intervalul ianuarie - martie.

Pe continentul Nord-American, Audi a continuat să crească în luna martie, cu 8,3%, ajungând la aproximativ 24.550 de unități vândute. Cu aproximativ 61.400 de livrări începând cu luna ianuarie, compania a postat o creștere de 10,2% față de aceeași perioadă a anului trecut. În Canada, Audi a vândut 3.404 unități în martie, în creștere cu +14,0%, continuând trendul pozitiv din ultimele luni. Începând cu luna ianuarie, aproximativ unul din trei clienți Audi canadieni a optat pentru modelul Q5. Audi of America a avut o altă lună-record, cu vânzări în creștere cu 7,4%, însumând 20.090 de unități. Autoturismele din familia Q au avut o contribuție importantă la acest succes. Piața SUV-urilor în Statele Unite reprezintă 52% din total, ceea ce înseamnă că unul din două Audi-uri vândute pe această piață este un model Q. Audi Q7 se dovedește a fi popular. În ultima lună, unul din trei autoturisme Audi Q7 livrate a ajuns la un client american. Vânzările cumulate ale tuturor modelelor au crescut cu 9,7% în Statele Unite.

Comments are closed.