Aston Martin prezintă varianta de producție a supercar-ului Valhalla

Evoluția companiei britanice Aston Martin a atins un nou prag major odată cu transformarea conceptului Valhalla într-un model de serie echipat cu un sistem hibrid de propulsie capabil să genereze 950 CP. Valhalla este cel mai recent și cel mai important produs dezvoltat în cadrul strategiei „Project Horizon”, un vehicul care își propune să reflecte prezența mărcii Aston Martin în competiția de Formula 1 și să stabilească noi standarde în materie de performanță, dinamică și plăcere de a conduce.

„Lansarea modelului Valhalla demonstrează angajamentul Aston Martin de a construi o gamă de mașini excepționale cu motorul instalat pe mijloc și orientate către dorințele șoferilor, fiind o etapă crucială în expansiunea liniei noastre de produse”, a declarat Lawrence Stroll, președintele executiv al firmei Aston Martin.

Punerea în mișcare a noului supercar Valhalla este asigurată de un sistem plug-in hybrid format din trei motoare, cel mai important dintre ele fiind propulsorul V8 twin-turbo de 4 litri, capabil să dezvolte 750 CP la 7.200 rpm, putere pe care o transmite exclusiv către roțile din spate. Tehnologia PHEV este completată de două unități electrice în stare să livreze câte 150 kW, una dintre ele având rolul de a propulsa roțile din față, iar cealaltă aflându-se pe puntea din spate. Cele trei motoare generează în total 950 CP și vin însoțite de o transmisie DCT cu opt trepte de viteză, alături de un diferențial electronic cu alunecare limitată instalat în spate, pentru a garanta o tracțiune optimă și o manevrabilitate excelentă.

Puterea electrică este folosită și pentru a îmbunătăți controlul și răspunsurile mașinii la viteze mici de rulare. Deplasarea în modul fără emisii de noxe se poate efectua cu o viteză de până la 130 km/h, autonomia maximă promisă în acest caz fiind de 15 km. În schimb, dacă sunt exploatate toate resursele sistemului hibrid de propulsie, Valhalla reușește să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 2,5 secunde și să atingă viteza maximă de 330 km/h.

În ceea ce privește structura, noul supercar britanic a fost construit în mare proporție din fibră de carbon, astfel că are o greutate de numai 1.550 kg. El este prevăzut cu frâne carbon-ceramice de înaltă performanță, anvelope create special de Michelin, pedale ajustabile, faruri full LED Matrix și numeroase funcții de asistență a șoferului, cum ar fi Auto Emergency Braking, Forward Collision Warning, Active Cruise Control, Blind Spot Monitoring sau Rear View Parking Camera.

Comments are closed.