Wendelin Wiedeking pleaca de la Porsche

Galerie foto

Der Lotse verlässt das Schiff.

Wendelin Wiedeking a preluat Porsche în 1993, când compania se afla în pragul falimentului. A adunat însă cioburile bucată cu bucată, a extins portofoliul de produse, cu patru modele noi, Boxster, Cayenne, Cayman şi Panamera, în timp ce gama 911 a cunoscut versiunile GT3 şi GT2. Seriile limitate 911 GT1 şi Carrera GT au înregistrat un real succes, în timp ce în motorsport, Porsche s-a remarcat în mod deosebit prin dubla din 1998 în cursa de 24 de ore de la Le Mans şi succesele înregistrate de Porsche RS Spyder în American Le Mans Series şi în European Le Mans la categoria LMP1. În plan comercial, Porsche a devenit cel mai profitabil constructor auto, iar în 2005, Wendelin Wiedeking iniţia strategia de preluare a Volkswagen AG, cel mai mare constructor european de automobile.

În prezent, Porsche deţine 51% din acţiunile în cadrul Volkswagen AG, cu posibilitatea de majorare a cotei de participare cu încă 20 de procente, însă nevoia de expansiune şi jocul la bursă au afectat serios situaţia financiară a companiei într-o perioadă de recesiune. Porsche are datorii de 10 miliarde de euro la bănci, iar singura posibilitate de ieşire din impas pare a fi preluarea de către Volkswagen AG. Pentru a facilita această operaţiune, şeful executiv al Porsche, Wendelin Wiedeking, şi şeful departamentului finanţe, Holger Haerter, au decis să renunţe la posturile ocupate în cadrul companiei.

Cât de curând, este aşteptată şi o reacţie din partea consiliului de administrare al Volkswagen AG, care să anunţe suportul oferit faţă de Porsche şi dorinţa de a prelua brandul sub tutela Volkswagen AG, alături de AUDI, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Scania, Skoda, SEAT şi Volkswagen.

Situaţia s-a schimbat radical, dar n-aş prea paria pe o clarificare a situaţiei în viitorul foarte apropiat. To be continued...

Comments are closed.