Volkswagen Passat facelift – Confortabil, digitalizat şi sofisticat

Cea de-a opta generaţie a modelului Volkswagen Passat a trecut printr-o serie amplă de actualizări de natură tehnică pentru a pune la dispoziţia clienţilor cele mai recente inovaţii dezvoltate de producătorul auto german.

Volkswagen Passat a trecut şi prin câteva modificări de design ce au vizat în principal grila radiatorului şi barele de protecţie. Îmbină caracterul practic cu contururile sportive, beneficiind de un design de ansamblu rafinat. Cu silueta sa fluidă şi liniile clar definite, este un automobil extrem de estetic. Grila distinctivă a radiatorului şi semnătura luminoasă atrag rapid atenţia. Exteriorul este marcat de o expresivitate pronunţată, cu finisaje de calitate superioară. Barele de protecţie din faţă şi din spate, farurile LED sau farurile opţionale matrix LED şi blocurile optice LED noi din spate impresionează de la prima privire, graţie designului lor modern. Caroseria poate fi vopsită acum şi în nuanţele Bottlegreen, Lapiz Blue şi Sandgold, deplasarea făcându-se cu sprijinul unor jante din aliaj cu diametrul de 17, 18 sau 19 inch.

Noul Passat este prevăzut la interior cu materiale noi, finisaje actualizate şi un volan capacitiv care detectează gesturile conducătorului auto şi oferă o interfaţă interactivă către sisteme precum Travel Assist. În plus, habitaclul marchează debutul celei de-a treia generaţii Modular Infotainment Matrix (MIB3) care îi va permite maşinii să rămână conectată în permanenţă.

Liniile de echipare vor fi cele clasice, respectiv Trendline, Comfortline şi Highline. Pentru caroseria tip Variant (break) va exista şi echiparea Alltrack. Caroseria Limousine (berlină) beneficiază şi de o variantă GTE.

Cea mai avansată versiune IQ.DRIVE

Noile sisteme de asistenţă oferite de Volkswagen sunt grupate acum sub umbrela IQ.DRIVE, aici fiind incluse şi tehnologiile responsabile de conducerea autonomă. Passat este primul vehicul din familia Volkswagen prevăzut cu funcţia Travel Assist, care permite deplasarea parţial autonomă la viteze de până la 210 km/h. O parte integrantă a funcţiei Travel Assist o reprezintă tehnologia Adaptive Cruise Control al cărei rol este acela de a adapta viteza în funcţie de condiţiile de drum şi de a respecta limitele legale.

Gama sistemelor de asistenţă este completată de tehnologiile Emergency Steering Assist, Side Assist, Rear Traffic Alert, Lane Assist, Front Assist, Pedestrian Monitoring, Trailer Assist şi Park Assist.

Volanul simte atingerea şoferului

Noul Passat va fi şi primul model Volkswagen cu volan capacitiv multifuncţional. Volanul „simte” atingerea şoferului şi devine interfaţă interactivă pentru funcţii tactile şi sisteme ca Travel Assist.

„Emergency Steering Assist” este o altă funcţie din dotarea Passat care aduce un plus la capitolul siguranţă, permiţând frânarea bruscă în situaţii de urgenţă, atunci când şoferul nu reacţionează.

Passat va fi, de asemenea, al doilea model Volkswagen, după ultima versiune Touareg, care dispune de faruri matrix LED IQ.LIGHT.

Mereu online

Sistemul de infotainment Modular Infotainment Matrix (MIB3) îşi face debutul la bordul Passat. Dacă se doreşte, noul Passat poate fi în permanenţă online – noile sisteme MIB3 dispun de o unitate online de conectivitate (OCU) integrată şi de un eSIM ca dotare standard.

MIB3 este integrat în noul Digital Cockpit. Instrumentele digitale pot fi personalizate prin simpla atingere a unui buton de pe volan.

App Connect va integra în premieră, în mod wireless, aplicaţiile de pe iPhone cu Apple CarPlay™. Noul Passat oferă, de asemenea, servicii de navigare îmbunătăţite, cu informaţii în timp real, streaming pentru muzică (Apple Music, TIDAL), radio prin internet şi comenzi vocale în limbaj natural (servicii oferite online).

Utilizarea telefonului pe post de cheie

Pentru prima dată, smartphone-urile (modelele Samsung compatibile) vor putea fi utilizate pe post de chei pentru descuierea şi pornirea noului Passat. Accesul în maşină se va putea face, astfel, prin intermediul unei chei digitale, dacă posesorii îşi vor dori acest lucru.

Beneficiile platformei We

Volkswagen a dezvoltat în ultima perioadă o platformă digitală numită Volkswagen We, care oferă utilizatorilor acces la o paletă largă de servicii on-line. We este un sistem deschis, optimizat în permanenţă. Colaborarea mărcii cu start-up-uri, companii şi autorităţi au permis până acum crearea unor concepte ca We Park (parcare fără numerar) sau We Deliver (servicii prin care poate fi oferit acces simplu şi sigur la automobil pentru parteneri prestatori de servicii).

Performanţe superioare pentru călătorii lungi

În materie de motorizare, cumpărătorii modelului Passat vor putea opta pentru un nou propulsor turbo diesel 2.0 TDI Evo, capabil să genereze 150 CP, cu emisii de noxe mai mici decât predecesorul său. De asemenea, printre opţiuni se numără trei unităţi pe benzină (TSI), cu 150 CP, 190 CP sau 272 CP, precum şi alte trei motoare diesel (TDI), cu 120 CP, 190 CP sau 240 CP.

Distanţele parcurse la volanul acestui model au fost net îmbunătăţite. Noua derivată Passat GTE, atât în configuraţie de sedan, cât şi de break, îmbină un motor pe benzină cu o unitate electrică pentru a livra o putere combinată de 218 CP. Pachetul de baterii litiu-ion de 13 kWh va ajuta aceste vehicule hibride plug-in să se deplaseze în modul complet electric aproximativ 55 km, conform WLTP. Combinaţia dintre motorul electric şi cel turbo (160 kW / 218 CP) fac din noul Passat GTE maşina ideală pentru călătorii lungi, sigure şi confortabile.

Passat GTE respectă standardele Euro 6d privind emisiile – standardul se va aplica maşinilor produse din 2021. Şi opţiunile cu motoare TSI şi TDI respectă cerinţele Euro 6d-TEMP. Orice Passat nou – indiferent dacă este pe benzină sau motorină – va fi echipat cu filtru de particule.

Familia Volkswagen Passat include şi o formă actualizată a variantei Alltrack, prevăzută cu o gardă la sol de 172 mm, sistem de tracţiune integrală 4Motion şi multe elemente care permit deplasarea în siguranţă pe traseele neasfaltate. Linia de motorizare este formată în acest caz dintr-un propulsor pe benzină 2.0 TSI cu 272 CP şi două unităţi diesel TDI cu 190 CP sau 240 CP, conectate în mod standard la o transmisie DSG cu dublu ambreiaj şi şapte rapoarte.

Model preferat de români

Datele APIA arată că modelul Passat este preferatul românilor la categoria maşini de familie. Anul trecut Passat GTE a fost cel mai cumpărat model din România în categoria vehicule hibrid plug-in, cu vânzări aproape duble comparativ cu următorul model clasat la această categorie.

Comments are closed.