Volkswagen ID.3 a fost cel mai bine vândut model electric din Europa în luna octombrie

Piața auto europeană a consemnat o scădere cu 7% a înmatriculărilor de mașini noi în luna octombrie a acestui an, însumând un volum total de 1.127.624 de unități livrate. În spatele declinului se află impactul major pe care l-a avut asupra economiei globale pandemia de coronavirus, însă compania de consultanță JATO Dynamics susține că există motive de optimism deoarece este al doilea cel mai mic procent de scădere a vânzărilor raportat de la începutul anului curent. Mai exact, în perioada ianuarie - octombrie 2020, în țările din Europa au fost înscrise în circulație 9,7 milioane de automobile noi, cu 27% mai puține decât în același interval din anul precedent.

Vehiculele cu propulsie electrificată și-au continuat evoluția și în octombrie, fiind a doua lună consecutivă în care vânzările lor le-au depășit pe cele ale mașinilor cu motorizare diesel. Ponderea în totalul vânzărilor a fost de 26,8%, datorită unui volum total de 302.587 de unități comercializate în Europa, în această categorie fiind incluse atât mașinile hibrid, plug-in hybrid și mild-hybrid, cât și cele 100% electrice.

Comparativ cu anul trecut, vânzările automobilelor electrificate au crescut cu 153%, în mare parte și datorită popularității din ce în ce mai mari a modelelor mild-hybrid. Tot mai mulți producători auto au început să își îndrepte atenția asupra acestor opțiuni, mai accesibile din punct de vedere al prețului comparativ cu versiunile hibrid și electrice. Derivatele mild-hybrid au reprezentat 32% din totalul segmentului de mașini cu propulsie electrificată, în creștere cu 427% față de anul trecut, remarcându-se aici vehicule precum Ford Puma, Fiat Panda și Fiat 500.

Automobilele 100% electrice au raportat o evoluție cu 197% a livrărilor de la începutul anului 2020, comparativ cu 2019, doar în luna octombrie fiind vândute 71.800 de unități. Primul loc în clasament a fost ocupat de recent lansatul Volkswagen ID.3, pe care clienții din Europa l-au achiziționat luna trecută într-un număr de 10.590 de exemplare. În consecință, grupul Volkswagen a devenit cel mai mare producător de mașini electrice din Europa în octombrie, cu o pondere de 25% din totalul înmatriculărilor.

Clasamentul general a fost condus, luna trecută, tot de Volkswagen Golf, cu un volum de 27.530 de unități livrate pe piațele din Europa. Locurile următoare au fost ocupate de Renault Clio, Opel Corsa, Peugeot 208, Fiat Panda, Renault Captur, Toyota Yaris, Peugeot 2008, Škoda Octavia și Citroën C3.

Comments are closed.