Volkswagen Golf facelift – Transfer de clasă premium

Golf facelift se remarcă prin faptul că partea din faţă este nou proiectată (cu lumini de zi LED), spatele fiind de asemenea modificat. Noile faruri opţionale LED complet au un aspect foarte distinctiv. Farurile cu halogen şi cu lumini de zi cu LED oferite ca dotare standard asigură o bună vizibilitate, chiar şi în condiţii nefavorabile. Datorită funcţiei de reglare a distanţei de iluminare, care este de asemenea o dotare standard, distanţa de iluminare va fi adaptată la diferitele niveluri de încărcare a maşinii.

Cu farurile cu LED oferite ca dotare opţională, designul modelului Golf va fi evidenţiat deosebit de bine. Aceste faruri au un consum de energie redus şi vă menajează ochii, generând o lumină asemănătoare celei naturale. Astfel vă ajută să vedeţi mai bine carosabilul şi pe ceilalţi participanţi la trafic, chiar şi în condiţii slabe de vizibilitate.

Luminile integrate cu funcţie Cornering (disponibile opţional) vă ajută să recunoaşteţi mai devreme obstacolele. La buna vizibilitate contribuie de asemenea sistemul opţional de spălare a farurilor (cu martor de avertizare pentru nivelul lichidului de spălare). Una dintre dotările foarte speciale de iluminare sunt blocurile optice din spate opţionale cu tehnologie LED 3D şi cu lumini de semnalizare dinamice. Este vorba de o bandă luminoasă animată, care indică direcţia de virare.

Interiorul modelului Golf vă invită să luaţi loc şi să rămâneţi cât mai mult timp în maşină. Unul dintre motive: proporţiile generoase, care oferă atât pasagerilor din faţă, cât şi pasagerilor din spate mult spaţiu la nivelul picioarelor. Interiorul se mai caracterizează şi prin materiale de înaltă calitate, atent prelucrate, dar şi printr-o serie de soluţii de detaliu, superioare din punctul de vedere al aspectului, dar şi al fineţii la atingere. Putem lua ca exemplu scaunele ergonomice, spaţiul mare de încărcare, butoanele cu iluminare albă şi consola centrală care este uşor întoarsă spre şofer şi care, datorită caracteristicilor ergonomice speciale, permite utilizarea optimă a comenzilor.

Tehnologii de clasă premium

Din punct de vedere tehnic, Volkswagen transferă tehnologii de clasă premium în segmentul compact odată cu modernizarea Golf-ului. Sunt adăugate şi sisteme de asistenţă precum Traffic Jam Assist (conducere semi-autonomă până la 60 km/h) şi monitorizarea pietonilor cu care este prevăzut sistemul de frânare de urgenţă Front Assist. Toate sistemele de informaţii şi divertisment au fost de asemenea reconceptualizate. O caracteristică nouă în clasa compact este comanda prin gesturi a sistemului de ştiri şi divertisment Discover Pro (cu un ecran tactil de 9,2 inch, stil tabletă, fără butoane). Lumea digitalizată a afişajelor şi comenzilor este completată de Active Info Display (instrumente complet digitale) folosite pentru prima dată la modelele Golf. Totalitatea inovaţiilor tehnice face din bestseller-ul Volkswagen una dintre cele mai progresive maşini din clasa sa – clasa Golf.

Golf şi Golf Variant se lansează şi în versiunile de echipare Trendline, Comfortline şi Highline. Trendline include – în plus faţă de sistemul de informaţii şi divertisment Composition Colour, luminile de zi cu becuri LED şi luminile spate LED – caracteristici precum faruri duble, climatizare şi sistem de oprire/pornire cu recuperarea energiei de frânare. Highline oferă deja noua generaţie de Front Assist care include City Emergency Braking şi monitorizarea pietonilor. În plus, Golf Comfortline are standard jante din aliaj de 16 inch. Golf Highline este îmbogăţit şi mai mult de caracteristici precum faruri LED complet, controlul automat al climei (Climatronic) şi jante din aliaj de 17 inch („Hita”).

Rămâneţi cu roţile pe pământ!

Motoarele TSI pe benzină conving cu putere şi eficienţă. Încă de la turaţii reduse beneficiaţi de cuplul maxim. Aceste motoare permit de asemenea dezvoltarea foarte uniformă a puterii, datorită combinaţiei optime de cilindree redusă, supraalimentare turbo şi injecţie directă. În acest sens a fost aplicată tehnologia Downsizing. Aceasta înseamnă că motoarele generează o putere ridicată, în ciuda reducerii cilindreei.

Motoarele TDI sunt motoare diesel cu supraalimentare cu turbină şi injecţie directă Common Rail. Sunt caracterizate prin niveluri ridicate de eficienţă, putere şi cuplu. De asemenea, nivelul de zgomot este redus, iar cuplul ridicat permite şi condusul în manieră mai sportivă.

Noul Golf este una dintre puţinele maşini din lume disponibile cu sisteme de propulsie alternative, în plus faţă de benzină şi motorină, precum sistemele hibride plug-in şi electrice – acestea din urmă vor fi puse în curând la vânzare. Puterea modelelor pe benzină (TSI) oferite la comandă variază de la noul 1.0 TSI /110 CP la Golful GTI cu 230 CP. Modelele turbo-diesel (TDI) dezvoltă puteri cuprinse între 115 şi 150 CP.

Dacă în timp ce vă deplasaţi motorul este supus doar unei sarcini reduse, sistemul de management activ al cilindrilor (ACT) determină dezactivarea a doi din patru cilindri. Astfel scade consumul de combustibil fără ca funcţionarea lină a motorului să fie afectată. Deoarece acest proces are loc în mod aproape imperceptibil, puteţi să vedeţi pe afişajul multifuncţional de la bord când motorul funcţionează în modul economic, cu doar doi cilindri activi.

Tracţiunea integrală 4MOTION distribuie în mod inteligent cuplul motorului către cele patru roţi în funcţie de necesar. Astfel pot fi evitate blocările roţilor şi rotirile acestora în gol, iar automobilul dumneavoastră va avea tracţiune optimizată pe aproape orice fel de suprafaţă de rulare. 4MOTION vă va spori astfel confortul.

Mai multe moduri de condus

Cu Golf conduceţi dinamic şi totodată economic. Vă doriţi totuşi uneori ca automobilul dumneavoastră să aibă setări şi mai sportive? Aţi dori să conduceţi mai eficient? Cu funcţia opţională de selectare a modului de condus puteţi să luaţi aceste decizii în fiecare situaţie în parte, în funcţie de preferinţele dumneavoastră. Pentru a alege, trebuie doar să apăsaţi butonul aferent sau să selectaţi modul de condus prin intermediul sistemului de infotainment. În funcţie de alegerea dumneavoastră vor fi adaptate automat caracteristicile propulsiei, ale direcţiei, iar la transmisia automată DSG cu două ambreiaje vor fi adaptate de asemenea punctele în care vor fi schimbate vitezele.

Modul de condus ECO, de exemplu, ajută şoferul să conducă mai ecologic şi mai eficient. În acest sens adaptează, printre altele, caracteristicile motorului şi activează sistemul Start-Stop, dacă acesta este dezactivat. De asemenea va fi activat reglajul de optimizare a consumului aferent sistemului de climatizare şi managementului termic. Dacă aţi optat pentru transmisia automată DSG cu două ambreiaje, sistemul va determina schimbarea mai rapidă a treptelor şi va activa cât mai des posibil funcţia economică de rulare liberă.

Bineînţeles că puteţi savura şi confortul obişnuit: selectând modul NORMAL. Dacă doriţi în schimb să conduceţi deosebit de sportiv sau să înfruntaţi dinamic provocările unui drum virajat, atunci modul SPORT este cel potrivit pentru dumneavoastră. De flexibilitate veţi beneficia folosind modul INDIVIDUAL: cu acesta puteţi să selectaţi o combinaţie de reglaje care să corespundă cu precizie preferinţelor dumneavoastră şi puteţi salva chiar şi reglajele pentru încălzire şi climatizare, dar şi pentru faruri.

Comments are closed.