Suzuki Vitara împlineşte 30 de ani de existenţă

De la debut şi până astăzi, Suzuki Vitara s-a vândut în peste 3,65 de milioane de unităţi, în 191 de ţări din întreaga lume. Vitara a debutat în 1988, fiind primul model SUV compact al japonezilor şi s-a remarcat graţie designului absolut autentic.

Prima generaţie Vitara

Designul caroseriei primei generaţii Suzuki Vitara a depăşit estetic orice s-a mai făcut la vehiculele de tip 4x4. Noua formă a parbrizului oferea un aspect frontal atrăgător şi prietenos, iar roata de rezervă montată în spate, îi conferea maşinii un aer aventuros, de 4x4.

Prima generaţie Vitara a deschis un nou capitol de posibilităţi pentru Suzuki, pe orice tip de teren. Un şasiu robust cu suspensie simplă şi rafinată (suspensii MacPherson în faţă şi punte spate) a fost un pas ambiţios în lumea SUV-urilor. Ampatamentul scurt de 2.200 mm sporea manevrabilitatea, vehiculul cântărind doar 1.000 kg. Era cel mai uşor off-roader disponibil la vremea respectivă.

Cu discurile de frână spate şi spate, servodirecţia ca dotare standard şi un design interior ce încuraja confortul fără a compromite funcţionalitatea, prima generaţie Suzuki Vitara a oferit noi orizonturi de calitate şi relaxare pentru şoferii de SUV-uri. În plus, noul model cu trei uşi a generat o nouă modă pentru vehiculele 4x4.

În 1991, Suzuki şi-a extins oferta Vitara cu adăugarea unei versiuni cu cinci uşi şi un motor de 1,6 litri pe benzină. Acesta a avut aceeaşi lăţime ca versiunea cu trei uşi, dar beneficia de ampatament (2.480 mm) şi lungimea totală (4.030 mm) mărite.

În 1996, Suzuki a introdus un motor diesel de 2.0 litri, cu patru cilindri şi turbocompresor, iar anul următor a adăugat şi un intercooler. Motorul diesel a adăugat SUV-ului eficienţa economică, fie că era rulat pe şosea sau pe teren accidentat. Intercoolerul a crescut puterea cu 23% şi cuplul morotului cu 29%.

Suzuki a creat o gamă largă de opţiuni Vitara: cu ampatamente scurte şi lungi, motoare pe benzină şi diesel, cu capacităţi de 1,6 şi 2,0 litri, cu transmisii manuale şi automate.

Prima generaţie Vitara s-a vândut în aproximativ 1,1 milioane de unităţi în nouă ani şi jumătate.

A doua generaţie sau Grand Vitara

În 1998, Suzuki a lansat prima generaţie Grand Vitara. Acest nou model a venit ca răspuns la creşterile semnificative ale cerinţelor de sporire a siguranţei şi protecţiei mediului. Era de dimensiuni mai mari şi avea şi un design mai grandios, anunţând o nouă generaţie de vehicule 4x4.

Designul exterior al Grand Vitara îmbina rafinamentul cu o formă dinamică care exuda puterea şi energia unui vehicul original 4x4. Faţa încorpora o grilă distinctivă, robustă şi faruri mari. Laterala se remarca prin contururi bine definite şi un inconfundabil profil ascuţit, moştenit de la generaţia anterioară, pentru a insufla stabilitate.

Designul interior combina stilul cu un caracterul practic, oferind flexibilitate şi confort pentru nevoile individuale ale fiecăruia dintre cei cinci pasageri. Suzuki a fost de asemenea mai bine adaptată şi pentru circulaţia în oraş. Suspensia a fost schimbată pentru o mai bună stabilitate în curbe.

Grand Vitara a contribuit semnificativ la extinderea posibilităţilor stilului de viaţă, oferind tot mai multor clienţi o experienţă ideală la volan în oraş şi la drum lung, graţie unor performanţe autentice 4x4.

Grand Vitara (a treia generaţie)

A treia generaţie Vitara şi-a făcut debutul pe piaţă în 2005. Păstra identitatea unică a seriei Vitara şi prezenta îmbunătăţiri care evidenţiau excelenţa modelului.

Designul caroseriei reflectă sportivitate şi rezistenţă. Pneurile mari, roţile generoase în diametru şi amortizoarele de excepţie emanau putere şi stabilitate. Lungimea totală uşor redusă şi lăţimea optimă accentuau soliditatea vehiculului, în conformitate cu gusturile stilului european. Designul cabinei exprima de asemenea o personalitate curajoasă, atletică.

Un şasiu robust, sudat, conferea modelului Grand Vitara un aspect robust, inconfundabil. Componentele erau realizate din oţel, însă au fost utilizate şi componente din aluminiu pentru a reduce din greutate şi din consumul de combustibil.

Suspensia independentă pentru faţă şi spate îi oferea o bună stabilitate pe şosea la viteză mare, dar şi manevrabilitate excelentă în off-road. Frânele cu discuri ventilate ajutau modelul Grand Vitara să oprească cu mare precizie, aproape oriunde.

Modelul Grand Vitara de acum este un SUV extrem de proeminent în întreaga lume, la nouă ani de la lansarea pe piaţă. Vânzările primei şi celei de-a doua generaţii au atins peste 1,7 milioane de unităţi.

Suzuki Vitara

În octombrie 2014, la mai bine de 25 de ani de la debutul primelor generaţii Vitara, Suzuki a revenit la numele Vitara cu un model nou.

Noul Suzuki Vitara răspunde cerinţelor din ce în ce mai mari din punct de vedere al tehnologiei, al economiei şi al responsabilităţii faţă de mediu. Vitara satisface o gamă mai largă de gusturi şi cerinţe. Întruchipează designul autentic de SUV şi atinge performanţe excelente în competiţia SUV-urilor.

Tehnologiile Suzuki 4x4 au evoluat împreună cu seria Vitara. Noua Vitara încorporează sistemul opţional ALLGRIP care a debutat pe SX4 S-Cross. Acest sistem are patru moduri de deplasare, oferind o experienţă plăcută la volan, economie de combustibil şi emisii reduse, dovedind în continuare responsabilitate faţă de mediul înconjurător. Echipamentele avansate de siguranţă includ un sistem automat de frânare, pentru prevenirea sau reducerea numărului de accidente la volan.

Sistemul audio beneficiază de un touchscreen de 7 inch, care se poate conecta la smartphone. Pur şi simplu, noul Vitara este un SUV compact care satisface toate cerinţele contemporane.

Propulsoare de nouă generaţie

Motorul turbo de 1,4 litri cu injecţie directă numit „Boosterjet” îi vine ca o mănuşă noului Vitara. Oferă putere superioară clasei lui, cu economie de combustibil.

Vitara S cu Boosterjet 1.4 e capabil de acceleraţie constantă de la turaţii mici, caracteristici excelente pentru mersul pe autostradă, un upgrade bine primit pe pieţele dezvoltate.

Comments are closed.