Pre-contact: Suzuki Vitara facelift – Şi mai atractiv!

Atunci când intri într-un Suzuki Vitara este ca şi cum ai pătrunde într-o lume rafinată, plină de materiale de calitate, cu o ergonomie în care fiecare buton, comutator sau comandă se află la îndemână. Bucuraţi-vă de un interior de care vă va fi greu să vă despărţiţi!

Partea superioară a bordului a primit acum noi materiale, moi, pentru a întări sentimentul de calitate din habitaclu. Sistemul multimedia include un ecran tactil care este la fel de uşor de folosit şi intuitiv precum un smartphone. El poate afişa chiar aplicaţiile de pe smartphone-ul personal, odată conectat terminalul prin tehnologie Bluetooth sau prin cablu de date cu conexiune USB. Pe lângă această funcţie, ecranul este interfaţă pentru sistemul audio, pentru camera de mers înapoi sau pentru sistemul de navigaţie.

Un display nou, LCD, cu dimensiunea de 4,2 inch şi care afişează mai multe informaţii este disponibil acum între ceasurile de bord. Acesta îi oferă şoferului date despre sistemul ALLGRIP, distribuirea forţei G în timpul rulării, cuplul motor livrat de motor sau forţa de frânare aplicată, pe lângă multe altele.

Scaunele şi bancheta sunt îmbrăcate într-o tapiţerie nouă, profilată cu elemente geometrice, stilate, care măreşte gradul de confort oferit pasagerilor.

Încorporat în planşa de bord, noul ceas adaugă o notă de modernism şi un aer sofisticat spaţiului destinat şoferului.

BOOSTERJET - puternic, sportiv

Noul motor supraalimentat şi cu sistem de injecţie directă 1.0 BOOSTERJET este capabil să producă un cuplu motor echivalent celui generat de o unitate de 1,8 litri, aspirată natural, în ciuda faptului că are o capacitate cilindrică de doar 1 litru şi reuşind totodată să garanteze o economie excelentă de combustibil. Sistemul de injecţie directă contribuie atât la scăderea consumului, cât şi la reducerea temperaturii din camera de ardere. Mai mult, turbosuflanta are rolul de a asigura o valoare mare pentru cuplul motor încă de la un nivel scăzut al turaţiilor motorului, asigurându-i acestuia un spectru de exploatare variat şi competent, în mediul urban, în escapade off-road sau chiar pentru reprize sportive.

Noul motor 1.4 BOOSTERJET, la rândul său supraalimentat şi dotat cu sistem de injecţie directă, are dimensiuni mai compacte şi îmbunătăţeşte resursele de putere pentru Vitara. Mulţumită sistemului de supraalimentare cu turbosuflantă şi intercooler se reuşeşte asigurarea unor valori foarte bune de cuplu motor încă de la regimuri joase de turaţie (2.500 rot/min), iar răspunsul acestui ansamblu este foarte rapid, reuşind totodată să contribuie simţitor la micşorarea consumului de combustibil. Noile variante constructive adoptate pentru sistemele de admisie şi de evacuare au permis obţinerea unei versiuni mult mai compacte a acestui motor şi permit acceleraţii mai rapide.

Rapoartele din transmisia mecanică au fost proiectate pentru a oferi un mix ideal între economia de combustibil şi un comportament rutier dinamic. Mai mult, diverse inovaţii au fost implementate pentru a optimiza schimbările de treaptă şi a asigura o funcţionare rafinată a cutiei de viteză. Rigiditatea mărită a carcasei transmisiei elimină zgomotele parazite şi vibraţiile.

Cu rapoarte regândite pentru toate treptele, transmisia automată asigură o acceleraţie excelentă, chiar şi la plecările de pe loc şi promite o economie semnificativă de combustibil chiar şi la viteze ridicate de croazieră. Un răcitor suplimentar asigură bunul flux al uleiului din transmisie, sporind, la rându-i, economia de combustibil.

Schimbarea treptelor de viteză în cazul transmisiei automate se poate face foarte uşor şi rapid utilizând padelele montate în spatele volanului, făcând condusul foarte plăcut, chiar sportiv, o senzaţie apropiată de cea oferită de transmisiile manuale.

Sistemul ALLGRIP

„Un vehicul care poate parcurge drumuri dificile şi care poate ajunge în locuri în care automobilele nu puteau ajunge în trecut”. Pornind de la această filosofie, primul vehicul Suzuki cu tracţiune integrală a fost proiectat şi construit în 1970. Practic, acela a fost momentul începerii dezvoltării actualului sistem ALLGRIP, unul modern şi plin de tehnologie de ultimă oră. Actuala tehnologie 4x4 dezvoltată de Suzuki doreşte să le ofere utilizatorilor mai multă plăcere la volan şi emoţie. Cu o Vitara echipată cu ALLGRIP îţi poţi mări spectrul de interes în ceea ce priveşte acţiunile pe care le poţi practica în aer liber şi îţi poţi îmbunătăţi stilul de viaţă.

Sistemul 4WD ALLGRIP oferă patru moduri de funcţionare ce pot fi selectate de utilizator (Auto, Sport, Snow, Lock), iar alegerea lor se face de la un selector rotativ montat pe consola centrală. Modul de funcţionare al ALLGRIP va fi afişat pe ecranul color montat între instrumentele de bord.

Modul Auto are ca principală preocupare eficientizarea consumului de combustibil, optând pentru o singură punte motoare în condiţii normale de aderenţă, dar comută instant în modul 4x4 atunci când aderenţa se schimbă.

Modul Sport îmbunătăţeşte comportamentul dinamic al automobilului pe viraje prin transmiterea unui procent mai mare din cuplul motor către puntea spate. Pentru un răspuns mai bun al motorului, optimizează caracteristicile de accelerare şi cuplul motor.

Snow mode este ideal pentru suprafeţe acoperite cu zăpadă, dar şi pentru drumuri nepavate sau suprafeţe alunecoase şi sporeşte tracţiunea în timpul accelerărilor pentru a îmbunătăţi stabilitatea.

Modul Lock. Pentru a reuşi să ieşi cu vehiculul din zăpadă, noroi ori nisip, ALLGRIP transmite în modul Lock mai mult cuplu către roţile spate. Se intervine şi asupra sistemului ESP şi a celorlalte sisteme de asistare a şoferului pentru a optimiza tracţiunea în condiţiile date. La viteze de peste 60 km/h, modul Lock se decuplează automat şi se cuplează modul Snow.

Când vehiculul are de coborât o pantă abruptă şi frâna de motor nu poate face faţă situaţiei pentru a încetini, de una singură, sistemul Hill descent control va opera automat sistemul de frânare şi menţine vehiculul la viteze mici, constante. Această intervenţie îi permite şoferului să-şi concentreze atenţia la traiectoria pe care i-o imprimă vehiculului.

Mai multe sisteme, mai multă siguranţă

Vitara este echipată cu sistemul avansat dezvoltat de Suzuki pentru monitorizarea traficului din faţa automobilului. Acesta foloseşte o combinaţie de date oferite de o cameră de monitorizare şi un sistem laser, montat la nivelul parbrizului. Camera monitorizează distanţe medii şi lungi şi poate detecta semne de circulaţie sau pietoni aflaţi pe poziţii periculoase, ori marcajele drumului, iar laserul funcţionează perfect pe distanţe scurte sau pe timpul nopţii, ambele sisteme aducându-şi aportul la o siguranţă maximă în timpul mersului.

Dual sensor brake support. În timpul rulării, Vitara foloseşte doi senzori – o cameră de monitorizare a traficului şi un senzor laser. Aceştia analizează dacă există riscul unei coliziuni cu vehiculele din faţă sau riscul de a lovi un pieton.

Sistem de avertizare asupra părăsirii benzii de rulare. La viteze mai mari de 60 km/h, acest sistem este proiectat să poată anticipa traiectoria vehiculului şi poate emite avertizări vizuale (printr-o pictogramă în bord) sau senzoriale (vibraţii ale volanului) atunci când există tendinţa de părăsire a benzii de rulare.

Sistem de menţinere a benzii de rulare. La viteze cuprinse în intervalul 60 – 160 km/h, marcajele benzii de rulare sunt recunoscute de camera de monitorizare a traficului. Când sistemul constată că vehiculul urmează să părăsească involuntar banda, acesta acţionează automat şi asistă şoferul pentru a readuce automobilul pe traiectorie. Practic, acest sistem modern controlează direcţia automobilului prin intermediul unui modul electric.

Alertă de odihnă. La viteze de peste 60 km/h, dacă se constată o exploatare necorespunzătoare a automobilului de către şofer, dacă vehiculul rulează inconstant şi dacă se consideră că există riscul aţipirii la volan, sistemul emite o alertă menită să determine şoferul să conştientizeze situaţia.

Sistemul de recunoaştere a semnelor de circulaţie. Acest sistem foloseşte camera de monitorizare a drumului pentru recunoaşterea semnelor de circulaţie de pe marginea drumului. Odată observate, acestea sunt afişate pe ecranul LCD montat între ceasurile de bord, pentru a oferi mereu informaţii precum restricţiile active din zona traversată. Dacă sunt întâlnite mai multe semne într-un interval scurt, sistemul poate afişa concomitent trei pictograme.

Monitorizarea unghiului mort. Schimbarea benzii de circulaţie la viteze de peste 15 km/h se face în mai mare siguranţă graţie unor senzori montaţi în spatele maşinii, care monitorizează zonele în care şoferul are unghiuri moarte de vizibilitate, pe ambele părţi ale vehiculului. Dacă în oricare dintre unghiurile moarte se află un vehicul, şoferul este avertizat de către un martor luminos ce se aprinde în oglinda exterioară corespunzătoare părţii pe care se găseşte partenerul de trafic. Dacă şoferul încearcă şi o manevră de schimbare a benzii, pe lângă semnalul luminos este generat şi un semnal acustic de avertizare.

Cruise Control Adaptiv (ACC). Când există un alt vehicul în faţă, sistemul ACC foloseşte date oferite de radarul de monitorizare a traficului şi menţine automat distanţa faţă de el, existând posibilitatea de a se opta pentru trei intervale de siguranţă predefinite. Când în faţă nu există alte vehicule, sistemul menţine automat viteza de deplasare, odată trecut pragul de 40 km/h.

Cruise Control Adaptiv cu Stop & Go (doar pentru modelele echipate cu transmisia automată cu 6 trepte). Pe lângă funcţiile sistemului clasic ACC, ACC cu Stop & Go asistă şoferul accelerând şi frânând automat, menţinând constantă distanţa faţă de partenerul de trafic din faţă. Dacă se constată că vehiculele din faţă frânează, sistemul ACC Stop & Go poate frâna la rându-i singur, până chiar la oprire pe loc, suplimentând şoferul în situaţii neprevăzute.

Sistem de avertizare la manevrele cu spatele. La viteze de până la 8 km/h, atunci când vehiculul se află în treapta de mers înapoi, sistemul foloseşte cei doi senzori montaţi în partea din spate pentru a monitoriza traficul ce se desfăşoară prin spatele automobilului, pentru a uşura manevrele de ieşire din parcare sau din garaj. Dacă este sesizat un alt automobil care urmează să treacă prin spatele vehiculului, sistemul avertizează şoferul despre prezenţa sa, atât vizual (pe ecranul LCD dintre instrumentele de bord) cât şi auditiv. Acest sistem este de real folos atunci când manevrele cu spatele sunt parţial sau complet lipsite de vizibilitate, în ambele părţi.

Conectivitate de înaltă clasă

Un ecran tactil de dimensiuni mari (7 inch) permite efectuarea de operaţiuni intuitive pentru diverse funcţii, precum cea audio, navigaţia, funcţia hands-free pentru telefon. Pentru o operare cât mai simplă sunt disponibile patru funcţii principale: Listen (ascultă), Call (sună), Drive (condu) sau ConConnect (conectează-te). Smartphone-ul se poate conecta la display şi poate utiliza funcţiile Apple CarPlay, Android Auto™ și MirrorLink™.

Volanul multifuncţional uşor de utilizat îi oferă şoferului un control total. Funcţii de căutare rapidă, radio, sau conectare Bluetooth pentru smartphone pot fi accesate uşor. De asemenea, comenzi pentru sistemul Adaptive Cruise Control (ACC) au fost prevăzute pentru a se mări gradul de securitate şi pe cel de confort.

Comments are closed.