Suzuki Vitara facelift – Creat să surprindă!

Am spus la precedentul reportaj cu Vitara că nu va trece mult timp până când acest model va fi din ce în ce mai vizibil pe străzile patriei. Avea, după părerea mea, toate atuurile pentru ca pronosticul să prindă repede contur. Nu m-am înşelat deloc, aşa că Vitara facelift este un fel de moştenitor al succesului. Nu chiar tot timpul acesta este însă un avantaj, deoarece ştacheta este deja ridicată destul de sus. A fost oare noua variantă la înălţimea aşteptărilor? A putut oare cumva chiar să mai ridice acea ştachetă? Clarificările abia urmează.

Surpriza de pe planşa de bord

Suzuki Vitara facelift este un model căruia îi place să fie răsfăţat şi pe drumuri accidentate, fiind dotat cu tot ce-i trebuie pentru a se descurca de minune. I-ar fi plăcut să zburde un pic şi prin zăpadă, dar din păcate nu i-am putut oferi decât asfalt uscat. Un asfalt însă plin de gropi, de denivelări, un asfalt plin de praf, ca la final de februarie într-o zi destul de însorită, dar cu rafale de vânt ce stricau o binemeritată plimbare după atâta vreme mohorâtă. Asta era valabil în special pentru pietoni, deoarece în maşină, chiar şi la viteze mai îndrăzneţe, tot nu era deranjant zgomotul creat de curentul de aer amplificat cu generozitate de un vânt cam prea zburdalnic.

Maşina pusă la dispoziţie de dealerul DOLY Iaşi era dotată cu motor de 1,4 litri pe benzină, ce dezvoltă 140 CP, şi cu tot ce se putea pune pe ea, ajungând la un preţ de 21.000 de euro, cu TVA. Recunoscut deja pentru calităţile sale, Boosterjet-ul de la Suzuki colabora cu o cutie de viteze manuală în 6 rapoarte, dar pentru mine a rămas de fiecare dată o surpriză dintre cele mai plăcute. Însă surpriza cu care Vitara facelift m-a cucerit de cum am urcat la volan a fost că pe planşa de bord a pus un material moale, plăcut la atingere, semn că ştacheta de care vorbeam a fost deja ridicată la un nivel la care modele mai scumpe, mai pretenţioase, încă nu pot visa.

Cu un pas înainte

Suzuki şi-a dotat maşina cu o sumedenie de sisteme, tehnologia fiind prezentă pe toate butoanele şi prin toate setările bogatului meniu. N-o să vi le enumăr, dar vă mai spun de una pe care n-am zărit-o în timpul plimbării, dar nici n-aş vrea s-o văd vreodată. Aţi mai auzit probabil de sistemul care monitorizează gradul de atenţie a şoferului, iar când simte că nu este în regulă îi afişează o ceaşcă de cafea pe display. Ei bine, cine mi-a povestit cum funcţionează credea că atenţia îi este la cote optime după destule ore petrecute la drum, dar Vitara facelift i-a dat de veste că ar fi cazul să ia o pauză. Probabil după vreo câteva zeci de minute orice sistem i-ar fi afişat mesajul pe display, dar maşina asta este cu un pas înainte şi la acest capitol şi pare a fi din ce în ce mai obişnuită cu un asemenea statut.

Mi-am găsit repejor locul în scaun, am pornit şi am constatat cât de scurte sunt cursele pe care le făcea maneta prin cutia de viteze. Cotiera centrală mi s-a părut cam în spate, dar motorul era viguros, aşa cum mă şi aşteptam. Am depăşit destul de lejer maşinile care ieşiseră la plimbare prin oraş, pedala de frână s-a dovedit fermă, ca şi suspensia, cea care contribuie la o stabilitate fără cusur în virajele strânse abordate ceva mai sportiv. Instalaţia audio am găsit-o peste medie, Vitara facelift ştiind să se facă repede plăcută.

Găseşte soluţii pe loc!

Consumul mediu pe care îl afişa maşina nu era chiar înspăimântător. Nu l-am văzut să treacă de 12 la sută, cu toate accelerările mele bruşte, cu toate sprinturile mele urmate de frânări consistente. Nici măcar faptul că schimbam într-o treaptă superioară la o turaţie cam scăzută n-a părut să supună maşina la vreo caznă şi imediat am avut ocazia să repet manevra, dar în rampă fiind. Vitara facelift iar n-a părut surprinsă, ci a  găsit imediat soluţia pentru un sprint. Cum să nu-ţi placă o asemenea maşină?

Motor viguros, elastic, iar consumul mediu s-a pus pe scăzut. În unele momente chiar mă gândeam că poate îmi afişa de fapt consumul instantaneu, dar chiar nu aveam cum să cad într-o asemenea capcană. Când l-am văzut pornit atât de hotărât pe scăzut l-am mai şi ajutat eu, iar când l-am zărit că se apropia vertiginos de 5 la sută m-am declarat mulţumit şi mi-am văzut în linişte de treabă, convins că şi unul din marile atuuri ale acestui model, consumul, a rămas măcar la fel de performant.

Chiar nu ştiu însă cum de am rezistat să nu conduc şi în modul SPORT, dar nici nu este exclus ca în viitorul nu prea îndepărtat să-i dedic un reportaj întreg. Ceva îmi spune că tare ar mai merita...

Comments are closed.