Producătorul auto japonez Suzuki își va extinde portofoliul european cu două modele hibride noi, dezvoltate pe baza platformelor utilizate de Toyota RAV4 și de versiunea break a familiei Corolla, ca parte a unui acord semnat în 2017 între cele două companii. Asamblarea lor va fi demarată în cea de-a doua jumătate a anului viitor și se va desfășura în Japonia, respectiv Marea Britanie.
Marca niponă își propune să ofere doar vehicule cu propulsie hibridă începând din anul 2020 pentru a respecta cele mai recente standarde privind emisiile de noxe. Drept urmare, noile automobile se vor alătura derivatelor micro-hibride ale modelelor Ignis și Swift, în structura cărora se află o tehnologie de 12 volți. În plus, din ianuarie 2020, oferta Suzuki va include și variante micro-hibride de 48 de volți ale vehiculele S-Cross, Vitara și Swift Sport.
În schimb, Baleno și Celerio nu vor mai fi importate pe piețele din Europa din cauza investițiilor prea ridicate de care ar fi nevoie pentru a ajunge să respecte viitoarele norme de poluare, informează publicația Autoactu.com.
Singura excepție va fi reprezentată de modelul Jimny, pe care Suzuki îl va comercializa anul viitor fără tehnologie de propulsie hibridă, chiar dacă emisiile lui de CO2 sunt de 154 - 170 g/km în cazul configurațiilor cu transmisie automată.
Suzuki încearcă să obțină o derogare din partea Uniunii Europene cu privire la emisiile din 2021 deoarece este un constructor auto de nișă, iar vânzările sale anuale se încadrează între 10.000 și 300.000 de unități.