Studiu: Mașinile second-hand au cel puțin trei daune în istoric

În România încă se vând mașini cu daune majore, întrucât majoritatea românilor se limitează la verificarea kilometrajului și dacă acesta se confirmă nu se merge mai departe la verificări tehnice sau de daunalitate. În consecință, vânzarea unei mașini cu o daună majoră ascunsă dar având kilometri reali se poate face relativ repede și fără prea mari bătăi de cap.

Din totalul mașinilor verificate pe InspectorAuto.ro în primele 8 luni din 2019 pentru aflarea istoricului de daune, procentul de autoturisme cu cel puțin o daună ascunsă se menține în continuare ridicat, la 60%.

Potrivit raportului InspectorAuto.ro, s-a constatat că valoarea medie de reparație a mașinilor cu daune a fost de 6.600 euro, iar rata de daunalitate a fost de 3,19 per mașină. De asemenea, din totalul autoturismelor pentru care s-a verificat istoricul de daune în aceeași perioadă, 18% au avut daune majore a căror valoare de reparație a fost de peste 10.000 euro.

„Prin îmbogățirea bazei de date cu mașini avariate și lansarea unui nou tip de raport de daune, putem să vedem exact zona afectată a mașinii, dacă au sărit airbag-urile, dacă mașina a fost răsturnată sau dacă a avut un accident frontal”, a declarat Mihai Cune, fondatorul platformei de verificări online a mașinilor.

Iată câteva exemple de mașini cu cele mai grave daune descoperite de InspectorAuto.ro și cum arată noul raport de daune:

  1. BMW X5 3.0D fabricat în 2008, considerat dauna totală, întrucât în anul 2014 devizul de reparație a depășit 22.000 euro;
  2. BMW X1 Xdrive fabricat în 2018, care a fost cel mai probabil daună totală în 2018 având o estimare de reparație de 195.000 lei (circa 41.000 euro);
  3. Audi A8 quattro 3.0 TDI fabricat în 2010, care a fost cel mai probabil daună totală în 2015 cu o estimare de reparație de 215.000 lei (45.200 euro).

InspectorAuto.ro, cel mai mare site care oferă istoricul de incidente pentru mașinile din România, recomandă verificarea mașinilor rulate înainte de cumpărare pentru că în spatele unei mașini impecabile se poate ascunde o fostă daună totală sau o mașină care a avut daune majore. De multe ori aceste mașini au kilometri reali, iar cumpărătorii, odată trecând de acest filtru, nu merg mai departe cu verificările.

Pentru că nu putem avea pretenții de la o mașină second-hand să fie ca nouă, anumite probleme sunt acceptabile și ar trebui incluse la uzura normală a mașinii. Spre exemplu, dacă avem o aripă vopsită sau înlocuită, o bară revopsită, un parbriz schimbat, sunt chestiuni acceptabile, câtă vreme reparațiile sunt de calitate, iar achiziția se face la un preț corect. Însă dacă am observat avarii majore care au afectat serios caroseria, lonjeroanele, stâlpii, pragurile, structura de rezistență, airbag-urile etc., mai bine căutăm altă mașină.

InspectorAuto.ro oferă istoricul de kilometri și daune al unei mașini second-hand pe baza seriei de șasiu și are o bază de date de peste 7 milioane de înregistrări; în acest fel cumpărătorul poate ști concret dacă este pe cale să cumpere o mașină cu kilometri dați înapoi, una care a avut doar avarii minore sau una care a fost daună totală.

BMW X5
BMW X1
Audi A8

Comments are closed.