autoplay
A aparut numarul 139
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Dacia_Duster_1511508197
24 Noiembrie 2017
Noul Duster poate fi comandat in reteaua Dacia incepand de astazi

Prezentat la Salonul de la Frankfurt în septembrie 2017, Noul Duster afişează un design atrăgător şi inedit. Confortabil şi cu un comportament performant în off-road, SUV-ul Dacia poate fi comandat în România din 24 noiembrie la un preţ începând de la 12.350 de euro TVA inclus.

Modelul emblematic al mărcii Dacia se reînnoieşte. La exterior, Noul Duster se prezintă cu un design care exprimă robusteţe. Interiorul, complet nou, este confortabil şi ergonomic. Calitatea percepută înregistrează la rândul ei un progres vizibil. Dotat cu sisteme de asistenţă la condus şi cu echipamente noi, Noul Duster se afirmă ca un SUV veritabil, polivalent şi confortabil.

Clienţii români pot comanda noul model în reţeaua Dacia din întreaga ţară începând de vineri, 24 noiembrie 2017.

PE SCURT:

  • Un design exterior 100 % nou, modern şi robust.
  • Un interior cu design inedit, confortabil şi utilizând materiale de calitate.
  • Echipamente noi care facilitează utilizarea în viaţa de zi cu zi.
  • Sisteme noi de asistenţă la volan pentru un şofat mai agreabil „on şi off road”.
  • siguranţă ameliorată.
  • experienţă off-road îmbunătăţită şi capacităţi de trecere în teren accidentat la cel mai înalt nivel.
  • Un preţ la fel de accesibil.

UN DESIGN EXTERIOR 100% NOU

Noul Duster îşi afirmă din plin personalitatea de SUV, atât la exterior, cât şi la interior. Toate elementele exterioare au fost redesenate pentru a sublinia caracterul său robust. În ceea ce priveşte interiorul, acesta oferă un confort fără compromisuri. Un accent important a fost pus pe elementele care contribuie la calitatea percepută, progresele fiind evidente la nivelul finisărilor.

UN STIL MAI ROBUST:

Partea frontală a Noului Duster adoptă un stil robust şi impozant.

Modelul beneficiază de un calandru nou, încadrat de blocuri optice extinse în lateral, care accentuează lăţimea percepută a maşinii.

Noul Duster adoptă o nouă identitate luminoasă care integrează lumini de zi cu LED repartizate în trei segmente. Capota redesenată generează o impresie de robusteţe.

Din profil, Noul Duster prezintă:

  • Flancuri înălţate, care accentuează impresia de soliditate.
  • Un parbriz poziţionat cu 100 mm. mai în faţă şi mai înclinat în comparaţie cu cel al modelului actual, fapt care sporeşte senzaţia de spaţiu disponibil la interior.
  • Bare de pavilion cu un design modern dispuse în prelungirea liniei parbrizului.
  • Jante din aliaj de 17 inch şi pasaje ale roţilor puternic evazate.

Partea din spate a beneficiat la rândul ei de o evoluţie semnificativă. Bosajele generoase din partea superioară a aripilor spate dau vehiculului un aer impozant. Noul Duster adoptă semnătura luminoasă Dacia alcătuită din 4 carouri roşii. Blocurile optice sunt dispuse în extremităţile vehiculului. Scuturile de protecţie (faţă şi spate), de dimensiuni sporite, sunt perfect adaptate pentru incursiunile în off-road.

UN INTERIOR CU DESIGN INEDIT ŞI UTILIZÂND MATERIALE DE CALITATE

Un post de conducere cu o ergonomie optimizată

  • Design-ul interior a fost complet revăzut pentru a deveni mai practic şi mai confortabil.
  • Stilul noii planşe de bord este specific modelelor din segmentul SUV.
  • Faţada centrală include un ecran MediaNav Evolution poziţionat mai sus cu 74 mm faţă de cel actual şi orientat către şofer. Astfel, ecranul este accesibil şi uşor lizibil. (distanţa de la ochi la ecran este printre cele mai reduse din segment).
  • Comenzile sistemului de climatizare automată amintesc prin forma lor rotundă de cele trei aeratoare dispuse în partea superioară a planşei de bord.
  • Butoanele de comandă sunt dispuse sub forma unei claviaturi, dând astfel o notă modernă habitaclului.
  • Consola centrală adăposteşte noi spaţii de depozitare. Dispunerea manetei frânei de mână a permis obţinerea unui spaţiu suplimentar. Consola integrează o nouă manetă a cutiei de viteze cu inserţii din crom satinat.
  • Numeroasele reglaje disponibile asigură un plus de confort atât şoferului cât şi pasagerilor.
  • Volanul este reglabil pe înălţime (40 mm) şi adâncime (50 mm).
  • Scaunul şoferului dispune de acum de o cotieră, de reglaj lombar şi de un nou mecanism de reglaj în înălţime (60 mm).
  • Şezutul scaunelor a fost alungit cu 20 mm pentru a asigura o menţinere mai bună.
  • Scaunele dispun de o nouă armătură şi beneficiază de o spumă mai densă, asigurând o mai bună susţinere laterală în viraje şi o durabilitate superioară.
  • Forma tetierelor îi asigură şoferului o mai bună vizibilitate spre înapoi atunci când locurile din spate nu sunt ocupate.

O atenţie specială pentru calitatea materialelor

  • Noul Duster oferă un interior mai valorizant datorită îmbinărilor mai precise şi a utilizării unor materiale de calitate.
  • Planşa de bord este alcătuită din materiale cu o granulaţie mai fină şi cu un aspect mai plăcut.
  • Panourile portierelor integrează mânere de deschidere robuste şi cotiere din material plăcut la atingere.
  • Tapiţeria modernă, cu cusături aparente, contribuie la confortul interior.
  • Maneta schimbătorului de viteze, mai scurtă, dispune de inserţii de culoarea cromului satinat;
  • În funcţie de versiune, volanul este îmbrăcat în material Soft Feel foarte rezistent şi în acelaşi timp mai moale şi mai plăcut la atingere.
  • Nu în ultimul rând, asamblările sunt mult mai precise, spaţiile dintre diferitele piese fiind mult reduse.

Un spaţiu interior practic

Noul Duster dispune de numeroase spaţii de depozitare, al căror volum total ajunge la 27,2 litri. Printre spaţiile noi se numără un sertar situat sub scaunul pasagerului din faţă, având capacitatea de 2,8 l.

Volumul portbagajului este de : 445 dm3 VDA (478l) în cazul versiunii 4X2 şi 411 dm3 VDA (467l) în cazul versiunii 4X4. În cazul în care bancheta spate este rabatată, volumul maxim poate ajunge la 1478 dm3 VDA (1623l).

O insonorizare mai bună: zgomotul de rulare, redus la jumătate

Nivelul de zgomot perceput la interior, în special zgomotul de rulare, a fost redus la jumătate, datorită utilizării unor materiale insonorizante mai eficiente.

Insonorizarea a fost posibilă datorită:

  • creşterii de la 20% la 50% a suprafeţelor acoperite cu materiale insonorizante la interior şi în compartimentul motor,
  • reducerii zonelor de emisii acustice prin utilizarea obturatoarelor sau a cordoanelor de mastic,
  • creşterii cu 0,35 mm a grosimii geamurilor laterale din faţă.
  • Zgomotele generate de motor şi în timpul rulării au fost de asemenea diminuate datorită rigidizării blocului faţă (leagăn, lonjeroane, tablier), ceea ce a dus la atenuarea vibraţiilor transmise de caroserie în interiorul habitaclului.

UN SUV AUTENTIC, CONFORTABIL „ON ŞI OFF ROAD”

Noul duster dispune de echipamente noi care facilitează toate manevrele, atât în oraş, cât şi pe teren accidentat

Noul Duster păstrează capacităţile off-road care au contribuit la succesul primei generaţii. Acest lucru este posibil datorită caracteristicilor sale dimensionale care nu se îndepărtează de cotele predecesorului său:

  • 4,34 m lungime ;
  • 1,80 m lăţime ;
  • gardă la sol ridicată (210 mm) ;
  • un unghi de atac de 30° şi un unghi de degajare de 33° în versiune 4X4 şi 34° în versiune 4X2 ;
  • un unghi ventral de 21°.

Un şofat fără griji

Noul Duster dispune de un nou sistem de direcţie, asistat electric. Acesta permite reducerea cu 35% a efortului la volan în timpul manevrelor, în special al parcărilor la viteză redusă. Gradul de demultiplicare diminuat cu 6% permite astfel o manevrare mai directă şi mai precisă atât în oraş cât şi la viteze mai ridicate pe şosele virajate. Direcţia este echipată cu un sistem care adaptează nivelul de asistenţă la viteza vehiculului, ceea ce permite o mai bună menţinere a traiectoriei pe porţiunile lungi de autostradă. În plus, sistemul filtrează reacţiile mai bruşte ale direcţiei în cazul rulării pe teren accidentat.

Sistemul multiview camera (care cuprinde patru camere de filmat: una frontală, două laterale şi una în spatele vehiculului), îi permite şoferului să observe mai bine ce se află în jurul maşinii sale. Acest sistem se dovedeşte deosebit de practic în timpul manevrelor de parcare. El se declanşează automat în momentul cuplării treptei de marşarier. Atunci când se trece rapid în treapta 1, zona vizualizată pe ecran este preluată de la o altă cameră.

Sistemul poate fi acţionat şi manual apăsând butonul „MVC” de pe consola centrală. Uşor de utilizat, ecranul de navigaţie afişează imaginea preluată de la o singură cameră. Sistemul poate fi oprit apăsând din nou butonul „MVC” sau automat, atunci când viteza vehiculului depăşeşte 20 km/h. Camerele laterale, amplasate sub oglinzile retrovizoare, asigură şoferului o imagine directă a roţilor din faţă, ajutându-l astfel să efectueze cu precizie manevra dorită.

Sistemul de asistenţă la coborârea pantei (Hill Descent Control), permite menţinerea sub control a vitezei maşinii la coborârea pe o pantă abruptă.

Acţionând asupra frânelor, sistemul asigură vehiculului o stabilitate excelentă.

Sistemul de asistenţă la demarajul în rampă (Hill Start Assist) şi sistemul de asistenţă la coborârea pantei facilitează conducerea în teren accidentat.

Pentru adepţii traseelor offroad, ecranul de informaţii 4x4 afişează o busolă şi indică în timp real înclinarea vehiculului.

Nu în ultimul rând, Noul Duster beneficiază de funcţia mâini libere. Acesta declanşează automat deschiderea portierelor la apropierea şoferului şi respectiv încuierea lor (însoţită de un semnal sonor) atunci când acesta se îndepărtează. Datorită butonului start/stop, demararea maşinii se realizează prin simpla apăsare a acestuia.

O gamă de accesorii foarte practică…şi un preţ şi mai imbatabil

Noul Duster dispune de accesorii simple şi uşor de utilizat, perfect adaptate pentru un vehicul din categoria SUV.

Modelul dispune de acum de un cârlig de remorcare care se demontează rapid, fără a necesita utilizarea vreunei unelte, şi care, după îndepărtarea rotulei, nu mai este vizibil.

Un Bull-bar cromat este disponibil pentru cei care doresc un plus de protecţie. Perfect integrat în designul maşinii, acesta pune şi mai mult în evidenţă robusteţea Noului Duster.

Un alt element care accentuează caracterul de SUV al modelului este reprezentat de treptele laterale. Acestea permit accesul uşor şi comod la încărcătura transportată pe pavilionul maşinii. La interior, protecţia flexibilă EasyFlex pentru portbagaj, modulabilă, antiderapantă şi impermeabilă, este perfect adaptată pentru transportul obiectelor voluminoase sau care pot murdări.

O gamă de motorizări eficiente şi cu fiabilitate dovedită

Noul Duster este echipat cu o gamă de motoare care beneficiază de expertiza Groupe Renault şi al căror preţ este în continuare la fel de accesibil.

În materie de motorizări de benzină sunt disponibile propulsoarele  SCe 115 (pentru versiunile 4X2 şi 4X4)  şi TCe 125 (atât pentru versiunea 4X2 cât şi pentru cea 4X4) asociate cu o cutie de viteze manuală.

În ceea ce priveşte oferta Diesel, modelul este disponibil cu motorul dCi 90 în cazul versiunii 4X2 şi cu dCi 110 pentru versiunile 4X2 şi 4X4 cuplate cu o cutie de viteze manuală. Motorul dCi 110 (în cazul versiunii 4X2) poate fi asociat cu transmisia automată cu dublu ambreiaj EDC.

Un nivel de siguranţă îmbunătăţit

Noul duster dispune de echipamente care contribuie la protecţia pasagerilor.

  • Vehiculul dispune de o structură ranforsată…
  • Lonjeroane noi, cu o grosime mai mare (+0,2mm), din oţel cu proprietăţi mecanice superioare;
  • Ranforsări structurale (cadru motor, lonjeroane sub planşeu).

…şi de noi elemente de siguranţă (în funcţie de ţară) :

  • Armături noi ale scaunelor;
  • Tetiere noi, mai mari (ca suprafaţă şi grosime) care oferă o protecţie mai bună în cazul unui impact în spatele maşinii;
  • Airbag-uri cortină;
  • Dispozitive de pretensionare pirotehnică cu limitatoare de efort a centurilor de siguranţă pentru locurile din faţă şi pentru locurile laterale din spate;
  • Puncte de fixare Isofix pentru scaunele de copil pe locurile laterale din spate;
  • Sistem de avertizare Seat Belt Reminder (SBR) cu afişare pe tabloul de bord a numărului centurilor din spate necuplate şi cu alertă sonoră în cazul decuplării unei centuri în timpul mersului;
  • Oglinzi retrovizoare cu suprafaţă mărită (+8%) 216,15cm².

Noul Duster beneficiază de sisteme de asistenţă utile pentru o siguranţă sporită.

  • Un avertizor de unghi mort alcătuit din patru senzori cu ultrasunete amplasaţi în cele patru extremităţi ale vehiculului. Aceştia detectează prezenţa oricărui vehicul aflat în spatele sau în laterala maşinii într-o zonă aflată la o distanţă de trei până la cinci metri. Un martor luminos (LED) aflat în oglinda retrovizoare semnalează automat pericolul. Dacă semnalul de schimbare a direcţiei de mers este acţionat în momentul în care un alt vehicul se află în unghiul mort, martorul se aprinde. Sistemul este activ de la 30km/h până la 140km/h.
  • Limitatorul de viteză îi permite şoferului să-şi menţină constantă viteza de deplasare selecţionată. Sistemul este funcţional de la 30km/h.

Noul Duster are blocuri optice automate, ceea ce oferă un confort suplimentar şoferului.

NOUL DUSTER POATE FI COMANDAT ÎN ROMÂNIA

Clienţii români pot comanda Noul Duster în reţeaua Dacia din întreaga ţară începând din 24 noiembrie 2017.

Gama cuprinde:

  • Două versiuni de echipare (Essential şi Comfort) pentru motorizările pe benzină.
  • Trei versiuni de echipare (Essential, Comfort şi Prestige) pentru motorizările diesel.
  • Preţurile, în continuare cele mai competitive de pe piaţă în acest segment, variază între 12 350 Euro (TVA inclus) pentru versiunea Essential 1.6 SCe 115 CP în configuraţia 4x2 şi 18.750 Euro (TVA inclus) pentru versiunea Prestige 1.5 dCi 110 CP în configuraţia 4x4.
  • Pentru cei care doresc un model echipat cu cutia automată cu dublu ambreiaj EDC, preţul acestuia este de 16.800 Euro (TVA inclus) pentru versiunea Comfort şi de 18.450 Euro (TVA inclus) pentru versiunea Prestige.

În perioada 08 - 10 Decembrie, va avea loc Operaţiunea Porţi Deschise în toată reţeaua de dealeri autorizaţi Dacia din România. Cu această ocazie, clienţii români vor putea descoperi pe viu Noul Duster. Pe lângă posibilitatea de a testa noul model, cei interesaţi vor putea afla informaţii despre ofertele de finanţare propuse şi despre gama completă de servicii Dacia.

VÂNZĂRI RECORD PENTRU DACIA

În primele nouă luni din 2017, Dacia afişează un nou record de vânzări cu peste 534.600 de unităţi comercializate, în creştere cu 11,8 %.

În Europa, Dacia creşte cu 10,7%, până la 384.233 unităţi vândute, ajungând la o cotă de piaţă de 2,6% (+ 0,16 puncte). O creştere importantă se înregistrează şi în alte regiuni (Eurasia: + 0,47 puncte, până la 8,64%) sau Maghreb (unde cota atinge 23,7 %).

În Europa, Dacia Sandero este maşina cea mai vândută către clienţii particulari (la sfârşitul lunii septembrie 2017). Dacia Duster se situează pe locul al treilea în rândul SUV-urilor din segmentul C cele mai vândute către persoanele fizice.

- În Franţa, Dacia, cu 98.946 vehicule înmatriculate (+5,2 %) de la începutul anului, bate un  nou record de vânzări. Dacia ocupă astfel locul 5 în clasamentul mărcilor cele mai vândute de pe piaţa franceză. Ea se plasează chiar pe locul al treilea pe piaţa autoturismelor vândute clienţilor particulari (locul întâi fiind ocupat de Renault). Sandero este cea mai vândută maşină către persoanele fizice în Franţa.

- În Germania, vânzările cresc cu 27,1% (până la 53.743 unităţi). În Italia, marca înregistrează 53.602 unităţi vândute şi afişează o creştere de 19%. Vânzările cresc de asemenea semnificativ în Polonia (+22,7%) şi în Republica Cehă (+21,7%).

În România, marca înregistrează vânzări cifrate la 34.900 de unităţi, în creştere cu 11,4%.

În Maroc, Dacia ajunge la 39.096 unităţi comercializate, cu 15,7% mai mult faţă de anul trecut.

În Algeria, vânzările Dacia cresc cu 52,9% (până la 22.923 unităţi) în ciuda unei pieţe în scădere cu 20,9%.

O comunitate Dacia foarte activă

Comunitatea pasionaţilor mărcii Dacia contribuie la succesul acesteia.

În prezent, peste 4 milioane de fani sunt prezenţi pe reţelele sociale.

Marile întruniri ale clienţilor şi pasionaţilor devin tot mai numeroase. În România, în premieră, în iulie 2017, peste 1100 de participanţi s-au reunit la primul mare eveniment de acest gen, organizat în parcul domeniului Mogoşoaia.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite